جاباما
۳۹۹۶۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

مسی در اندیشه رقابت با زیدان و رونالدو

مهاجم آرژانتینی تیم بارسلونا اسپانیا دوشنبه شب برای چهارمین بار متوالی به عنوان مرد سال فوتبال جهان انتخاب می‎شود و به این ترتیب بزرگ‎ترین بازیکن فوتبال در میان هم‌نسلان خود لقب خواهد گرفت.

خبرگزاری مهر: مهاجم آرژانتینی تیم بارسلونا اسپانیا دوشنبه شب برای چهارمین بار متوالی به عنوان مرد سال فوتبال جهان انتخاب می‎شود و به این ترتیب بزرگ‎ترین بازیکن فوتبال در میان هم‌نسلان خود لقب خواهد گرفت.

این بازیکن ۲۵ ساله فردا شب در زوریخ سوییس برای انتخاب برترین بازیکن سال ۲۰۱۲ جهان با هم‌تیمی خود "آندرس اینیستا" و همچنین "کریستیانو رونالدو" رقابت می‎کند.

مهاجم آرژانتینی بارسلونا در سال ۲۰۱۲ موفق شد ۹۱ گل به ثمر رسانده و رکورد ۴۰ ساله "گرد مولر" آلمانی را شکسته است. هرچند که خودش بر این باور است رکورد گلزنی، زمانی اهمیت دارد که وی بتواند با توسل به آنها قهرمان لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا شود.

مسی گفت: رکوردشکنی خوب است اما پیروزی تیم مهم‎تر است. گل‎های من باعث قهرمانی تیم بارسلونا در لالیگا، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد و این از هر رکورد شخصی مهم‎تر است. اگر اینیستا این جایزه را ببرد به خاطر همه کارهایی است که او انجام داده و به خاطر رفتار خوب این بازیکن در رختکن است.

بردن چهارمین توپ طلای فیفا، مسی را بالاتر از زیدان و رونالدو قرار می‌دهد.

پیروزی برای مسی مجددا بحث بهتر بودن این بازیکن در قیاس با دیه‎گو مارادونا و پله را به میان می‌کشد. البته اهدای این جایزه از سال ۱۹۹۱ آغاز شده و آن دو بازیکن اسطوره‎ای آمریکای جنوبی تا پیش از این تاریخ در بالاترین سطح فوتبال جهان قرار داشتند.

"پپ گورادیولا"، مربی پیشین بارسلونا، سال گذشته در خصوص مسی گفت: مایکل جوردن در بسکتبال حرف اول را می زد و حالا لیونل مسی در فوتبال.

کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۰۸ از سوی مجله فرانس فوتبال به عنوان برترین بازیکن سال جهان برگزیده شد و به نظر نمی‌رسد با توجه به درخشش خیره کننده مسی در سال ۲۰۱۲، این بار هم شانسی برای بردن این جایزه داشته باشد.

در بخش زنان هم "ابی وامباچ" و " آلکس مورگان" با "مارتا"ی برزیلی که پنج بار این جایزه را برده، رقابت می‎کنند. "پیا سوندهاگ"، مربی پیشین تیم فوتبال زنان آمریکا، "نوریو ساساکی"، مربی تیم ژاپن و "برونو بینی" از فرانسه به عنوان نامزدهای مربی سال فوتبال زنان جهان هستند.

"ویسنته دل بوسکه"، مربی تیم فوتبال اسپانیا، در کنار "خوزه مورینیو" و "پپ گواردیولا" نامزدهای برترین مربی سال ۲۰۱۲ جهان هستند.

برترین‎های سال جهان از سوی مربیان تیم‎های ملی، کاپیتان‎ها و برخی از روزنامه‎نگاران انتخاب می‎شوند. مسی در سال ۲۰۱۲ موفق شد ۷۹ گل برای بارسلونا و ۱۲ گل برای تیم ملی آرژانتین در همه رقابت‎ها به ثمر رساند. وی با این تعداد گلزنی، رکورد بازیکن پیشین تیم‎های آلمان غربی و بایرن مونیخ را شکست.

مولر گفت: من از این بابت خوشحالم. مسی بازیکنی فوق‎العاده است و غول زمانه خودش به حساب می‌آید. او یک بازیکن خیلی خوب و یک حرفه‌ای فروتن است.

نیمار برزیلی که در عضویت تیم فوتبال سانتوس است نامزد جایزه پوشکاش است. وی در ماه مارس هفت بازیکن را دریبل کرد و گل زد. "رادامل فالکائو"، مهاجم کلمبیایی آتلتیکو مادرید" هم در دیدار دوستانه با "آمه‎ریکا د کالی" که درماه مه برگزار شد یک گل آکروباتیک زیبا به ثمر رساند. "میروسلاو استوچ"، بازیکن فنرباغچه نیز در دیدار با گنجلربیرلیغی در لیگ ترکیه گل زیبایی را به ثمر رساند و برای جایزه زیباترین گل سال با آن دو بازیکن دیگر رقابت می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج