۵۶۲۷۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

منصوریان: انتخابات در صعود تیم ملی موثر بود

علیرضا منصوریان آنالیزور تیم ملی در ۳ بازی پایانی ایران سهم بسزایی در رقم خوردن این پیروزی تاریخی برای فوتبال ایران داشت.

سایت گل: علیرضا منصوریان که از قبل بازی قطر به کادر تیم ملی ملحق شد، کوله به دوش کشورهای مختلف را برای کسب اطلاعات فنی درنوردیده است، قبل از بازی کره دست به کارهای عجیبی زد و در نهایت آنالیز درست و درمانش به شدت به کار تیم ملی آمد و ایران با کسب ۹ امتیاز از سه بازی به عنوان صدرنشین به جام جهانی رسید. وقتی با منصوریان صحبت می‌کنیم اصرارش بر این است که کاری که برای تیم ملی کرده در حد خودش مورد توجه قرار بگیرد، نه بیشتر نه کمتر.

آقای منصوریان تبریک بابت صعود

من هم به شما و به مردم ایران تبریک می‌گویم واقعا صعود فوق‌العاده‌ای بود و خوشحالم که ناباوری را تبدیل به دومین جشن بزرگ ملی کردیم.

شما قبلا هم این کار را در زمان بازیگری‌تان انجام داده بودید؟

البته شرایط بازیگری و مربیگری خیلی متفاوت است. حقیقتش وقتی بازیگر هستی همه چیز شیرین‌تر است و شاید هیچ وقت من شادی بعد از بازی ایران - استرالیا را تجربه نکنم اما این صعود از این بابت اهمیت دارد که در اوج ناامیدی به دست آمد. درست در زمانی که همه احساس می‌کردند تیم ملی هیچ بختی برای صعود ندارد. اگر چه آقای کی‌روش نسبت به کاری که انجام می‌داد امیدوار و خوش‌بین بود و هیچ وقت اعتماد به نفس‌اش را از دست نداد. این یک درس هم برای من است، این که وقتی به چیزی ایمان داری روی عقیده خودت محکم بیاست تا به نتیجه برسد.

نقش شما در این تیم ملی آنالیزوری بود اصولا کمی هم عجیب است که سرمربی زیر ۲۳ سال حاضر باشد افتخاری این کار را برای تیم ملی انجام بدهد.

قبل از هر چیز این را بگویم که خوشحالم در این کشتی هستم و در این جشن سهم دارم. اگرچه چیزهایی هم که شما می‌گویید درست است. شاید در هیچ جای دنیا فردی که در یک تیم دیگر مربیگری می‌کند قبول نکند که بیاید و این کار را انجام بدهد ولی من می‌خواستم کمک کنم. وقتی که آقای کی‌روش این کار را از من خواست پذیرفتم چون قصدم کمک بود، آقای کی‌روش هم در جلسه‌ای که دیروز با هم داشتیم بابت این کار از من تعریف کرد و گفت که تو سرباز کشورت هستی و همین موضوع برای من خیلی خوشحال‌کننده بود همین که سرمربی تیم ملی با این لفظ از من یاد می‌کند. او یک بار هم در رستوران در جمع بازیکنان تیم ملی از من تشکر کرد واین خاطره‌ای است که همیشه در ذهن من می‌ماند.

یک روز قبل از بازی با افشین قطبی صحبت می‌کردیم و او می‌گفت شما به بحث آنالیز علاقه و توجه ویژه‌ای دارید؟

بله همین‌طور است. البته این چیزی است که من از آقای قطبی آموختم ولی برای خودم درآوردن سیستم‌ها و تاکتیک‌ها و برنامه‌ریزی روی شکل بازی حریف جاذب‌ترین بخش مربیگری است. این کار را واقعا دوست دارم و در این ۳ بازی هم سعی کردم آنچه که در این سال‌ها از درس آنالیز یاد گرفته‌ام را مورد استفاده قرار بدهم.

منصوریان: انتخابات در صعود تیم ملی موثر بود

این موضوع فیلمبرداری از تمرین کره و بالا رفتن از در و دیوار حقیقت داشت؟

بله من با ۳ دوربین مختلف از تمرینات کره فیلمبرداری کردم در حالی که ماموران ورزشگاه می‌توانستند مرا بازداشت کنند. دوربین‌ها را در جاهای مختلف کار گذاشتم تا چیزی را از دست ندهم چون امکان داشت هر کدام از دوربین‌ها در حین فیلمبرداری از کار بیفتند به هر حال تجربه پلیسی خوبی بود.

دیروز جواد نکونام می‌گفت در آنالیز تمرینات کره این را درآورده بودید که بیس کار آنها روی بازیکن قدبلندشان کیم شین ووک است؟

کره در دوره به سبکی بازی می‌کرد که هرگز از این تیم ندیده بودیم آنها شبیه انگلیسی‌ها، از سانترهای بلند از همه جای زمین استفاده می‌کردند و سبک بازی‌شان شبیه تیم‌های دسته اولی انگلیسی بود در همان نیمه اول می‌دید که از هر جای زمین تیم را روی دروازه سانتر می‌کردند تا کیم شین ووک سر بزند و بازیکنان خط اولشان توپ‌های دوم و سوم را به گل تبدیل کند. ما در کنترل این روش کره کاملا موفق بودیم اما به هر حال اختلاف قدی بازیکن ۱۹۸ سانتی کره باعث می‌شد که در مواقعی او سرها را بزند و موقعیت ایجاد کند که همه بچه‌ها می‌دانستند در این صورت باید پوشش مناسبی روی توپ برگشتی داشته باشند. به هر صورت یکی، دو بار دروازه ما تهدید شد ولی در کل کار دفاعی‌مان خوب بود.

به جز موارد فنی موضوع روحی چقدر در این موضوع موثر بود، مسئله انتخابات و این که همه می‌خواستند تیم ملی این بازی را ببرد؟

صددرصد بی‌تاثیر نبود. از همان روزی که بحث جشن تیم ملی پیش آمد بازیکنان تیم ملی مصمم شدن این بازی را ببرند و روحیه‌ای که برای این کار گذاشتند فوق‌العاده بود و مشابه‌اش را کم دیدم به هر حال این جو مثبت خیلی به ما کمک کرد انگار ما آمده بودیم تا دومین جشن مردم را رقم بزنیم.

بحث ادامه همکاری شما با تیم ملی چگونه است؟

در جلسه‌ای با آقای کی‌روش صحبت‌هایی در این زمینه انجام شده که قرار است بعد از بازگشت ایشان از پرتغال درباره‌اش تصمیم بگیریم.

راست است که شما همان به عنوان سرمربی زیر۲۳ سال با فدراسیون قراردادی ندارید.

پاسخ این سوال شما را ندهم بهتر است. فعلا فضای خوبی در فوتبال حاکم است و انشااله این مشکل هم تمام می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج