adexo3
۵۴۷۰۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آسیا به پایان خط نزدیک می شود

آمار و ارقام مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴

مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسیا به پایان خط نزدیک می شود و تا دو هفته دیگر چهره ۳ تیم صعود کننده به همراه ژاپن به برزیل مشخص می شود.

خبرآنلاین: مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسیا به پایان خط نزدیک می شود و تا دو هفته دیگر چهره ۳ تیم صعود کننده به همراه ژاپن به برزیل مشخص می شود.

مسابقات مقدماتی جام جهانی در قاره اقیانوسیه به پایان رسیده است و در قاره آسیا ۹۳ درصد مسابقات تاکنون انجام شده است. در قاره آمریکای شمالی ۸۸ درصد، در آمریکای جنوبی ۷۲ درصد، در اروپا ۵۸ درصد و در آفریقا نیز ۵۷ درصد بازی ها تاکنون برگزار شده است. آمار و ارقام مسابقات در قاره آسیا بدین ترتیب است:

* در مسابقات برگزار شده در قاره آسیا ۴۰۹ گل به ثمر رسیده و تاکنون ۱۰۵۴ بازیکن در قالب تیم های مختلف به میدان رفته اند.

* بهترین خط حمله مسابقات متعلق به ژاپن است که در ۱۳ بازی ۲۹ گل زده است. اردن با ۲۷ گل و کره جنوبی و ایران نیز با ۲۶ و ۲۵ گل در رده های بعدی قرار دارند. یمن، پاکستان، مالدیو، قرقیزستان و هنگ کنگ که در دور مقدماتی حذف شدند، موفق به گلزنی نشدند.

* بهترین میانگین گل زده به ازای هر بازی متعلق به ویتنام با ۳/۸ گل در هر بازی است. این تیم در ۴ بازی موفق به زدن ۱۵ گل شد. ایران با میانگین ۱/۸ گل در هر بازی در بین تیم های حاضر در مرحله نهایی پس از ژاپن و اردن در رتبه سوم قرار دارد.

* قطر، لبنان و عمان هر کدام ۱۵ بازی انجام داده اند و تیم های اردن، ایران، ازبکستان و عراق نیز با ۱۴ بازی در رده های بعدی از نظر تعداد بازی قرار دارند.

* بهترین خط دفاع متعلق به مغولستان و یمن است که در دو بازی ۲ گل خورده اند. اندونزی با ۳۰ گل خورده در ۸ بازی بدترین خط دفاع آسیایی ها را به خود اختصاص داده است. در بین تیم های حاضر در مرحله نهایی نیز ازبکستان با ۵ گل خورده بهترین خط دفاع را دارد و ایران با ۷ گل خورده در رتبه دوم است.

* عراق با گل کردن ۳ ضربه پنالتی در صدر جدول پنالتی ها قرار دارد. ایران در ۱۴ بازی که تاکنون انجام داده ، هنوز ضربه پنالتی بدست نیاورده است.

* ازبکستان با ۱۰ پیروزی در ۱۴ بازی بهترین آمار را در بین تیم های آسیایی دارد. ایران، ژاپن، اردن، کره جنوبی و عراق نیز هر کدام ۷ پیروزی بدست آورده اند.

* قطر و عمان با ۵ مساوی بیشترین تساوی را داشته اند و ایران و استرالیا نیز با ۴ تساوی در رتبه دوم هستند.

* بیشترین باخت متعلق است به لبنان که در ۱۵ بازی ۷ بار شکست خورده است. هیچ تیم بدون شکستی در آسیا وجود ندارد و در بین تیم های مرحله نهایی نیز کمترین باخت مربوط است به ازبکستان با یک باخت.

* کونگ وین لی مهاجم تیم ملی ویتنام به همراه حسن محمود از اردن، یونس محمود از عراق و شینجی اوکازاکی از ژاپن با ۷ گل زده بهترین گلزنان آسیایی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ هستند.

* ویسام عبدالمجید بازیکن تیم ملی قطر با دریافت ۵ کارت زرد رکوردار است. ۲۹ بازیکن نیز در این مسابقات کارت قرمز دریافت کرده اند.

اما آمار کلی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در تمام قاره ها از ابتدا تاکنون بدین صورت است:

تعداد بازی انجام شده: ۵۹۱

تعداد بازی باقی مانده: ۲۲۹

بردهای در خانه: ۲۷۶ برد(۴۷ درصد)

بردهای خارج از خانه: ۱۷۹ برد(۳۰ درصد)

تعداد مساوی: ۱۳۶( ۲۳ درصد)

گل های به ثمر رسیده: ۱۶۹۹ گل

میانگین گل: ۳ به ازای هر بازی

تعداد کارت زردها: ۲۰۵۹ کارت

تعداد اخراجی ها: ۷۰ کارت قرمز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج