adexo3
۲۸۴۳۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ورود ماجرای پيامک تبليغاتی به مرحله جديد

طي دو سال گذشته تعدادي از شركت‌ها بعضا با گرفتن مجوز از مخابرات شماره‌هاي بي نام را خريداري و پيامك‌هاي تبليغاتي خود را ارسال مي‌كنند كه دراين ميان تبليغات خدمات جديد بانك‌ها و حراج‌هاي فروشگاه‌ها و غيره هم مشتركين را بيش از پيش دچار سردرگمي كرده است.

خبرگزاری ایسنا: با گسترش سرويس پيامك اپراتورهاي مخابراتي در كشور و استفاده گسترده شركت‌هاي تبليغاتي از اين ابزاربراي جذب مخاطب بيش‌تر كار به جايي رسيد كه برخي مشتركان از دريافت پيامك‌هاي تبليغاتي ناراضي بوده و تمايلي براي دريافت اين پيامك‌ها نداشته‌اند و خواستار قطع ارسال پيام‌هاي کوتاه تبليغي به تلفن همراه خود بودند.

اما اكنون به نظر ميرسد كه اين جريان وارد فاز جديدي شده است.

طي دو سال گذشته تعدادي از شركت‌ها بعضا با گرفتن مجوز از مخابرات شماره‌هاي بي نام را خريداري و پيامك‌هاي تبليغاتي خود را ارسال مي‌كنند كه دراين ميان تبليغات خدمات جديد بانك‌ها و حراج‌هاي فروشگاه‌ها و غيره هم مشتركين را بيش از پيش دچار سردرگمي كرده است.

برخي معتقدند ارسال پيامك‌هاي تبليغاتي ناخواسته و متعدد برروي تلفن همراه مشترکان ايراني، مغاير با حقوق شهروندان جامعه اطلاعاتي است و به اعتقاد كارشناسان توجه نكردن به نياز کاربر دريافت‌کننده پيامک تبليغاتي و بي‌توجهي به فواصل منطقي ارسال پيامک‌هاي تبليغاتي، مهم‌ترين عامل شکست اهداف تبليغاتي ارسال‌کنندگان پيامک‌هاي بازرگاني به شمار مي‌آيد.

پس از رسانه‌يي شدن جريان نارضايتي نسبت به ارسال پيامك انبوه، كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات با رويكرد رعايت حقوق مشتركان، تمامي اپراتورها را موظف كرد براي ارائه خدمات پيامك انبوه در قالب اطلاع‌رساني، خبري، تبليغاتي، بازي و سرگرمي و موارد مشابه، قبل از شروع ارائه خدمات و پس از تائيد اين كميسيون، مجوزهاي لازم را از مراجع ذيصلاح قانوني دريافت كرده و پس از تائيد سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي ارائه خدمات را آغاز كنند.

براساس مصوبه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات تمامي اپراتورها بايد ضمن اطلاع‌رساني مناسب درباره نوع خدمات پيامك انبوه، قبل از ارسال پيامك، موافقت مشترك را دريافت كرده و قبل از هرگونه اقدام، راهكارهاي اجرايي اين كار را با رگولاتوري هماهنگ و تائيديه لازم را دريافت كنند.براساس اين مصوبه در هرگونه خدمات پيامكي محتوايي كه براي مشترك هزينه ايجاد مي‌كند، بايد تعرفه‌هاي آن از سوي كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات تصويب شود.

پس از اين مصوبه اپراتورها دست به كار شده و اقداماتي از جمله ارسال پيامكي براي اعلام تمايل مشترك جهت دريافت پيامك را آغاز كردند. برخي از مشتركين پيامكي تحت عنوان تمايل براي دريافت و دريافت نكردن پيامك‌ها از سوي اپراتورها به دستشان رسيد، اما ابهام درباره اين موضوع و اينكه چرا همچنان پيامك‌هايي براي برخي مشتركان ارسال مي‌شود وجود دارد.

اكنون پس از اعتراضهايي مبني بر اينكه چرا پيامك اعلام تمايل براي دريافت پيامك انبوه به دست برخي نرسيده و يا گله‌مندي درباره اينكه چرا با وجود اعلام عدم تمايل هنوز هم برخي تبليغات برايشان ارسال مي‌شود به نظر ميرسد اين ماجرا با اظهارنظر اخير مخابرات وارد مرحله جديدي شده باشد زيرا در آخرين اطلاعيه‌ي شركت مخابرات ايران به مشتركان پيشنهاد شده است كه پيامك‌هاي تبليغاتي را قطع نكنند.

مدير كل روابط عمومي شركت مخابرات ايران با بیان این موضوع که پيامك‌های تبلیغاتی نسبت به تعداد مشترکین بسیار کم و شاید بتوان گفت حتی از یک پيامك در روز هم کمتر است زیرا تعداد پيامك‌های تبلیغاتی ۳۰ میلیون و تعداد مشترکین تلفن همراه ۵۰ میلیون است، بيان كرد: توصیه می‌کنم مشترکین نسبت به قطع پيامك‌ها اقدام نکنند زیرا این پیامها از طریق مؤسسات و ادارات مختلف ارسال می شود که به جز جنبه تبلیغاتی، جنبه اطلاع‌رسانی نیز دارد و حاوی اطلاعاتی از خدمات، امکانات و تسهیلات رفاهی و بانکی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج