اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۵۲۱۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

لو رفتن رمزهای دو شبكه اجتماعي

پس از بررسي‌هاي صورت گرفته توسط كارشناسان اين دو سايت، مشخص شده است كه رمز برخي از كاربران اين سايت‌ها لو رفته و ميليون‌ها حساب آنلاين از اين طريق كشف شده است.

ایسنا: شبكه اجتماعي Linkdin و سايت دوست‌يابي eHarmony از لو رفتن رمز كاربران خود خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاري رويترز، پس از بررسي‌هاي صورت گرفته توسط كارشناسان اين دو سايت، مشخص شده است كه رمز برخي از كاربران اين سايت‌ها لو رفته و ميليون‌ها حساب آنلاين از اين طريق كشف شده است.

البته با اين حال اين دو شركت سايبري از اعلام تعداد افرادي كه دستخوش اين مشكل شده‌اند سر باز زده‌اند و تنها به ذكر اين نكته كه در حال بررسي موضوع هستند بسنده كرده‌اند. بنابراين گزارش، لو رفتن اطلاعات كاربران يكي از جدي‌ترين خطرهايي است كه در فضاي سايبري ايجاد شده و به دنبال آن اطلاعات محرمانه ميليون‌ها كاربر منتشر مي شود.

دزدي اطلاعات آنلاين محدود به سايتي خاص نبوده و به عنوان مثال در ماه دسامبر ۲۰۱۲ اطلاعات متعلق به معاون رييس جمهوري سابق آمريكا و وزير سابق امور خارجه اين كشور نيز در معرض دستبرد قرار گرفته است.

بنابر اعلام كارشناسان لو رفتن اطلاعات كاربران دو سايت Linkedlh و eHarmony مي‌تواند شرايطي فراهم آورد كه هكرهاي اين دو سايت بخواهند به اخاذي از افراد بپردازند.

برخي سايت‌ها از لو رفتن اطلاعات هشت ميليون كاربر اين شبكه‌ها خبر داده‌ و اعلام كرده‌اند كه اين موضوع به واسطه هكري كه با نام DWDM شناخته شده صورت گرفته است. با اين حال هنوز به طور قطعي معلوم نيست آيا اطلاعات تمام كاربران اين سايت‌ها لو رفته يا اين‌كه تنها رمز برخي از كاربران منتشر شده است.

Linkedlh كه رسانه‌اي در ابتداي سال ۲۰۱۲ ميلادي فعاليت خود را آغاز كرده، شبكه‌اي رسانه‌اي اجتماعي است كه به نوعي كاريابي براي كاربران هم مي‌پردازد و در سراسر جهان بيش از ۱۶۱ ميليون عضو دارد نكته جالب درباره اين سايت اين است كه با وجودي كه در اصل شركتي مستقر در كاليفرنيا آن را اداره مي‌كند، ۶۱ درصد از اعضاي ان غير آمريكايي هستند.

eHarmony نيز يك سايتي دوستيابي است كه بيش از ۲۰ ميليون كاربر دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج