adexo3
۴۷۳۳۵۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

سرما تا اوایل هفته آینده ماندگار است

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: کاهش دما در نیمه غربی و به تدریج در شمال و مرکز کشور حدود ۴ تا ۸ درجه و در نیمه شرقی کشور حدود ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس پیش بینی شده و انتظار می رود هوای سرد تا اوایل هفته آینده ماندگار باشد.

خبرگزاری میزان:مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان این که امروز از فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته شده و بارش در شرق کشور همراه با وزش باد شدید ادامه می یابد، اظهار کرد: امروز کولاک برف در شمال شرق و برخی مناطق شرقی کشور به ویژه در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات کرمان رخ می دهد و این سامانه فردا از کشور خارج خواهد شد.

وظیفه همچنین تاکید کرد: کاهش دما در نیمه غربی و به تدریج در شمال و مرکز کشور حدود ۴ تا ۸ درجه و در نیمه شرقی کشور حدود ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس پیش بینی شده و انتظار می رود هوای سرد تا اوایل هفته آینده در مناطق فوق ماندگار باشد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت آسمان تهران طی امروز و فردا نیز گفت: دمای تهران امروز حداقل منفی ۵ و حداکثر ۰ درجه سانتی گراد و روز شنبه نیز حداقل منفی ۴ و حداکثر ۰ درجه سانتی گراد خواهد بود.

همچنین در اخطاریه سازمان هواشناسی ویژه هواشناسی دریایی آمده است: " امروز با افزایش سرعت باد سطحی شمال غربی حدود ۱۵ تا ۲۰ متر بر ثانیه ارتفاع موج در قسمتهای مرکزی و شرقی خلیج فارس به ۳ تا ۴ متر و در تنگه هرمز به ۲ تا دو و نیم متر می رسد.

به تدریج روز شنبه از سرعت باد روی خلیج فارس کاسته شده و به حدود ۱۰ تا ۱۵ متر برثانیه خواهد رسید، ارتفاع موج در قسمتهای شرقی و مرکزی آن در این روز بین یک و نیم تا ۲ متر و در تنگه هرمز بین ۱ تا یک و نیم متر می رسد.

طی روزهای جمعه و شنبه با افزایش سرعت باد سطحی شمال غربی حدود ۱۵ تا ۲۰ متربرثانیه ارتفاع موج در دریای عمان به ۲ تا ۳ متر می رسد. بویژه روز جمعه بعدازظهر ارتفاع موج در مناطق شرقی و مرکزی دریا به ۳ تا ۴ متر می رسد. از اینرو توصیه می شود طی این مدت تمهیدات لازم جهت تردد ایمن قایقهای تفریحی و شناورهای سبک در مناطق ذکر شده به عمل آید."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج