اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۳۵۳۹
۱۰ نظر
۵۳۸۶
۱۰ نظر
۵۳۸۶
پ

تحویل كوآلا ۴۰۰ میلیون تومانی در تهران!

آخرين تصويري كه از كوآلاها داريد چيست؟ احتمالا نسخه‌اي زنده يا كارتوني، چسبيده به درخت، در جنگل‌هاي استراليا. اما مي‌خواهيد باور كنيد و مي‌خواهيد نه؛ همين‌جا، در پايتخت ايران، آدم‌هايي هستند كه حاضرند ۸۰۰ميليون تومان براي داشتن يك جفت از اين حيوان در خانه هزينه كنند

تحویل كوآلا 400 میلیون تومانی در تهران!

هفت صبح: آخرين تصويري كه از كوآلاها داريد چيست؟ احتمالا نسخه‌اي زنده يا كارتوني، چسبيده به درخت، در جنگل‌هاي استراليا. اما مي‌خواهيد باور كنيد و مي‌خواهيد نه؛ همين‌جا، در پايتخت ايران، آدم‌هايي هستند كه حاضرند ۸۰۰ميليون تومان براي داشتن يك جفت از اين حيوان در خانه هزينه كنند و تازه، بعد از خريد خود كوآلاها، دغدغه تهيه برگ اكاليپتوسش را دارند.

تنها غذايي كه اين حيوانات به‌عنوان خوراك روزانه، آن را به رسميت مي‌شناسند. به اين ترتيب روشن مي‌شود كه دغدغه‌هايي گران‌تر از داشتن ماشين‌هاي لوكس و خانه‌هاي آن‌چناني هم در اين حوالي وجود دارد.

آدم‌هايي هستند كه از داشتن مازراتي چشم مي‌پوشند و در عوض كوآلا مي‌خرند؛ دانه‌اي ۴۰۰ ميليون تومان.

رئيس اداره محیط زیست استان تهران همين چندي پيش پس از آن‌كه توله خرس‌ها و بچه شیرهای سرگردان در گوشه و کنار شهر پیدا شدند، سرانجام به اين نكته اعتراف كرد كه «پایتخت پر از باغ‌وحش‌های مخفی شده که سازمان محیط زیست از آنها بی‌خبر است. باغ‌وحش‌هایی که به گفته رسول اشرفی‌پور، به خاطر تمایل مردم به نگهداری از حیوانات غیرخانگی و افزایش قاچاق و تجارت حیواناتی مثل مار، سمندر، سنجاب، تمساح و میمون شکل گرفته‌اند.

«مجله مهر» به سراغ يكي از واسطه‌هاي اين باغ‌وحش‌هاي زيرزميني و مخفي رفته و با او گفت‌وگو كرده. واسطه‌اي كه در بساطش هر حیوانی پیدا می‌شود؛ از طاووس و جغد و خوکچه‌های هندی گرفته تا شیر و پلنگ و کوآلا‌ و صفحه فيس‌بوكي دارد پر از فیلم و عکس از حیواناتي که خرید و فروش می‌کند: گرگ قهوه‌ای روسیه که با قلاده مهارش‌ کرده‌اند، قورباغه درختی چشم قرمزی که به درختچه مصنوعی گوشه اتاق چسبیده و مار پیتون سبزی که در تراریوم شیشه‌ای‌اش دور خود پیچیده و کسل و بی‌حوصله با یک تکه گوشت کلنجار می‌رود. بله. اين‌جا تهران است. پايتخت ايران.

مظنه بازار را همين واسطه كه پيمان نام دارد، داده است: «خرید و فروش قانونی کوآلاها غیرممکن نیست. کافی است باغچه‌ای با چند درخت داشته باشید تا کوآلای‌تان به یکی از آن‌ها بچسبد و ۱۸ ساعت از شبانه روزش را بخوابد. در شش ساعت باقی مانده هم باید به فکر تامین برگ‌های اکالیپتوس باشید. کوآلا تا یک سال قبل جفتی ۲۰۰میلیون تومان خرید و فروش می‌شد. اما حالا با دلار چهار هزارتومانی هر جفتش حداقل ۸۰۰ میلیون تومان خرج برمی‌دارد. البته الان فصل کوآلاهای ۳-۴ماهه نیست اما می‌توانم برای‌تان یک جفت کوآلای جوان پیدا کنم. حدود ۵-۶ ماهه‌. خیلی آرام و بی‌دردسرند. فقط باید بتوانید اکالیپتوس‌شان را تامین کنید.»

کوآلاهایی که پیمان از آنها حرف می‌زند، از پاکستان وارد می‌شوند اما ترکیه و ارمنستان هم دروازه‌های دیگری هستند که پای ایگوانا و خرس و بچه شیرهای خانگی را به ایران باز می‌کنند و رقم‌های میلیونی و میلیاردی را با چند دست واسطه از کشور بیرون می‌برند. یک جفت ببر سفید بنگال را می‌توانید با قیمت یک میلیارد تومان در کمتر از ۴۵ روز تهیه کنید اما اگر دنبال حیوان کم‌خرج‌تری می‌گردید، می‌توانید روی گربه‌سانان دیگری مثل توله شیرها فکر کنید.

یک جفت توله شیر را می‌توانید با قیمت ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان بخرید و حداکثر یک هفته بعد از سفارش و عقد قرارداد، آنها را تحویل بگیرید. اما برای تحویل گرفتن یک گله ۵۰راسی از گوزن‌های زرد اروپایی، کمتر از ۱۰روز زمان نیاز دارید. این گوزن‌ها جفتی ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان قیمت دارند که با تخفیف ویژه می‌توانید آنها را جفتی هفت میلیون تومان تحویل بگیرید. پيمان مي‌گويد: «صاحب‌شان لنگ پول است و باهاتان راه می‌آید. بارمان خیلی سالم است. ضمن این که گوزن‌های ماده این گله باردارند و می‌توانید بره‌های‌شان را بعد از به دنیا آمدن بفروشید.»

حرف كوآلا كه وسط مي‌آيد، داشتن پاندا هم جذاب مي‌شود. اما از اين خبرها هم نيست. مي‌توانيد رؤياي داشتن ببر بنگال و كوآلا را در خانه محقق بدانيد اما پاندا داستان ديگري است: «پاندا چند مشکل عمده دارد که به خاطر همین ما تا به حال برای کسی تهیه نکرده‌ایم. مهم تر از همه اينكه باید برای غذایش برگ‌های بامبو تامین کنید که کار دشواری است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما که بخیل نیستیم ولی خدا رو خوش نمی آد آدمای پولدار اینقدر مادی گرا و مصرف گرا باشن. با این پول می دونین میشه برای بچه های بی سرپرست و خانواده های تهیدست چه کارایی کرد؟
      آدم چقدر می تونه پول داشته باشه که 400 میلیون بده واسه یه حیوون بی خاصیت تنبل.

    • بدون نام

      ما یه بچه گربه اوردیم داریم دیوونه میشیم از دستش اونی که میره بچه شیر میخره رو باید دید کیه!!

    • صادقی

      من اصلا کاری به پولش ندارم اما این کار بزرگترین جنایت در جهت نابودی حیات وحشه!! فاجعه است! این حیوانات متعلق به اینجا و خانه ها نیستند. این انسانها ذره ای انسانیت، وجدان و شعور ندارند. تبدیل به کوهی از خودخواهی و غرور شده اند

    • نیلوفر

      عاشق کوالا ام اما نگهداری و هزینه اش بالاست. تازه ممکنه اعصاب آدمم خورد کنه.
      من یه بچه گربه داشتم، نتونستم تحملش کنم چون گاهی رو مخ میرفت. واسه همین فروختمش الان راحـــــــــــــــــت شدم :-)

    • Erfan

      يك كوآلا چقدر عمر ميكنه؟

    • سنا

      من کوالا میخوام

      پاسخ ها

      • ایمان

        اره منم میخام فوقالعادس

    • سید م

      درود بر همه عزیزان . باید بگویم که متاسفانه در این کار دروغ فراوان هست این جناب پیمان هم یکی از این رویایی ها و توهمی هاست نه کولا قیمت ۸۰۰ میلیونی دارد نه این شخص توان اوردن این حیوان را دارد لطفا از پخش اینگونه نوشته ها خودداری کنید اینها همه کذب هستند

    • سید م

      اگر میخواهید حقیقت را بدانید از مسئولین سایت تقاضا میکنم با ایمل با من تماس بگیرند تا بدانید این سخنان دروغ و توهمی بیش نیست

    • بدون نام

      همش الکیه کوالا متعلق به جنگله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج