اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۲۷۱۰
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

آنچه که نباید در " نود " پخش می‌شد!

در اقدامي شگفت و سوال‌برانگيز برنامه «نود» اين هفته به تريبوني كه شعارهاي ضدايراني و قوم‌گرايانه از آن منعكس مي‌شد، تبديل شد.

تابناک: در اقدامي شگفت و سوال‌برانگيز برنامه «نود» اين هفته به تريبوني كه شعارهاي ضدايراني و قوم‌گرايانه از آن منعكس مي‌شد، تبديل شد.

تصوير كودكي كه طوطي‌وار يك شعار ضدايراني را به صورت سرودي كودكانه مي‌خواند و پخش آن از صداي و سيماي جمهوري اسلامي ايران چيزي بود كه حتي در رسانه‌هاي بيگانه نيز تجربه نشده بود و آنان نيز جرات چنين كاري را به خود نداده بودند.

اين اولين بار نيست كه گروههاي تروريستي و جدايي‌خواه از كودكان به عنوان ابزار ارائه شعارها و اهدافشان استفاده مي‌كنند.

بسياري از گروههاي زير زميني تروريستي در جهت مظلوم و معصوم نشان دادن خود به اين تاكتيك دست مي‌زنند، اما پخش اين شعار از تلويزيون كشور ما اين جاي سوال را براي مردم باقي مي‌گذارد كه رويه‌هاي ضد وحدت ملي در شرايطي كه ايران از هر سو مورد تهديد نظامي و ارضي است، چه معنايي مي‌تواند داشته باشد؟

در حالي كه گروهك تروريستي پژاك يكبار ديگر با شروع فصل گرما حملات ناجوانمردانه خود آغاز كرده است و از سوي ديگر كشورهاي حاشيه خليج فارس و اتحاديه عرب در يك موضع‌گيري كاملا آشكار و خصمانه ايران را به نابودي تهديد مي‌كنند پخش يك شعار ضدتماميت ارضي از صدا و سيما چه معنايي مي‌تواند داشته باشد؟

برنامه نود در بخش ويژه خود دقايقي را به حاشيه بازي فوتبال پيروزي تهران و تراكتورسازي تبريز اختصاص داد و در اين بين خبرنگار با بردن ميكروفون به سمت كودكي خردسال از وي خواست تا شعري (!) بخواند يا مطلبي بگويد كه او نيز با خواندن يك شعار تند ضدايراني كه مخصوص فرقه پان ... است مورد تشويق خبرنگار قرار گرفت.

حال به درستي معلوم نيست كه پخش چنين تصاويري در برنامه نود دقيقا چه سخيتي با ماهيت ورزشي اين برنامه دارد.

در حالي كه مقام معظم رهبري در آخرين ديدار خود با هيئت دولت در تابستان گذشته تاكيد كردند كه زبان فارسي يكي از عوامل مهم ايرانيت است و آذربايجاني‌ها بيش از همه به اين زبان خدمت كرده‌ و آثار مهم آن را پديد آورده‌اند، صدا و سيما و برنامه نود در روز ملي خليج فارس و در حالي كه هزاران شهروند ايران اسلامي و به وي‍ژه آذربايجاني جهت دفاع از جزاير هميشه ايراني كوشش هاي متعددي را در دستور كار داشتند، به يكباره غير مسئولانه‌ترين تصاوير را عليه تماميت ارضي از سوي برنامه نود پخش كرد و تعجب همگان را برانگيخت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاران

      عجب سوتی داد برنامه نود !!!!!
      اگه ما دلسوز خودمون نباشیم چه انتظاری از بیگانه داریم ؟؟!!!!

    • محمود

      كدوم شعار ضد ايراني؟ يه بچه چهار پنج ساله شعري رو درباره تعصب آذري ها به زبان تركي خونده حالا تابناك مدعي شده عضو فلان فرقه بوده!! خجالت بكشيد. به هر بهونه اي ميخوايد زيرآب نود رو بزنيد چون جزو معدود برنامه هايي هست كه حرف دل مردم رو با شجاعت مي زنه. اين چيزا با يه شعر كودكانه (كه خودم ديدم و معني بدي هم توش نبود) تهديد نمي شه.

    • بدون نام

      نود خیلی وقته تبدیل به یک برنامه انحرافی شده و مسائیلی که مطرح میکنه بیشتر سیاسی و فتنه انگیزه تا ورزشی

      پاسخ ها

      • فرشته

        ناشناس عقایدت قابل تامل و تذکره .کلا سعی کن در مورد هر چیزی نظر ندی.باشه؟؟

    • بدون نام

      مضمون شعر مورد نظر به زبان فارسی چنین است:

      آذربایجان سرزمین و قوم من/آذربایجان زبان من/اگر پاره پاره‌ام کنند/زبان مادری‌ام را عوض نمیکنم/ مرگ زبان مادری‌ام مرگ من است/ زبان مادری‌ام نابودشدنی نیست/زبان مادری‌ام تغییر دادنی نیست
      این شعر واجد هیچ نوع بی‌احترامی به زبان و قوم دیگری نیست و تنها بیان ارادت و احترام به زبان مادری و زاد بوم یک کودک معصوم ترک‌زبان است، و توهین‌ها و اتهامات مندرج در یادداشت «آنچه نباید در برنامه‌ نود پخش می‌شود!» قابل درک نیست. فهرست اتهامات و توهین‌های مندرج در یادداشت مذکور:

      1 . اتهام پخش شعارهای ضدایرانی (یعنی شعر فوق یک شعار ضد ایرانی است)
      2. اتهام پخش شعارهای قوم گرایانه (یعنی احترام به زبان مادری مساوی قوم‌گرایی مذموم است)
      3. تحقیر کودک نجیب ترک‌زبان با به کار بردن تعبیر «شعرگویی طوطی‌وار» درباره او
      3. «ضد ایرانی» نامیدن شعر ترکی
      4. اتهام همسویی برنامه نود با بیگانگان به خاطر پخش این شعر ترکی
      5. تشبیه برنامه نود و کسانی که بانی پخش این صدا بودند به گروه‌های تروریستی و جدایی‌خواه که برای رسیدن به اهداف خود از کودکان سوءاستفاده می‌کنند.
      6. متهم کردن برناهم نود به «رویه ضد وحدت ملی» به خاطر پخش این صدای هموطن غیرفارس
      8. « ضد تمامیت ارضی» معرفی کردن این شعر
      9. اتهام همدستی غافلانه با پژاک و کشورهای متخصاصم به خاطر پخش این شعر
      10. تعبیر «شعار تند ضد ایرانی» درباره این شعر
      11. نویسنده یادداشت پس از متنی پر مغالطه و آزاردهنده می‌کوشد امضای آیت‌الله خامنه‌ای را هم پای نوشته‌اش بگذارد. پس به نقل از مقام رهبری می‌نویسد: « در حالی که مقام معظم رهبری در آخرین دیدار خود با هیئت دولت در تابستان گذشته تاکید کردند که زبان فارسی یکی از عوامل مهم ایرانیت است و آذربایجانی ها بیش از همه به این زبان خدمت کرده اند و آثار مهم آن را پدید آورده اند.»
      با این حال، یادداشت‌نویس گمنام معلوم نمی‌کند که آیا رهبری هم که خود در محافلی به ترکی سخن می‌گوید، آیا احترام به زبان مادری را «رویه‌ای ضد وحدت ملی» و شعر ترکی را «شعار تند ضدایرانی» می‌داند یا خیر و اگر چنین است چرا خود ایشان ارتکاب به این سیئه را در محافل عمومی به نمایش می‌گذارد.

      می‌خواهم بگویم که از اشاره رهبری به جایگاه زبان فارسی و پذیرش زبان فارسی به عنوان زبان رسمی و نقش آذربایجانی‌ها در گسترش آن، راهی به سوی توهین به زبان مادری جمعیت‌ترک‌زبان کشور و جفا و تنگ‌نظری نسبت به آنان گشوده نمی‌شود.

      12. نویسنده یادداشت مورد نقد در ادامه در مقام تقدیر و تحبیبی ناچسب برمی‌آید و به هزاران شهید آذربایجانی اشاره می‌کند که در مسیر حفظ مرزهای ایران جان باختند تا بتواند باز هم درشتی و تفاخر جاهلانه مندرج در نوشته‌اش را ادامه دهد و بتواند پخش صوت و تصویر آن کودک معصوم و آن شعر راوی علاقه به زبان مادری را «غیر مسئولانه ترین تصاویر علیه تمامیت ارضی»! معرفی کند.

      (برای من جالب بود که این همه توهین و اتهامات در یک یادداشت 500 کلمه‌ای گنجانده شده است. و جالب تر اینکه تابناک که منبع اصلی این یاداشت می باشد از گذاشتن کامنت خوانندگان خودداری می نماید)

      پاسخ ها

      • علی

        عالی بود

    • محمود

      ممنون از متن زيبا و كاملتون از خوندنش لذت بردم

    • ترک اوغلو

      واقعا ضد ایرانی بود.اون چرا باید از زبان مادری خودش حمایت می کرد.ترکها باید بزارن زبانشون از بین بره.
      واقعا شرم باد بر کسانی که خود را به نفهمیدن زده اند

    • فرزاد ال اوغلی

      تنها جرم اون بچه معصون ترک بودنشه.چرا با تحلیلهای نا بخردانه و باغرض وتعصب سعی در ایجاد اختلافهای قومی دارید.اگر او شعری در مورد خلیج فارس میگفت چگونه تحلیل میکردید!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج