۴۱۷۳۰۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

غلظت ذرات معلق در سیستان ۵ برابر حدمجاز

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش توفان میزان غلظت ذرات معلق در هوای شمال استان (زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون) را در شبانه روز گذشته به پنج برابر حد مجاز و حدود ۲ برابر حد بحرانی رساند.

خبرگزاری ایرنا: کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش توفان میزان غلظت ذرات معلق در هوای شمال استان (زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون) را در شبانه روز گذشته به پنج برابر حد مجاز و حدود ۲ برابر حد بحرانی رساند.

مرتضی فرجی روز جمعه در گفت و گویی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت ۷۵۲ میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

وی گفت: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در این مدت در سیستان به 67 کیلومتر بر ساعت رسید که این پدیده سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در منطقه شد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در ۲۴ ساعت آینده در شمال استان ضمن وزش باد متوسط، کاهش موقتی دما پیش بینی می شود.

به گزارش ایرنا ؛ بادهای موسمی 120 روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال استان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند.

این بادها اقتضای طبیعت منطقه بوده و وزیدن آنها به صورت طبیعی دمای هوا را کاهش می دهد اما به سبب خشک شدن تالاب بین المللی هامون گاه با وزش شدید بادهای ۱۲۰ روزه دمای هوا در منطقه سیستان تا میزان زیادی افزایش می یابد.

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و زهک در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به نفوذ بادهای شمالی تا نواحی شرقی دریای عمان، اواخر وقت امروز و فردا دریا در این نواحی کمی مواج خواهد شد.

وی اظهار داشت: زابل در شبانه روز گذشته با حداقل 11 درجه خنکترین شهر و راسک مرکز شهرستان سرباز با حداکثر 36 درجه گرمترین شهر استان بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج