adexo3
۵۵۹۴۶
۱۶ نظر
۵۰۰۹
۱۶ نظر
۵۰۰۹
پ

قطر، شرفش را حتی در فوتبال هم می‌فروشد!

ادعای تبانی قطر و ازبکستان

سایت "صوت العراق" از تبانی تیم ملی فوتبال قطر در دیدار برابر ازبکستان خبر داد و نوشت که بازیکنان ایران از تبانی قطری‌ها آگاه بودند و توطئه آنها را نقش بر آب کردند.

ایسنا: سایت "صوت العراق" از تبانی تیم ملی فوتبال قطر در دیدار برابر ازبکستان خبر داد و نوشت که بازیکنان ایران از تبانی قطری‌ها آگاه بودند و توطئه آنها را نقش بر آب کردند.

تیم ملی فوتبال قطر در آخرین بازی خود در جام جهانی در حالی که تا دقیقه‌ ۶۰ با یک گل از میزبان خود ازبکستان پیش بود به یکباره قافیه را واگذار کرد و پنج بار دروازه‌ خود را باز شده دید تا شایعه تبانی یک بار دیگر بر فوتبال قطر سایه اندازد.

سایت "صوت العراق" در گزارشی تند مدعی شد که قطر این کشور کوچک خلیج فارس بار دیگر در گرداب تبانی فرو رفت. در این گزارش که به قلم عباس المریانی نوشته شده، آمده است: سهل انگاری واضح و عامدانه بازیکنان قطر در دیدار برابر ازبکستان اصلا غافلگیر کننده نبود. آنها در حالی که در نیمه اول با یک گل جلو بودند به یک باره در نیم ساعت پنج گل دریافت کردند. همه پنج گل ازبکستان در ۳۰ دقیقه‌ به ثمر رسید که این معمولا در فوتبال رخ نمی‌دهد. مطمئنا شکست قطر با این شکل و با این نتیجه‌ تنها در یک صورت رخ می‌دهد و آن توافق و سازش دو تیم برای جلوگیری از حضور ایران در برزیل. ازبک‌ها و قطری‌ها گمان می‌کردند که ایران نمی‌تواند در اولسان کره جنوبی را شکست دهد. آنها تساوی را محتمل‌ترین نتیجه‌ برای این دیدار می دانستند. البته نیم نگاهی هم به شکست ایران داشتند، اما تیم ملی فوتبال ایران هم معادلات را بر هم ریخت و تنها و تنها برای خود بازی کرد نه برای مصلحت دیگر تیم‌ها. بازیکنان ایران با پیروزی برابر کره جنوبی به آنچه که می‌خواستند دست یافتند، این در حالی است که قطری‌ها شرف و حیثیت خود را باختند و ازبکستان هم تنها با اختلاف یک گل نسبت به کره جنوبی از صعود مستقیم به جام جهانی باز ماند. این افراد نادان ارزیابی خوبی نداشتند و حساب همه چیز را نکرده بودند، چرا که ما درباره تیم ملی فوتبال ایران سخن می گویم نه تیم دیگری.

در ادامه این گزارش آمده است: تبانی، عهدشکنی و گریز از قانون برای کشور کوچک قطر یک امر طبیعی به شمار می‌آید، کشوری که بر پایه خیانت و ظلم بنیان نهاد شده است و چه بسا بتوان گفت که تنها کشوری در جهان است که شرافت و آبروی خود را به راحتی برای منافع دیگران می‌فروشد. قطری‌ها همواره در معرض خرید و فروش (تبانی) هستند و این رویه آنها است. سوالی که نمی‌توان تفسیری برای آن پیدا کرد این است که چرا موضع‌گیری‌های قطر تا این اندازه پست است. آیا به خاطر حکومت خائن و ظالمانه در این کشور است یا به خاطر این که آنها کشوری کوچک و پست هستند که همواره احساس ترس و نگرانی می‌کنند؟ سهل انگاری و تبانی قطری‌ها قابل پیش‌بینی بود، اما آنچه که قابل پیش‌بینی نبود آگاه شدن ایرانی‌ها از این تبانی و نقش بر آب کردن تمام برنامه‌های قطری‌ها است.

ایران با پیروزی ارزشمندی که برابر کره جنوبی به دست آورد حساب و کتاب را برای کره‌ای‌ها و ازبک‌ها به جا گذاشت، چرا که به چنین حساب و کتاب‌های احتیاج ندارد و کار خود را انجام می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      آفرین به غیرت مردان مرد ایران

    • امير

      من از خداوند مي خواهم اگر تباني در كار بوده به لطف خداوند بخشنده و مهربان اردن ، ازبكستان را شكست دهد و پيروز پلي آف شود و براي اولين بار در جام جهاني شركت كند . و ازبكستان و قطر هميشه آرزو به دل بمانند و جام جهاني را در خواب ببينند . البته قطر يك بار در طول عمر ورزشيش به اين افتخار مي رسد كه بدون بازي مقدماتي از امتياز ميزباني استفاده كرده و در جام جهاني شركت كند .

      پاسخ ها

      • محسن

        امتیاز میزبانی هم تبانی بوده

    • امیر

      ایول به این خبرنگار عراقی. چقدر قشنگ و بی پروا واقعیت رو گفته. زنده باد ایران. زنده باد عراق

    • بدون نام

      مرگ بر اینجور عربای پست فطرت

    • رضا

      همه کشورهای عربی خودفروخته اند دیدید که بحرین وقتی مانع صعود ایران به جام جهانی شد پرچم عربستان را تکان میدادند اصلا این کشورهای عرب هویت و ابرویی ندارند که بخواهند از دست بدهند من که تا سر حد مرگ ازشون متنفرم ا همشون دشمن ایران هستند و دارن برای این دشمنی هر کار که فکرشو بکنید میکنند از جعل نام خلیج فارس گرفته تا تبانی و ..... ای ننگ بر قطر

    • رامین

      چقدر این جمله بدلمان چسبید
      قطری‌ها شرف و حیثیت خود را باختند و ازبکستان هم تنها با اختلاف یک گل نسبت به کره جنوبی از صعود مستقیم به جام جهانی باز ماند

    • سورنا

      آقا امیر اولاً منم آرزو میکنم که اردن ازبکستان رو شکست بده ولی حتی اگه ازبک هم پیروز بشه باز هم به جام جهانی نرسیده چون اونوقت باید با تیم پنجم آمریکای جنوبی که احتمالاً اروگوئه یا اکوادور یا پاراگوئه یا... هست بازی کنه که به احتمال خیلی خیلی زیاد نمیتونه این کارو بکنه چون دیگه اونجا کشوری عرب و خائن در کار نیست که بخواد بهشون آوانس بده و شرف و حیثیت خودشو برای اونا بفروشه...
      باید ساق پای شاهزداگان پارسی سرزمینم رو بوسید که از جون مایه گذاشتن و نقشه پلید و تبانی کثیف اونارو نقش بر آب کردن و خودشون سرنوشت خودشون رو رقم زدن واقعاً همه بازیکنا عالی بودن ولی در این بین 5 نفرشون جانانه بازی کردن که عوامل اصلی برد دیروز ایران بودن رحمان احمدی، سیدجلال حسینی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام و مهمتر از همه رضا قوچان نژاد که مارو سرافراز کردن و ازبک و قطر و کره رو خجل

      پاسخ ها

      • امير

        من آنقدر عصباني بودم يادم رفت براي يك كشور عربي آرزوي موفقيت كردم . ببخشيد .
        با شما موافقم يكي از كشورهاي آمريكاري جنوبي مياد بالا

    • بدون نام

      دوستان عزیزم / فراموش نکنید که ما در کشور خودمان هم عرب داریم و آنها انسانهایی با تقوا و شرافتمند هستند. بنابراین از بکار بردن لفظ عرب بپرهیزید و از قطر یا امارات یا عربستان بدگویی کنید. متشکرم

      پاسخ ها

      • امير

        عرب هاي ايران تاج سرن منظور همه دوستان هم كشورهاي عربي است كه با ما خصومت دارند چه در زمان شاه چه الآن
        از تذكرت تشكر مي كنم " كاربر جان"

    • علی

      فیفا به ما گیر میده که فوتبال ما سیاسی هستش در حالی که کل فوتبال عرب های پست فطرت سیاسی هستش
      لعنت خدا بر عرب های بی هویت

    • مریم سراوانی

      آفرین به غیرت مردان مرد ایران

    • ارسلان

      دوستان کسی که این مقاله سلیس و کوبنده رو نوشته هم یک عرب عراقی بود و باید گفت درود به شرفش که ادای حق رو بر ملیت و نژاد ترجیح داد.
      در حال حاضر 60% مردم عراق را شیعیان تشکیل میدهند که دوست و برادر ملت ایران هستند ما باید گذشته را فراموش کنیم و به فکر اینده باشیم.
      این تبانی چون ننگی بر پیشانی قطر باقی خواهد ماند و مثل همیشه نشان داد بار کج به مقصد نمی رسد...

    • کورش

      قطر خودش را با کمال میل در اختیار !!!!! ازبک ها گذاشت. اما حیف که ایران سکوت کرد. ما باید این خودفروشی رو در بوق و کرنا می کردیم تا بی شرفی قطری ها بیش از پیش بر جهانیان آشکار می شد.همه چیز که پول نیست.

    • فری

      قطر که حسابی واداده بود. دو تا دیگه می خورد ازبکستان میومد بالا کره میرفت پلی آف.اون هم خوب میشد. شاید هم کنترل شده .تا یه حدی و جایی. که به کره اسیب نزنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج