اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۹۲۱۲
۱ نظر
۵۰۱۹
۱ نظر
۵۰۱۹
پ

یادداشت ناصر حجازی در مورد منشور اخلاقی

این یادداشتی است از مرحوم ناصر حجازی در روزهایی که منشور اخلاقی بحث روز فوتبال ایران بود.

خبرآنلاین : این یادداشتی است از مرحوم ناصر حجازی در روزهایی که منشور اخلاقی بحث روز فوتبال ایران بود.

منشور اخلاقی پدیده عجیبی است. فلسفه پیدایش آن را من نمی‌دانم؛ این‌که چگونه و از کجا به فوتبال ایران تزریق شد. واقعا عجیب است، وقتی که به فوتبال در سایر کشورها نگاه می‌کنیم، می‌بینیم همه فدراسیون‌های قوی و منسجم، در تشکیلاتشان کمیته انضباطی دیده می‌شود. در واقع کمیته انضباطی مسائل اخلاقی یا مسائل مربوط به فوتبالشان را بر عهده دارند و اگر تخلفی دیده شود، آن‌ها هستند که برخورد می‌کنند. یعنی بیرون از زمین فوتبال، این کمیته انضباطی است که وارد مسائل فوتبالی می‌شود و همه چیز را کاملا زیر نظر دارد.

یادداشت ناصر حجازی در مورد منشور اخلاقی

من واقعا نمی‌فهمم این کار فدراسیون چه ربطی به آن‌ها و سازمان تربیت بدنی دارد. اگر خلافی است که مثلا بازیکن تا دیر وقت بیدار بوده و صبح برای تمرین آمادگی لازم را نداشته، به عهده باشگاه است. آن‌ها از نزدیک شاهد کار بازیکنان هستند. به خوبی از وضعیتشان باخبر هستند. خوب می‌دانند بازیکنشان بیرون از زمین فوتبال چه کار می‌کنند. اگر مشکلی هست آن‌ها باید ببینند و برخورد کنند. زیرا بازیکن برای باشگاه است و وقتی با یک باشگاه قرارداد می‌بندد، برای آن باشگاه است و باید با سیاست باشگاه مورد نظر پیش برود. به این شکل است که باشگاه هم موظف است به بازیکنش رسیدگی کند و به نوعی جلوی حاشیه‌ها را بگیرد. در غیر این صورت این رفتار درست نیست که فدراسیون با منشور اخلاقی سراغ بازیکن برود و حکم دهد که از حضور در یک فصل فوتبالی محروم است.

فکر نمی‌کنم سرک کشیدن در زندگی افراد کار درستی باشد. به عقیده من هیچ کس حق ندارد در زندگی افراد سرک بکشد. چون حریم خصوصی محسوب می‌شود. مگر این‌که خلافی دیده باشد. اگرنه نمی‌توان به بازیکن ایراد گرفت. نباید از وضعیت ظاهری آن‌ها و طرز لباس پوشیدنشان و این‌که چرا سوار موتور می‌شوند، ایراد گرفت؛ این‌که موهای فلان بازیکن شکل خاصی دارد یا آرایش صورتش یک جوری است. هر کسی تفکری دارد و عقاید خاصی. همه که نمی‌توانند مثل هم لباس بپوشند، همه که نمی‌توانند صورت یک شکل یا مدل موهایشان یکی باشد. به هر حال، هر شخصی تفکر خاصی دارد. نباید این چیزها را نادیده گرفت و با ارایه منشور اخلاقی دیکته کرد که همه یک شکل باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن71

      مرس شادی روح مرحوم همه یه فاتحه بخونند خواهشا
      واقعا حرف دل ما را زد دوست امیدوارم اون دنیا با شهدا محشور بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج