۵۳۶۳۶
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

واکنش ها به جایزه جهانی برای بانوی ایرانی

اهدای جایزه اسپورت آکورد به بانوی پارالمپیکی ایران بازتاب زیادی بین مسئولین کمیته بین‌المللی پارالمپیک داشته است.

تابناک: اهدای جایزه اسپورت آکورد به بانوی پارالمپیکی ایران بازتاب زیادی بین مسئولین کمیته بین‌المللی پارالمپیک داشته است.

به گزارش سایت کمیته پارالمپیک ایران، در مسابقات تیر و کمان لندن ۲۰۱۲ روى سکوى اهداى جوایز، زهرا نعمتى نخستین بانوى ایرانى بود که مدال طلاى پارالمپیک را به دست آورد.

نعمتى ابراز داشت: امیدوارم استحقاق آن را داشته باشم که عنوان نمایندگى همه جنبش پارالمپیک را بر دوش بکشم.

نعمتى کماندار پارالمپیک جمهورى اسلامى ایران جایزه انفرادى ۲۰۱۳ اسپورت آکورد را در شهر سن پترزبورگ کشور روسیه از آن خود نمود.

این بانوى ۲۸ ساله ایرانى در سال گذشته و در طى رقابت‌هاى پارالمپیک لندن صاحب ۲ مدال رنگین شد و به شکل فزاینده‌اى از وى به عنوان فردى یاد مى‌شود که نقش زیادى را در ارتقاى مشارکت در رشته تیروکمان معلولین در ایران به دنبال موفقیت‌هاى کسب شده داشته است. در لندن ۲۰۱۲ وى رکوردى را در این رشته بدست آورد که در ماده انفرادى ریکرو w۱/w۲ نخستین زن ایرانى بود که مدال طلا را در بازى‌هاى المپیک و پارالمپیک بدست آورد. وى همچنین مدال برنز را در ریکرو تیمى آزاد زنان از آن خود نمود.

پیروزى‌هاى وى در بازى‌هاى لندن بازتاب گسترده اى را در رسانه‌هاى ایران داشت و نه تنها باعث شد که نگاه جامعه از حالت ترحم به معلولین تغییر نماید بلکه سبب الهام بخشى به زنان نیز براى حضور آنها در میادین ورزشى گردید.

زهرا نعمتى پس از دریافت جایزه اسپورت آکورد در مصاحبه اى که با سایت رسمى پارالمپیک داشت عنوان کرد: این افتخار بزرگى براى من و کشورم است و به عنوان یک زن ایرانى بسیار خوشحالم که به نمایندگى از همه ورزشکارن معلول دنیا مفتخر به دریافت این جایزه گشته‌ام. امیدوارم استحقاق نمایندگى همه جنبش پارالمپیک را داشته باشم.

خاویر گونزالس، مدیر ارشد اجرایى کمیته بین المللى پارالمپیک بیان داشت: به نمایندگى از همه جنبش پارالمپیک به زهرا براى برد این جایزه تبریک مى‌گویم.

وى در ادامه افزود: اولین زن ایرانى که توانسته مدال طلا را از آن خود کند یک دستاورد تاریخى است و بسیار خرسندم که عملکرد وى باعث شد وى بتواند الهام بخشى را براى زنان ایرانى در رشته تیروکمان به همراه بیاورد.

تام دیلن، دبیر کل فدراسیون جهانى تیروکمان ابراز داشت: این جایزه نتیجه عملکرد عالى زنى است که با و جود معلولیت توانسته در رقابت هاى بین المللى خود را نشان دهد. این نشان مى دهد که یکپارچگى لازم را در ورزش با جامعه بدست آورده ایم.

محمود خسروى وفا، ریاست کمیته پارالمپیک جمهورى اسلامى ایران بیان داشت: براى ما یک افتخار بزرگ است که ورزشکار معلول ما امروز توانست این جایزه را کسب نماید. زهرا نماینده همه ورزشکاران معلول سرتاسر جهان است. در اینجا از کمیته بین الملى پارالمپیک براى حمایتى که در دریافت این جایزه براى زهرا انجام دادند تشکر مى‌کنم و بسیار از اینکه با زهرا در مراسم اهداى جایزه وى شرکت دارم خوشحالم. کمیته پارالمپیک جمهورى اسلامى ایران در طى این سال ها تلاش هاى زیادى را انجام داده است و واقعا بر این باورم که موفقیت زهرا در لندن و در اینجا شهر سن پترزبورگ به پیشرفت آن کمک شایانى خواهد نمود.

زهرا نعمتى متولد ۱۳۶۴ مى باشد، وى داراى کمربند مشکى در رشته رزمى تکواندو بود که در سال ۱۳۸۴ بدلیل یک حادثه دچار قطع نخاع گردید. دو سال پس از این حادثه این دانشجوى دانشگاه رشته تیروکمان را انتخاب نمود و در مدت کوتاهى ثابت کرد براى وى معلولیت، محدودیت نیست.

درست شش ماه بعد از شروع دوباره فعالیت ورزشى در مسابقات قهرمانى کشورى در کنار کمان داران ورزشکاران سالم به رقابت پرداخت و توانست رتبه سوم را بدست آورد. در اولین حضورش در مسابقات تیروکمان معلولین در مسابقات قهرمانى ۲۰۱۰ جمهورى چک رکورد جهانى را شکست و مدال هاى رنگارنگى را در مواد تیمى و انفرادى بدست آورد.

در مسابقات قهرمانى تیروکمان ۲۰۱۱ تورین ایتالیا رکورد جهانى را در ۴ ماده شکست.

جایزه الهام بخشى در سال ۲۰۰۲ توسط مجمع اسپورت آکورد بنا نهاده شد و سعى در تقدیر از تعهد و رفتار انسان دوستانه اعضاى خود دارد که عملکرد خارق العاده اى را در ترویج ورزش و استفاده از ورزش به عنوان ابزارى براى تغییر مثبت در جامعه داشته اند.

در پایان مراسم همچنین ریاست کمیته فنى ورزشى اسکى آلپاین، خانم سیلوانا میستر جایزه انفرادى را به خاطر زحمات وى در زمینه هاى مختلف ورزشى و معلولین دریافت نمود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمیدرضا

      درود بر این بانوی ایرانی
      من نمیدونستم ایشون کمربند مشکی تکواندو داشتن قبل از ضایع نخاعی شون
      چه اراده ی قوی دارن ایشون
      ما ایرانیها به شما افتخار میکنیم خانم نعمتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج