اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۱۰۷۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

۳۶۰ ایست بازرسی برای امنیت اجلاس

در طول تعطیلات اجلاس ۱۱۰ هزار پرسنل ناجا تامین امنیت را به عهده دارند برای تامین امنیت اجلاس سران جنبش غیر متعهد‌ها ۱۱۰ هزار پرسنل ناجا و ۸۵۰ تیم امنیتی انتظامی به کار گرفته شده و ۳۶۰ ايست بازرسي در تهران استقرار پیدا کرده است.


360 ایست بازرسی برای امنیت اجلاس




هفت صبح: در طول تعطیلات اجلاس ۱۱۰ هزار پرسنل ناجا تامین امنیت را به عهده دارند برای تامین امنیت اجلاس سران جنبش غیر متعهد‌ها ۱۱۰ هزار پرسنل ناجا و ۸۵۰ تیم امنیتی انتظامی به کار گرفته شده و ۳۶۰ ايست بازرسي در تهران استقرار پیدا کرده است. این آمار‌ها را دیروز جانشین فرمانده ناجا در رزمایش آغاز عملیات اجرایی تامین اجلاس سران کشور‌های جنبش عدم تعهد ارائه داده است. سردار احمد رضا رادان گفته: «هماهنگي‌هاي لازم با قرارگاه نبي‌اكرم، ستادكل، وزارت اطلاعات و وزارت كشور و ساير نهادها در دستور كار قرار گرفته است. براي تامين امنيت كشور نيز در سه سطح تهران بزرگ، استان‌هاي همجوار، استان‌ها و مناطق مرزي پيش‌بيني شده.» به گفته این مقام مسئول ۲۰۰ ایست بازرسی توسط ناجا و ۱۶۰ ایست بازرسي توسط بسیج راه اندازی شده است. ضمنا در استان‌هایی که شخصیت‌ها قصد حضور در آنها را دارند هم کار‌های امنیتی انجام گرفته است. این ۱۱۰ هزار پرسنل ناجا همراه با ۲۹۰۰ خودرو و ۲۵۰۰ موتور ماموریت تامین نظم و امنیت اجلاس را به عهده دارند.

محدودیت‌های ترافیکی در شمال تهران

در حاشیه همین مراسم سردار احمدی مقدم فرمانده ناجا هم در مورد تامین امنیت اجلاس صحبت کرد. به گفته او از دیروز مرحله پایانی و نهایی این عملیات با ورود و حضور هیات‌ها آغاز شده است و تا پایان هفته و شاید دو، سه روز بعد بالاترین درجه امنیت را خواهیم داشت. از دیروز تامین امنیت کامل مسیر‌های فرودگاهی، اقامتگاه‌ها، سالن اجلاس و سکونتگاه‌ها از دیروز آغاز شده است. در مورد محدودیت‌های ترافیکی هم که چندین روز است به یک سوال جدی تبدیل شده، سردار احمدی مقدم گفته «محدودیت‌های ترافیکی در شمال تهران ایجاد شده است اما به این معنا نیست که خیابان‌ها به طور کلی بسته شوند و در مسیر‌های خاصی این محدودیت ایجاد می‌شود.

شعب منتخب بانک‌ها باز خواهند بود

جدا از بحث‌های امنیتی که دیروز از زبان مسئولان نیروی انتظامی بیان شد، استاندار تهران هم در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرستان ورامین درباره تدابیر استانداری برای روزهای برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در پایتخت گفت: «محدوديت‌هاي ترافيكي در روزهاي برگزاري اجلاس شناور خواهد بود و قطعي نيست، لذا متناسب با تردد ميهمانان و رفت و آمد مدعوين تدابير ترافيكي شناور اعلام و در همان زمان اطلاع‌رساني مي‌شود.» به گفته او تمامی اداراتی که کارهای خدمت‌رسانی و درمانی انجام می‌دهند از جمله آتش نشانی، دستگاه‌های امداد و نجات، شهرداری و بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها آماده خدمت‌رسانی هستند و تعطیل نخواهند بود اما تمامی بخش‌های اقتصادی و غیر اقتصادی دولتی و غیر دولتی تعطیل خواهند بود. او با بیان اینکه براي ارائه خدمات به شهروندان، شعب منتخب چندين بانك نيز به صورت محدود فعاليت‌هايي را خواهند داشت، از شركت‌هاي خصوصي خواست تا دولت را همراهي كنند و در روزهايي كه تعطيلي رسمي اعلام شده آنها نيز اين همراهي را داشته باشند. براي ايام تعطيلات روزهاي اجلاس در بخش حمل‌ونقل برون شهري نيز آمادگي كامل و لازم وجود دارد تا شهروندان بتوانند از اين روزها براي سفر برنامه‌ريزي كنند. به گفته تمدن همچنين ضريب ايمني مراقبت از خانه‌هاي شهروندان نيز كه در ايام تعطيلات به سفر مي‌روند در استان تهران بالاست و همه آمادگي‌ها در دستگاه‌ها به طور كامل وجود دارد.

استاندار تهران همچنين گفت: «پيشاپيش از مردم تهران پوزش مي‌طلبم چرا كه در روزهاي آينده با محدوديت‌هاي تردد مواجه خواهند شد اما مي‌دانم شايستگي‌هاي ميزباني در شهروندان تهراني وجود دارد و همراه مسئولين خواهند بود.» او همچنين توضیح داد: «افتتاحيه پروژه‌هاي عمراني استان تهران به بعد از اتمام اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد موكول شده و هفته دولت امسال يكي از پربارترين هفته‌ها براي شهروندان تهراني به لحاظ نوع پروژه‌هاي افتتاحي خواهد بود چرا كه بخش اعظمي از اين پروژه‌ها مربوط به جوانان است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج