۴۰۱۵۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

هاشمیان: کشیدن قلیان منع قانونی ندارد

قلیان کشیدن فوتبالیست ها، مجاز یا ممنوع؟

روز گذشته عکسی از آرزه، هافبک اهل بولیوی استقلال در حال کشیدن قلیان منتشر شد. اتفاقی که به جز او خیلی از بازیکنان شاغل در لیگ ایران هم درگیر آن هستند.

قلیان کشیدن فوتبالیست ها، مجاز یا ممنوع؟

تماشا: روز گذشته عکسی از آرزه، هافبک اهل بولیوی استقلال در حال کشیدن قلیان منتشر شد. اتفاقی که به جز او خیلی از بازیکنان شاغل در لیگ ایران هم درگیر آن هستند. معمولا هر چند وقت یک بار خبرهایی مبنی بر قلیان کشیدن یکی از بازیکنان مطرح می شود ولی نکته عجیب اینجاست که هیچ نظارتی روی این مسئله نیست تا بازیکنان را منع کند.

احمد هاشمیان، رئیس کمیته پزشکی و ضد دوپینگ فدراسیون فوتبال به تماشا گفت که کشیدن قلیان هیچ منعی ندارد: «استفاده از قلیان از نظر قوانین کمیته پزشکی فیفا هیچ منعی ندارد. البته این مسئله کاملا برای یک فوتبالیست حرفه ای خطرناک است ولی ما نمی توانیم در این باره کاری انجام دهیم.»

او در حالی این حرف ها را می زند که چند ماه پیش اعلام کرده بود که نیکوتین از سال 2013 در فهرست مواد ممنوعه قرار می گیرد و دیگر فوتبالیست ها نمی توانند سیگار و قلیان بکشند. با اینحال رئیس کمیته انضباطی پزشکی این بار حرفش را تغییر داد: «نیکوتین جزو مواد نظارتی فیفا است. معنی آن این است که در آزمایش های فیفا میزان نیکوتین آزمایش می شود تا مشخص شود که چند درصد از فوتبالیست ها در سراسر دنیا از دخانیات استفاده می کنند. این احتمال وجود دارد که از سال 2014 نیکوتین هم در فهرست مواد ممنوعه قرار بگیرد ولی ما الان نمی توانیم اقدامی در این باره انجام بدهیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج