اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۰۴۱۳۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ایرانسل و رایتل رکورددار شکایات مردمی

سابقه زیان یا بی خطری تشعشع آنتن های مخابراتی (BTS) قدمتی طولانی در دنیا و ایران دارد.

ایرانسل و رایتل رکورددار شکایات مردمی





هفته نامه عصر ارتباط - سیاوش روشنی: سابقه زیان یا بی خطری تشعشع آنتن های مخابراتی (BTS) قدمتی طولانی در دنیا و ایران دارد. در این راستا با وجود آنکه سال هاست بسیاری افراد و نهادها از جمله برخی مسوولان و نهادها صحبت از خطرناک بودن تشعشعات آنتن های اپراتورها می کنند، اما نتایج سنجش های صورت گرفته توسط سازمان انرژی اتمی ایران که در سال جاری انجام شده هیچ موردی مبنی بر غیراستاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن ها گزارش نکرده است. جالب آنکه نتایج تمام اندازه گیری ها مشخص کرده که میزان تشعشعات حتی پایین تر از حد مجاز بوده اند.

یک مقام آگاه با اعلام این مطلب به خبرنگار عصر ارتباط گفت: در سال جاری میزان شکایات مردمی درخصوص تشعشعات ناشی از اپراتورهای موبایل 391 مورد بوده است که نسبت به سال قبل نزدیک به 90درصد افزایش داشته است. بیشترین میزان این شکایات در حوزه سازه بوده و البته شکایاتی که به فاصله دکل ها مربوط می شود نیز درصد بسیار پایین تری را شامل شده است.

وی گفت: به لحاظ میزان شکایات مردمی که از هر یک از اپراتورها به دلیل تشعشعات آنتن هایشان صورت گرفته است باید گفت که بیشترین تعداد شکایات از آنتن های شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل بوده که با 161 مورد شکایت 41 درصد کل شکایت مردمی را شامل می شود.

به گفته وی برخلاف تصور عمومی، اپراتور اول با وجود گستردگی شبکه ای که در کشور دارد حتی پس از ایرانسل در رتبه دوم نیز قرار نگرفته است.

این مقام آگاه گفت: پس از ایرانسل، شرکت رایتل با 117 شکایتی که از آن شده 30 درصد کل شکایات مربوط به تشعشعات آنتن ها را موجب شده است که با توجه به کمتر بودن تعداد آنتن های رایتل نسبت به همراه اول و ایرانسل از یک سو و عمر کوتاه این اپراتور با وجود اتکا به تجربیات دو اپراتور دیگر، آمار بالای شکایات مردمی از آنتن های رایتل قابل تامل است. وی ادامه داد: همراه اول هم با 59 شکایتی که از آن شده وضعش از دو اپراتور دیگر به مراتب بهتر است و در مجموع تنها 15 درصد شکایات، مربوط به این شرکت بوده است.

به گفته وی از 14 درصد باقی مانده هم 10 درصد آن مربوط به شکایاتی است که مشخص نشده از آنتن های کدام اپراتور بوده است و 4 درصد را هم شرکت های ارتباطات مبین نت و مشارکتی اصفهان به خود اختصاص داده اند.

این مقام آگاه تاکید کرد: تنها 6 مورد از شکایات حساسیت برانگیز شده اند؛ اگرچه در این 6 مورد هم استانداردها رعایت شده است اما چون نسبت به نتایج اندازه گیری دیگر سایت ها به حد زیادی میزان تشعشعات آنها بالاتر بوده است توجه ها را به خود جلب کرده اند. به همین دلیل قرار شده شرکت ارتباطات مشترک شهر با اپراتورهایی که صاحب این 6 دکل هستند هماهنگ کند تا اپراتورهای مربوطه شرایط دکل های خود را ارتقا و بهبود بخشند.

براساس گزارش های رسیده به عصر ارتباط، کمیته بررسی تشعشعات متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت، سازمان انرژی اتمی، وزارت ارتباطات و سازمان حفاظت محیط زیست، سطح شهر تهران را در چند مرحله بررسی کرده و قرار شده همین کار را در دیگر کلان شهرها هم به طور ماهانه صورت دهد و نتایج بررسی های خود را به وزارت ارتباطات اعلام کند.

با وجود نتایج تحقیقاتی که ذکر شد و مشخص می کند که تشعشعات آنتن های موبایل بی ضرر هستند. لذا جمع آوری برخی دکل ها از سوی شرکت مشترک ارتباط شهر با استناد به این موارد قابل پذیرش نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج