adexo3
۴۸۹۸۶
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

فوتبالی که استعدادهایش را می کشد

تربیت فوتبالیست حالا یکی از اساسی ترین مشکلات فوتبال ایران است. مشکلی که در تیم ملی هم خود را نشان داده و چند سالی است که ستاره بزرگی به فوتبال ایران معرفی نشده.

فوتبالی که استعدادهایش را می کشد

روزنامه تماشا: تربیت فوتبالیست حالا یکی از اساسی ترین مشکلات فوتبال ایران است. مشکلی که در تیم ملی هم خود را نشان داده و چند سالی است که ستاره بزرگی به فوتبال ایران معرفی نشده. با وجود آنکه مدارس فوتبال رشد قارچ گونه ای داشته و هر روز بیشتر از دیروز شده اند، بازیکنان مستعد از این مدارس بیرون نمی آیند. در مقابل استعدادهای فوتبالی اندکی که توسط مربیان فوتبال شناسایی می شوند هم به دلیل شرایط فوتبال ایران پیشرفت زیادی نمی کنند.

در واقع فوتبال ایران توان پرورش استعدادهای خود را ندارد. درهای فوتبال اروپا هم به دلیل ارتباط ضعیف فوتبال ایران به روی استعدادهای ایرانی بسته است. در چند سال گذشته در مواردی هم که بازیکنان ایرانی پیشنهادهای اروپایی داشته اند از رفتن به اروپا سر باز زده اند و ماندن در ایران به معنای راضی شدن به سقفی است که پیشرفت را محدود می کند.

پیشنهادهایی که دو استعداد جوان دیگر ایران حالا با آن روبرو هستند. جهانبخش که گفته می شود از هلند پیشنهاد دارد و از پدیده های لیگ امسال بوده است و عزت اللهی بازیکن 16 ساله ملوان که احتمالا به سوییس خواهد رفت. قیاس تعداد لژیونرهای زیر 23 سال ایران با سه تیم مطرح آسیایی دیگر وض1عیت پرورش استعدادهای ایران و دلیل فاصله ای که بین فوتبال ایران و این کشورها افتاده است را نشان می دهد.

ایران در صورتی که ویلیام آتشکده برای تیم ملی ایران بازی کند در کنار سردار آزمون که در روبین کازان است، صاحب 2 لژیونر زیر 23 سال اروپایی است. در مقابل سه کشور دیگر قرار دارند که تعداد لژیونرهای آنها در جدول زیر آمده است:

کشور

ژاپن

کره جنوبی

استرالیا

تعداد لژیونرهای اروپایی

12

12

17



- کره و ژاپن علاوه بر ایجاد سیستمی برای پرورش بازیکنان فوتبال از سنین پایین، استعدادهای خود را با هزینه فدراسیون فوتبال این کشور به آکادمی های اروپایی می فرستادند. با شناخته شدن فوتبال این دو کشور و توانایی های بازیکنان ژاپنی حالا دیگر باشگاه های اروپایی به دنبال استعدادهای این دو کشور هستند.

- کره جنوبی 12 لژیونر زیر 23 سال دیگر هم دارد که در تیم های آسیایی بازی می کنند. استرالیا هم یک بازیکن زیر 23 سال در ایلهواچونمای کره دارد.

- سه لژیونر ژاپنی در تیمملی زیر 20 سال و دو بازیکن این تیم در تیم ملی زیر 17 سال این کشور بازی می کنند.

- کره 24 بازیکن زیر 23 سال در کشورهای دیگر دارد اما همگی آنها در تیم ملی و تیم المپیک کره بازی می کنند و تیم های زیر 17 سال و زیر 20 سال کرله لژیونر ندارند.

- سه لژیونر استرالیا زیر 17 سال هستند و 17 بازیکن استرالیایی زیر 20 سال دارند.

- 3 بازیکن از میان بازیکنانی که در مدت اخیر در تیم ملی بزرگسالان کره بازی کرده اند از همان سنین پایین از کره به آکادمی های اروپایی رفته اند. یک بازیکن هم فوتبال خود را از آکادمی باشگاه اینترناسیونال برزیل آغاز کرده است.

- به دلیل روابط خوب فوتبال استرالیا با بریتانیا اغلب بازیکنانی که به تیم ملی این کشور راه پیدا می کنند در سنین پایین در باشگاه های انگلیس و اسکاتلند پرورش پیدا می کنند.

- بازیکنانی که در مدت اخیر در تیم ملی ژاپن بازی کرده اند، هیچ کدام در آکادمی های اروپایی پرورش پیدا نکرده اند و بازیکنان ژاپنی که از سنین پایین در اروپا بازی کرده اند و یا در آکادمی های اروپایی پرورش یافته اند هنوز به تیم ملی این کشور نرسیده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمیدرضا

      خواهشا سانسور نکنید نظرم رو

      در فوتبال رو تخته کنید
      بازیکنانی که به وضوح معلومه با رشوه به تیمهای لیگ برتری یا یه لیگ 1 اومدن بهتر از این نمیشن
      نمونه بارزش علی علیزاده ،بازیکنی که فقط اوت دستی بلده پرت کنه ،واسه من جالبه این بازیکن دو قدم پا به توپ نمیتونه حرکت کنه ،خب کاملا واضحه چجوری به فوتبال راه پیدا کرده یا نمونه ای از گذشته "پایان رافت" یا "احمد مومن زاده" و و و ... خیلی های دیگه ،و خیلی از بازیکنان بی استعداد فعلی

      در ضمن در ایران چیزی به معنای واقعی "کلمه" مدرسه فوتبال وجود نداره ، اینایی که شما به اسم مدرسه فوتبال ازش یاد کردین " دکان فوتباله" نه مدرسه فوتبال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج