adexo3
۴۴۷۵۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

بازار سياه در فروش بليت هواپيما:

بلیت هواپیما برای نوروز ۳۰۰ هزار تومان شد!

هرساله با نزديک شدن به تعطيلات نورزو بازار سياه خريد و فروش بليت هواپيما نيز رونق مي‌گيرد اما امسال اين بازار پررونق تر از هميشه شده تا جاييکه از ابتداي اسفندماه تاکنون بليت به نرخ مصوب براي سفر به شهرهاي توريستي ايران گير نمي‌آيد مگر آنکه قصد داشته باشيد پول بيشتري خرج کنيد و بليت ۱۷۰ هزار توماني را ۳۰۰ هزار تومان بخريد.

خبرآنلاین: هرساله با نزديک شدن به تعطيلات نورزو بازار سياه خريد و فروش بليت هواپيما نيز رونق مي‌گيرد اما امسال اين بازار پررونق تر از هميشه شده تا جاييکه از ابتداي اسفندماه تاکنون بليت به نرخ مصوب براي سفر به شهرهاي توريستي ايران گير نمي‌آيد مگر آنکه قصد داشته باشيد پول بيشتري خرج کنيد و بليت ۱۷۰ هزار توماني را ۳۰۰ هزار تومان بخريد.

از ۲۵ بهمن ماه سال جاري تمام آژانس‌هاي هواپيمايي از به اتمام رسيدن بليت براي رفتن به شهرها و مناطق توريستي چون جزيزه کيش خبرمي‌دهند، در حاليکه پيگيري‌هاي نشان مي‌دهد در صورت آنکه حاضر باشيد براي رفتن از تهران به کيش بليت يک طرفه را ۳۰۰ هزارتومان به جاي ۱۷۰ هزار تومان بخريد قطعا براي شما صندلي در يکي از ايرلاين‌ها گيرخواهد آمد.

اين در حالي است که از نظر قانوني فروش بليت بالاتر از نرخ مصوب تخلف محسوب مي‌شود و اگر هر آژانس هواپيمايي اقدام بفروش بليت به قيمتي غير از نرخ مصوب کند به مدت سه ماه تعليق خواهد شد.

به گفته محمدحسين اکبري مسوول دبيرخانه کميته فني خدمات مسافرت هوايي، در آستانه نوروز سال ۹۱، به دليل مشاهده همين تخلف‌ها ۷۰ آژانس هواپيمايي تعليق شده اند که از ميان انها ۳ آزانس هواپيمايي لغو مجوز شده اند.

براساس اظهارات وي، اگر آژانس هواپيمايي اقدام به فروش بليت با نرخ بالاتر از قيمت مصوب کند در ابتدا سه ماه تعليق مي‌شود و در صورت تکرار آن تخلف اين مدت به ۶ماه افزايش مي‌يابد و اگر بازهم آژانسي اقدام به چنين کاري کند براي هميشه لغو امتياز خواهد شد.اکبري تاکيد دارد: بهترين بازرسان سازمان هواپيمايي کشور خود مردم هستند به نحويکه در سه ماهه اول سال ۹۱ نزديک به ۲۰۰ ميليون تومان از پول مردم به آنها برگردانده شده است.

مسوول دبيرخانه کميته فني خدمات مسافرت هوايي کشور از تمام مسافراني که بليت را به قيمت غير از نرخ مصوب خريداري مي‌کنند درخواست کرد که مراتب را از طريق سايت هواپيمايي کشور و يا شماره تماس اين سازمان با بازرسان در ميان بگذارند تا جلوي اينگونه اتفاق‌ها در ايام نوروز امسال گرفته شود.با اين حال وي از وجود ۳۰ نفر در قالب ۱۵ تيم و سفر آنها به شهرهاي مختلف براي نظارت بر فروش بليت‌هاي هواپيما خبرمي‌دهد.

وقتي از وي مي‌پرسيم که اين ۳۰ نفر به هرحال در طول اين مدت توسط مسوولان آژانس‌ها و فرودگاه‌ها شناسايي شده اند و قطعا نمي‌توانند به طور غيرمحسوس بازرسي داشته باشند تاکيد مي‌کند: ما در کل کشور نزديک به ۳۲۰۰ آژانس هواپيمايي داريم که اين بازرسان ما به صورت رندوم به آنها سرکشي مي‌کنند .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • babak

      اگربخواهیم خانه بمانیم باید کلی پول آجیل وشیرینی ومیوه بدیم اگه بخواهیم به مسافرت بریم باید کلی پول پای بلیط بدیم اگه بخواهیم ماشین شخصی بخریم مثلاپراید ازکجا بیست میلیون بیاریم تازه اگرمدل پایین هم بخریم پول تعمیروقطعه وخرجش کلی میشه اگربخواهیم به دروغ به اقوام بگوییم که سیزده روز درمسافرتیم وهیچ جاهم نریم آخرتمون به باد میره با این دروغ، شماهایی که به همین انتقاد ساده من منفی میدین ازشما ها می پرسم ما باید چه کنیم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج