اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۱۵۴۶۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

وضعیت دریاچه ارومیه تثبیت شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: وضعیت دریاچه ارومیه تثبیت شده است و به هدفمان در دو سال نخست که تثبیت وضعیت بود، رسیده‌ایم.

ایسنا: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: وضعیت دریاچه ارومیه تثبیت شده است و به هدفمان در دو سال نخست که تثبیت وضعیت بود، رسیده‌ایم.

غلامرضا هاشمی در جلسه حفاظت از منابع آبی استان با بیان این مطلب افزود: سطح آب دریاچه نسبت به زمان مشخص در سال گذشته سه الی چهار سانتی متر کاهش یافته ‌که در گذشته سطح آب دریاچه در طول یک سال ۳۰ الی ۴۰ سانتی متر کاهش می‌یافت.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی استان در مقایسه با میانگین دراز مدت، ۲۴ درصد و نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش یافته است، افزود: برداشت‌های غیرمجاز و خشکسالی منطقه باعث شد غلی رغم افزایش بارندگی، شاهد روان شدن آب‌ها نباشیم.

هاشمی با اشاره به وضعیت سدهای استان، گفت: باتوجه به اینکه سال گذشته از تمامی ظرفیت سد نهند استفاده کرده بودیم، امسال شاهد افزایش ۸۰ درصدی حجم آب این سد نسبت به سال گذشته هستیم.

وی با اشاره به تنش آب شرب در ۶۰۰ شهرستان در سراسر کشور، بیان کرد: نسبت به دیگر نقاط کشور، وضعیت استان ما بهتر است، ولی با این حال بازهم با بحران کم آبی مواجه هستیم و در این راستا تنها فرهنگسازی برای کاهش مصرف آب کافی نیست و باید اقدامات فنی از قبیل کنترل فشار آب انجام گیرد، در این صورت می‌توانیم مصرف روزانه آب در استان را ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در خصوص کمبود آب شرب در شهرستان میانه، خاطرنشان کرد: برای تأمین آب شرب میانه جلسه‌ای در این شهرستان با حضور فرماندر میانه برگزار کردیم و مقرر شد از پتانسیل چاه‌های یکی از کارخانه‌های این شهرستان برای تأمین آب شرب استفاده کنیم و در سوی دیگر آب صنعتی در اختیار آن کارخانه قرار دهیم.

وی در خصوص مشکلاتی که مانع رسیدن آب تلخه رود (آجی چای) به دریاچه ارومیه می‌شود، گفت: وجود گودال‌های آب در طول مسیر، وجود کانال‌های بهره برداری، منشعب شدن آب به دلیل ناهمواری‌های زمین و توسعه بی رویه اراضی کشاورزی مشکلات بر سر راه انتقال آب تلخه رود به دریاچه ارومیه است که عملیات ساماندهی بستر رودخانه را آغاز کرده‌ایم و در حال احداث مسیر انتقال آب از پل خورخور تا دریاچه هستیم که متأسفانه باتلاقی بودن زمین در این منطقه مشکل ساز شده است.

هاشمی افزود: با کمک نیروی انتظامی و قوه قضاییه توانسته‌ایم ۱۰۰ فقره پمپ آب در مسیر رودخانه را جمع‌آوری کنیم.

وی با اعلام آب تلخه رود در طول مسیر آلوده می‌شود، اظهار کرد: سرریز شدن پسماند کارخانه‌ها و پساب چرمشهر به این رودخانه این مساله باعث افزایش غلظت فلزات موجود در آب و در نهایت منجر‌ آلوده شدن آب می‌شود.

هاشمی خواستار حمایت از اداره کل محیط زیست استان برای رفع آلودگی‌های رودخانه و بستر سازی برای استفاده از تسهیلات جهانی جهت ارتقای شاخص‌های زیست محیطی شد.

‌مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی در خصوص ذخایر زیرزمینی استان، گفت: یک میلیارد و هزار و ۱۰۰ مترمکعب پتانسیل دینامیک استان است که هر سال ۵۰ میلیون مترمکعب مصرف مازاد داریم.

وی با بیان اینکه در طول دو ماه گذشته بیش از ۳۰۰ حلقه چاه غیرمجازرا مسدود کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: ضروری است با نصب کنتورهای هوشمند میزان مصرف آب را کنترل کنیم.

هاشمی به منظور صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، خواستار اخذ جریمه از مشترکین پر مصرف و تشویق مشترکین دارای مصرف مطابق پروانه و دارای مصرف بهینه شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امین

      هیچ کاری برای دریاچه ارومیه نشده ! فقط امسال بارندگی خوب بوده یه کم آب دریاچه زیاد شده اون هم با توجه به ماههای گرم سال که در پیش داریم تبخیر میشه !!بیخودی وعده های الکی به مردم ندین !!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج