۳۱۶۱۴
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

اعلام نحوه ثبت نام در طرح "پزشک خانواده"

ثبت نام سرپرست خانوار براي ثبت‌نام در برنامه پزشك خانواده و انتخاب پزشك مربوطه كافي است و لزومي ندارد تك‌ تك اعضاي خانواده براي ثبت‌نام در اين برنامه اقدام كنند.

خبرگزاری ایسنا: سایت www.۱۵۹۰.ir برای ثبت‌نام مردم و انتخاب پزشک خانواده،باز شده است .

دكتر سيد رضا مظهري با اعلام باز شدن سایت می گوید ثبت نام سرپرست خانوار براي ثبت‌نام در برنامه پزشك خانواده و انتخاب پزشك مربوطه كافي است و لزومي ندارد تك‌ تك اعضاي خانواده براي ثبت‌نام در اين برنامه اقدام كنند.

سرپرست خانوار مي‌تواند پس از كامل كردن ثبت نام خود در سايت www.۱۵۹۰.ir، با باز كردن صفحات مربوطه در اين سامانه، نسبت به ثبت ديگر اعضاي خانوار و همچنين انتخاب پزشك خانواده اقدام كند.

هر خانواده یک پزشک

هر چند آزادي عمل براي انتخاب پزشك خانواده توسط تك‌ تك اعضاي خانوار وجود دارد، اما از آنجا كه هدف از اجراي اين برنامه آن است كه يك پزشك براي تمام اعضاي خانواده باشد و همچنين با توجه به ارتباط و تاثير خانواده در بيماري‌هاي يكديگر، توصيه مي‌شود تمام اعضاي خانواده به صورت مشترك يك پزشك را به عنوان پزشك خانواده خود انتخاب كنند.

مطب نزدیک به محل سكونت خود را انتخاب کنید

پس از تعيين محل سكونت توسط سرپرست خانوار در سايت مربوطه، صفحه مربوط به پزشكان خانواده آن شهر باز شده و در اختيار كاربر قرار مي‌گيرد. در اين زمينه نيز توصيه مي‌شود افراد نزديك‌ترين مطب به محل سكونت را به عنوان پزشك خانواده خود انتخاب كنند.

ليست اسامي پزشكان خانواده در سايت www.۱۵۹۰.ir در هر شهرستان و از جمله تهران همچنان در حال اضافه شدن است. به اين ترتيب اگر نام پزشك مورد نظر يك فرد در سامانه www.۱۵۹۰.ir وجود نداشت، آن فرد مي‌تواند ثبت نام خود را انجام داده و براي انتخاب پزشك خانواده خود تا زمان اضافه شدن نام پزشك مورد نظر به سامانه منتظر بماند.

مدارك لازم براي ثبت نام در برنامه پزشك خانواده

براي ثبت‌نام در برنامه پزشك خانواده لزومي ندارد افراد حتما به سايت www.۱۵۹۰.ir مراجعه كنند. براي ثبت‌نام مردم در اين برنامه سه فرمت در نظر گرفته شده است؛ ابتدا آنكه پرسنل وزارت بهداشت به درب منازل مراجعه كرده و سرشماري انجام مي‌دهند و مردم مي‌توانند از ليست اسامي پزشكاني كه همراه پرسنل وزارت بهداشت است، يك نفر را به عنوان پزشك خانواده خود انتخاب كنند.

روش ديگر آن است كه فرد مي‌تواند به صورت حضوري به مطب پزشك خانواده كه با نصب تابلو در محل آن مطب مشخص مي‌شود، مراجعه كرده و براي ثبت‌نام اقدام كند. در اين زمينه همراه داشتن شناسنامه و كارت ملي و همچنين مدركي نظير قبض آب، برق، گاز يا تلفن به منظور احرازهويت محل سكونت فرد لازم است.

با مراجعه به سايت www.۱۵۹۰.ir نيز افراد مي‌توانند براي ثبت‌نام در برنامه پزشك خانواده اقدام كنند. پس از ثبت‌نام در برنامه پزشك خانواده، كد رهگيري به سرپرست خانوار ارائه مي‌شود. در اين مرحله نيز مدارك افراد ثبت‌نام شده در برنامه پزشك خانواده توسط مركز مجري پزشك خانواده كنترل مي‌شود و با تاييد مدارك توسط پزشك خانواده مسوول، پرونده مربوطه براي افراد شكل مي‌گيرد و در مرحله بعدي ويزيت پايه آغاز مي‌شود.

ارتباط باپزشک از طريق اس ام اس

در سامانه www.۱۵۹۰.ir كارتابلي به صورت اختصاصي براي هر خانوار در نظر گرفته مي‌شود كه افراد مي‌توانند از اين طريق با پزشك خانواده خود در ارتباط باشند، پيام‌ها، پرسش‌ها و شكايات احتمالي خود را به سوپروايزرهاي شهرستاني و ملي انتقال داده و پاسخ لازم را نيز دريافت كنند. پزشك خانواده نيز به صورت موردي اگر كاري با افراد تحت پوشش خود داشته باشد، مي‌تواند از اين طريق با آنها ارتباط برقرار كند.

در مجموع علاوه بر راه‌اندازي سيستم پيام‌ كوتاه و انتقال اطلاعات از اين طريق، افراد مي‌توانند از طريق كارتابل الكترونيكي نيز اطلاعات لازم را دريافت كنند. به محض آنكه ثبت‌نام افراد در برنامه پزشك خانواده قطعي شود، كارتابل الكترونيكي اختصاصي آن خانوار نيز فعال مي‌شود.

اطلاعات صحیح بدهید

از آنجا كه در برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع اطلاع‌رساني از طريق پيام‌ كوتاه انجام مي‌شود و اين اطلاع‌رساني مي‌تواند متناسب با بيماري فرد جنبه‌هاي آموزشي نيز داشته باشد، افراد اطلاعات خود را به صورت كامل و صحيح در سامانه وارد كنند و شماره‌ تلفن‌هاي همراه خود را نيز از طريق سامانه وارد کنند.

همچنين از آنجا كه وظايف تيم سلامت بر اساس سن جمعيت تحت پوشش تعيين مي‌شود، لازم است افراد تاريخ تولد خود را نيز به صورت صحيح در سامانه اعلام كنند تا بتوانند از آخرين اقدامات و تغييرات باخبر شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بابک

      خبرگزاری ایسنا رو چه حساب و کتابی گفته که سایت ثبت نام پزشک خانواده بازشده است ؟! منکه الان دوروزه علاف این سایتم ...لطفا اول مطمئن شوید بعد اطلاع رسانی کنید !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج