adexo3
۵۵۵۱۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رقابت‌های بین‌المللی جام كازانف ـ آلماتی قزاقستان؛

در دو ۱۰۰ متر هم جهانی شدیم

حسن تفتیان، نماینده خراسانی تیم ملی ایران در این رقابت‌ها در ماده دوی ۱۰۰ متر توانست با ثبت ركورد ده ثانیه و پانزده صدم ثانیه، علاوه بر ارتقای ركورد ایران به مقام نخست این مسابقات در این ماده دست یابد و سهمیه حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ روسیه را با كسب ورودی A به دست آورد. ایران برای نخستین بار در تاریخ این رشته ورزشی، در دو صد متر، گرانترین و پربیننده‌ترین رقابت دوومیدانی در جهان، دو ورزشکار را راهی مسابقات قهرمانی جهان در روسیه خواهد کرد.

تابناک: حسن تفتیان سریع‌ترین دونده جوان آسیا در فینال صد متر مسابقات جام کازانف قزاقستان با ثبت زمان ده ثانیه و‌ پانزدهم ثانیه علاوه بر شکستن رکورد ایران برای دو بار در ‌یک روز و کسب مدال طلای این رقابت‌ها، نخستین دوومیدانی کار ایران نام گرفت که ورودی A مسابقات قهرمانی جهان در روسیه را کسب کرده است.

رضا قاسمی که تا پیش از این رکورددار صد متر ایران با ۱۰ثانیه و ۲۴ صدم ثانیه بود، در فینال جام کازانف، با ثبت زمان ده ثانیه و شانزدهم صدم ثانیه توانست رکورد شخصی خود را هشت صدم ثانیه بهبود ببخشد و ورودی B مسابقات قهرمانی جهان را به دست آورد.

بر پایه این گزارش، دوومیدانی ایران برای نخستین بار در تاریخ این رشته ورزشی، در دو صد متر گرانترین و پرتماشاگرترین رقابت دوومیدانی در جهان، دو ورزشکار را راهی مسابقات قهرمانی جهان در روسیه خواهد کرد.

در دو 100 متر هم جهانی شدیم

جام کازانف قزاقستان از صبح شنبه در آلماتی قزاقستان در حالی آغاز شده ‌که تیم ملی دوومیدانی ایران با هفت ورزشکار در این پیکارها شرکت کرده است. پیش از این تفتیان با کسب زمان 10 ثانیه و 21 صدم ثانیه موفق شده بود، ورودی B مسابقات قهرمانی جهان در روسیه را به دست آورد.

ضمنا با رکورد‌های جدید بدست آمده توسط این دو دونده سریع ایران، و طبق قوانین مسابقات قهرمانی جهان، هر کشور می تواند یک ورزشکار سهمیه A و یک ورزشکار سهمیه B در هر ماده راهی مسابقات کند. البته کشورها می توانند در مجموع چهار ورزشکار با سهمیه A در یک ماده ورزشی راهی مسابقات قهرمانی جهان کنند اما تنها سه نفر از آنان مسابقه خواهند داد.

چهاردهمین دوره مسابقات جهانی 2013 روسیه كه 19 تا 27 مردادماه امسال در مسكو برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج