adexo3
۴۵۷۰۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

لیگ ۱۸ تیمی می شود؟

هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تحت فشار تیم های پایین جدولی این هفته تصمیم می گیرد که تعداد تیم های لیگ سیزدهم را افزایش دهد یا خیر

لیگ 18 تیمی می شود؟

تماشا: هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تحت فشار تیم های پایین جدولی این هفته تصمیم می گیرد که تعداد تیم های لیگ سیزدهم را افزایش دهد یا خیر

این هفته هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در جلسه ای موضوع افزایش تعداد تیم های لیگ برتر در فصل آینده را بررسی می کند. البته پیش از این قرار بود لیگ سیزدهم با حضور 16 تیم برگزار شود اما با نزدیک شدن به هفته های پایانی لیگ تحرکاتی از سوی مدیران و مسئولان بعضی از تیم های ته جدول شروع شده است.

آنها دنبال این هستند تا تحت هر شرایطی فدراسیون فوتبال را متقاعد کنند لیگ بعدی را با 18 تیم برگزار کند. در حال حاضر طبق برنامه ریزی ها قرار است 4 تیم آخر جدول به طور مستقیم به لیگ یک سقوط کنند و تیم چهاردهم هم باید یک بازی پلی آف با تیم سوم لیگ یک برگزار کند.

شنیده می شود یکی از بزرگترین حامیان این ماجرا، امیر عابدینی است. مدیرعامل داماش که تیمش در هول و هراس سقوط به لیگ یک است، با تصویب این طرح، خیالش از بابت سقوط راحت می شود. او تحرکاتش را از سه هفته پیش شروع کرده و در مصاحبه های مختلف به هر بهانه ای این موضوع را مطرح می کند و خواستار افزایش تعداد تیم های لیگ می شود.

علاوه بر داماش، تیم های سایپا، فجر، پیکان و ذوب آهن هم از این طرح حمایت می کنند. البته گهر و نفت هم دنبال اجرای این طرح هستندولی برای این دو تیم اجرا شدن یا نشدن این طرح زیاد فرقی نمی کند و سقوط آنها به لیگ یک تقریبا قطعی است اما امیر عابدینی رواط خوبی با کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال دارد و نظراتش بر تصمیمات فدراسیون تاثیرگذار است و احتمال دارد فدراسیون بر اثر فشارهای او و دیگر کاندیداهای سقوط لیگ آینده را 18 تیمی برگزار کند.

نبی هم موافق 18 تیمی شدن است؟

شنیده می شود یک نفر از داخل فدراسیون هم موافق اجرای این تصمیم است و او کسی نیست جز دبیر کل فدراسیون محمد مهدی نبی. پیش از این شنیده می شد د رصورت تغییرات، محمد مهدی نبی از این فدراسیون کنار گذاشته می شود و امیر عابدینی جایگزین او می شود. به همین دلیل است که هم راستا بودن نظرات این دو که معمولا رابطه خوبی با هم نداشته اند، در این موضوع خاص عجیب به نظر می رسد.

هنوز موضع فدراسیون درباره این فشارها و تحرکات مشخص نشده است اما عزیزی خادم عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت و گو با فارس کمی سیاستمدارانه در این باره حرف زده است: «باید فارغ از هرگونه مسئله ای این موضوع کارشناسی علمی و منطقی شود.

این تصمیم هم معایب دارد و هم محاسن. ما باید یک تصمیم ملی بگیریم. نباید نگاه صفر و صدی داشته باشیم. معایب 18 تیمی بودن لیگ این است که در بحث زیرساخت، ورزشگاه، چمن و کیفیت بازیکن مشکلاتی داریم و البته یک مسئله هم این است که در زیرساخت کل کشور مشکلاتی هست.

همه این موارد باعث می شود لیگ فشرده ای داشته باشیم و همین موضوع برای تیم ها خستگی می آورد و مصدومیت پیش می آید. می بینیدکه جام حذفی با چه فشردگی در حال برگزاری است. خودم به این معایب واقف هستم اما محاسنی هم دارد. اینکه گردش مالی بیشتری داریم. بخش های بیشتری درگیر فوتبال می شوند و توسعه فوتبال که کلید واژه اصلی فیفاست را بهتر داریم. چون وظیفه ما گسترش فوتبال است.

با این پیش شرط ها باید تیم هایی به لیگ برتر راه پیدا کنند که از نظر مالی و استانداردها شرایط را داشته باشند. اعتقاد دارم باید کار کارشناسی شود و شتابزدگی نداشته باشیم و با یک جمع بندی روشن مورد بحث و بررسی قرار دهیم.»

براساس اساسنامه ای که د ردوره کمیته انتقالی به تصویب رسید، تصمیم گیری برای تعیین تیم های لیگ بر عهده مجمع بود و با رأی گیری در این مجمع تصمیم اعلام می شد اما با اصلاح اساسنامه در دوره کفاشیان، این تصمیم برعهده هیئت رئیسه گذاشته شده است و از مجمع فقط یک رأی کلی گرفته می شود.


آیت اللهی: بحث ۱۸ تیمی شدن در دستور کار جلسه نیست

هادی آیت اللهی که برای تماشای دیدار نفت تهران و فجرسپاسی در ورزشگاه دستگردی حاضر شده بود در گفت و گو با تسنیم درباره شایعه بررسی مجدد ۱۶ تیمی شدن یا ۱۸ تیمی ماندن لیگ برتر فوتبال در نشست ۲۶ اسفند هیئت رئیسه فدراسیون گفت: «چنین بحثی در دستور کار جلسه آینده هیئت رئیسه فدراسیون قرار ندارد. ۱۶ تیمی شدن لیگ برتر تصمیمی است که هیئت رئیسه فدراسیون برای سال آینده گرفته و مصوب شده است، بنابراین لیگ برتر دوره آینده با حضور ۱۶ تیم برگزار می شود و تغییری هم در این تصمیم صورت نخواهد گرفت.» این در حالی است دستور اصلی جلسه همان تغییر تعداد تیم های سال آینده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج