adexo3
۵۲۵۶۳
۹ نظر
۵۰۰۵
۹ نظر
۵۰۰۵
پ

نمیدانم چرا قلعه نویی در همه جا مورد حمله قرار میگیرد

طعنه آتیلا به قهرمانی استقلال با قلعه نویی

آتيلا حجازي نظري همچون سال‌هاي نه چندان دور پدر دارد و مي‌گويد «كه امير قلعه‌نوعي با داشتن اين همه بازيكن، براي قهرمان كردن استقلال در ليگ دوازدهم كار سختي انجام نداده است.»

اعتماد: استقلال با ناصر حجازي در ليگ هفتم بدترين نتيجه تاريخش را كسب كرد و هنوز هم مشخص نيست كه چه بر سر آن تيم پر مهره آمد كه در جدول ليگ در جايگاه سيزدهم ايستاد. در آن زمان امير قلعه‌نوعي از نتيجه نگرفتن ناصر حجازي استفاده كرد و حامي تازه‌يي به نام قريب پيدا كرده بود و با رايزني‌هايي به عنوان سرمربي استقلال انتخاب شد.

در ليگ هشتم ناصر حجازي با دو راي كمتر و حسن روشن با داشتن فقط يك راي از قافله بازماندند تا امير قلعه‌نوعي دوباره سرمربي استقلال شود و بازهم ناصر حجازي نظاره‌گر شد كه چگونه دستيار سابقش به سرمربيگري تيمي رسيده است كه او را نايب قهرمان آسيا كرده بود. اما استقلال در ليگ هفتم آنقدر پرمهره بود كه امير قلعه‌نوعي در ليگ هشتم با كنار گذاشتن ۱۲ بازيكن بازهم از نظر چينش بازيكنان كار سختي نداشته باشد و قهرمان ليگ‌ هشتم شود.

قلعه‌نوعي از همان ابتدا كه سرمربي استقلال شد با وعده سه ساله تيم را جمع كرد و در همان سال اول توانست آبي‌پوشان را قهرمان ليگ هشتم كند. پس از قهرماني استقلال ناصر حجازي در ديالوگي ماندگار مدعي شد كه «با اين همه بازيكن اگر اين تيم دست من بود با اختلاف ۱۵ امتياز قهرمانش مي‌كردم. قهرمان كردن اين تيم سه سال زمان نمي‌خواست حتي اگر ابرام چرخي بود مي‌توانست اين تيم را قهرمان كند»، حالا آتيلا حجازي نظري همچون سال‌هاي نه چندان دور پدر دارد و مي‌گويد «كه امير قلعه‌نوعي با داشتن اين همه بازيكن، براي قهرمان كردن استقلال در ليگ دوازدهم كار سختي انجام نداده است.» اين سخن آتيلا ما را به ياد ناصرخان حجازي اسطوره آبي‌پوشان انداخت. اظهارنظر آتيلا ثابت كرد كه همانند پدرش است و همچنان دل خوشي از امير قلعه‌نوعي ندارد. با آتيلا حجازي درباره شرايط استقلال و فوتبال ايران به گفت‌وگو نشستيم.

طعنه آتیلا به قهرمانی استقلال با قلعه نویی

ليگ دوازدهم با قهرماني استقلال تهران به پايان رسيد. نظرتان درباره عملكرد استقلال در ليگ دوازدهم چيست؟

به نظرم بدترين ليگي بود كه تا به حال داشتيم. در سال‌هاي اخير ليگ به ضعيفي ليگ اين فصل نداشتيم. تمام تيم‌ها در ليگ دوازدهم بلاتكليف بودند و چند بار به خاطر برنامه‌ريزي غلط سازمان ليگ بدنسازي انجام دادند. تقويم ليگ دوازدهم بسيار پر ايراد بود.

به نظر شما چه عواملي باعث شد تا استقلال با قدرت بتواند قهرمان ليگ دوازدهم شود؟

در همان ابتداي ليگ و در مصاحبه‌هايي كه انجام دادم، گفته بودم كه استقلال به خاطر پتانسيل و بازيكنان خوبي كه در اختيار دارد به راحتي قهرمان ليگ خواهد شد. با توجه به اينكه استقلال ستاره‌هاي ليگ را در اختيار داشت و با توجه به شرايط ليگ؛ قهرماني استقلال قابل پيش‌بيني بود. در ليگ دوازدهم به غير از سپاهان كه چندين بازيكن خوب داشت هيچ تيمي به اندازه استقلال مهره نداشت و مشخص بود كه استقلال قهرمان مي‌شود.

به نظر شما امير قلعه‌نوعي در اين قهرماني چه مقدار تاثيرگذار بود و عملكردشان را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

در قهرماني يك تيم خيلي مسائل تاثيرگذار است. در قهرماني استقلال تنها قلعه‌نوعي تاثيرگذار نبود و تمام عوامل تيم دست به دست يكديگر دادند تا استقلال قهرمان شود. در قهرماني استقلال كادرفني، مديريت، بازيكنان و هواداران همگي تاثيرگذار بودند. به هر حال مسوول تصميم‌گيري در استقلال امير قلعه‌نوعي بود و ايشان تصميم مي‌گرفت كه كدام بازيكنان در زمين حضور داشته باشند كه با توجه به شرايط و حضور ستاره‌هاي زياد در استقلال كار سختي نبود. در حال حاضر استقلال نياز به تقويت ندارد و تنها اگر مشكلات مالي‌اش برطرف شود حتي مي‌تواند در آسيا قهرمان شود. وقتي ذوب‌آهن با آن شرايط مي‌تواند تا فينال برود پس استقلال هم با اين همه بازيكن مي‌تواند قهرمان آسيا شود.

استقلال موفق شد در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا به عنوان صدرنشين به مرحله حذفي صعود كند. عملكرد استقلال را در مسابقات آسيايي چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

عملكرد استقلال در مرحله گروهي خيلي خوب بود اما من برخلاف كارشناسان فكر مي‌كنم. اسم گروه استقلال را نمي‌توان گروه مرگ گذاشت به خاطر اينكه به نظرم استقلال در گروه سختي قرار نداشت و تنها تيم الهلال عربستان تيم خوبي بود و بقيه تيم‌ها ضعيف بودند.

استقلال فردا در ديدار برگشت مرحله يك‌هشتم نهايي در ورزشگاه آزادي از ساعت ۲۱ ميزبان الشباب دوبي است. با توجه به پيروزي ۴ بر۲ استقلال در امارات مقابل الشباب دوبي، ديدار برگشت را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

خوشبختانه استقلال در مرحله حذفي نيز خوش‌شانس بود و با تيم ضعيفي مواجه شد. الشباب اصلا خوب نبود و فكر مي‌كنم در بازي برگشت نيز استقلال بتواند همانند بازي رفت پيروزي پر گلي را به دست آورد. الشباب تيم دست و پا بسته‌يي است و در آزادي با اختلاف گل بالايي شكست مي‌خورد.

به نظر شما استقلال مي‌تواند در مرحله يك‌چهارم نهايي هم موفق شود؟

به طور حتم در مرحله يك‌چهارم نهايي بازي‌ها سخت‌تر خواهد شد اما در كل فوتبال آسيا افت كرده است. تيم‌هاي كره‌يي و عربستاني ديگر همانند گذشته قدرتمند نيستند و تنها تيم‌هاي ژاپني خوب عمل مي‌كنند. اگر استقلال حواسش را جمع كند مي‌تواند قهرمان شود به دليل اينكه آسيا ديگر تيم قدرتمندي ندارد.

برگزاري يك دوره از مسابقات ليگ‌ قهرمانان آسيا در دو فصل ليگ ايران و بيشتر كشورهاي آسيايي زمان مي‌برد، مرحله گروهي ليگ‌ قهرمانان در يك فصل و مرحله حذفي آن در فصل بعد برگزار مي‌شود. آيا برگزاري ليگ قهرمانان در دو فصل كار درستي است؟

اين برنامه‌ريزي را به هيچ‌وجه نمي‌پسندم. همه تيم‌ها نفرات‌شان تغيير مي‌كند و خيلي سخت است كه بتوان اسكلت تيمي را حفظ كرد. حتي تيم‌ها مربيان‌شان تغيير مي‌كند و مربي جديد بازيكنان جديدي را به تيم ‌مي‌آورد. در كل تيم‌ها به شكل جديدي بسته مي‌شوند و تيم‌هايي كه در آسيا و در مرحله حذفي قرار دارند اگر نتوانند اسكلت خود را حفظ كنند، نابود مي‌شوند.

قهرماني‌‌هايي كه امير قلعه‌نوعي به دست مي‌آورد حرف و حديث‌هاي زيادي دارد. وقتي كه او با استقلال در زمان واعظ‌آشتياني، با سپاهان به همراه محمدرضا ساكت و حتي با تراكتور در زمان مديريت محمدحسين جعفري نايب‌قهرمان شده بود، آنها درباره قلعه‌نوعي صحبت‌هايي داشتند كه نشان مي‌داد عملكرد قلعه‌نوعي مساله‌دار بود. تحليل شما از اين موضوعات چيست؟

من نمي‌دانم و نمي‌توانم درباره اين‌گونه مسائل نظر بدهم اما برايم خيلي عجيب بود كه هواداران سپاهان با وجود آنكه قلعه‌نوعي تيم‌شان را قهرمان كرده بود شعارهاي معني‌داري مي‌دادند. همچنين شعارهايي همانند شعارهاي هواداران سپاهان را از زبان هواداران تراكتور نيز شنيدم كه تيم‌شان را نايب قهرمان كرده بود و براي آنها مجوز حضور در آسيا گرفت. برايم خيلي جالب است، مربي كه براي تيم‌شان زحمت كشيده و براي آنها مقام آورده است به چه دليلي شديدا مورد حمله قرار مي‌گيرد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از قديم گفتند حسود هرگز نياسود!!!!!!

    • شيطون

      عاغا؟! من يه سوال دارم،به نظرتون:
      رئيييييس مافياااا كييييه؟؟؟دي

    • استقلالی دو اتیشه

      برو بابا دشمنای واقعی استقلال شماها هستید بهتر بدونی پسر کی بودی حداقل یکم ار قهرمانی استقلال در مصاحبه ابراز خوشحالی می کردی این تیم استقلال پر مهره بود یا تیمی که شما داشتید هیچ کاری نتونستید بکنید اخرش هم سوم شدید . یادت رفته توی اون گروه راحت با چه مصیبتی صعود کردیم . حالا که تو گروه مرگ امیر خان با اقتدار اول شد اسیا ضعیف شده قبول کنید استقلال خیلی بزرگتر از شما هاست الکی انتقاد نکنید منطقی باشید ما هر کسی که از باخت استقلال ناراحت بشه و با بردش خوشحال اونو دوست داریم ناصر خان اسطوره استقلال بود شکی نیست تو هم سعی راه اونو ادامه بدی تا به بیراهه نری.
      استقلال همیشه قهرمان پایدار پرافتخار سرافراز

    • محمد

      کاملا مشخصه که داره از شدت حسادت به ژنرال بی رقیب فوتبال ایران، میمیره.
      واقعا برای این آدم متأسفم

    • محمدکریمی

      این آقای آتیلا من را به یاد همان اسطوره می اندازد که در تاریخ هست . آخر یکی نیست به این آقا بگوید حب و بغض هم حدی دارد . شما نظزر کارشناسان را قبول ندارید . مگر شما هم کارشناس هستید؟ نکند با چند بازی در لیگ که به لطف پدرتان انجام دادید کارشناس شده اید؟ کاری نکنید نام پدرتان خراب شود .

    • بنیامین

      اتیلا جون ببخشیدا ولی اگر یادت باشه از این تیم بهترش را مظلومی نتونست قهرمان کنه اتفاقا خودتم دستیارش بودی!

    • Alireza Xed

      با اینکه ناصرخان کلِ زندگیمه
      ولی عشق فقط یک کلام
      امیر علیه السلام

    • موسی استقلالی

      باز تو حرف زدی اتیلا
      فقط امیر خان

    • شهرزاد

      استقلال قهرمان
      فقط تو
      و ديگر هيچ
      هر كي هر چي مي خواد بگه
      ئتا ما هستيم تو تنها نيستي

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج