adexo3
۵۶۲۸۳
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

امنیت جام جهانی در هاله ابهام

در تظاهرات ادامه دار در برزیل یک نفر بر اثر تصادف کشته شده است. منابع محلی می گویند یک میلیون نفر برای اعتراض به خیابان ها آمده اند.

امنیت جام جهانی در هاله ابهام

روزنامه تماشا: در تظاهرات ادامه دار در برزیل یک نفر بر اثر تصادف کشته شده است. منابع محلی می گویند یک میلیون نفر برای اعتراض به خیابان ها آمده اند.

به گزارش خبرگزاری بی بی سی، با وجود اینکه مقامات برزیلی به یکی از خواسته های معترضان برزیلی یعنی گران نشدن بلیت اتوبوس عمل کرده اند، تظاهرات در این کشور فراگیرتر شده است و ادامه دارد. بر اساس گزارش ها موج تازه ای از درگیری های خشن بین نیروهای پلیس با تظاهرات کنندگان درگرفته است.

شامگاه پنجشنبه 20 ژوئن گزارش شد یک نفر در اعتراض ها کشته شده است. پلیس برزیل گفته است یک مرد جوان 18 ساله در شهر ریبرائو پرتو، بر اثر تصادف با یک خودرو کشته شد. گزارش شده که راننده این خودرو از صحنه متواری شده است. دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل، روز پنجشنبه اعلام کرد که فرش به ژاپن را لغو کرده است که نشاندهنده وخامت اوضاع در برزیل است.

امنیت جام جهانی در هاله ابهام

معلوم نیست این تظاهرات تا چه زمانی ادامه داشته باشد. روزنامه برزیلی «فولیا دو سائوپائولو» نوشته که آمار رسمی می گوید در تظاهرات اخیر در برزیل، یک میلیون نفر به خیابان ها آمده اند. این روزنامه همچنین نوشته که اعتراض ها در بیش از ۱۰۰ شهر این کشور در جریان بوده است.

مقامات برزیلی روز چهارشنبه در پاسخ به اعتراض ها گفتند که قیمت بلیت اتوبوس شهری را در سائوپائولو و ریودوژانیرو افزایش نمی دهند. این تظاهرات در اوایل ماه جاری میلادی جرقه خورد که شهروندان سائوپائولو در اعتراض به افزایش حدود ۷ درصدی بهای بلیت اتوبوس تظاهرات کردند.

در دو روز گذشته پلیس برزیل برای متفرق کردن معترضان، گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی شلیک کرده است. دولت برزیل پیش تر هشدار داده بود که برای جمع کردن اعتراض ها، به پنج شهر نیروی ویژه می فرستد. فساد مالی و همچنین هزینه بالای مخارج جام جهانی ۲۰۱۴ و المپیک ۲۰۱۶ نارضایتی هایی در برزیل برانگیخته است.

منتقدان می گویند دولت می توانست منابع صرف شده در این زمینه را در بهداشت و آموزش سرمایه گذاری کند. پیش تر دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل گفته بود به ده ها هزار نفر از معترضانی کهب رای مطالبه آموزش، مدارس و حمل و نقل بهتر به خیابان ها آمده اند، افتخار می کند. روسف گفته بود: «دولت من به این صداهای خواستار تغییر، گوش می کند.»

پشتیبانی نیمار از معترضان برزیلی

نیمار پشتیبانی خود را از معترضان برزیلی که در چند روز گذشته در خیابان های چند شهر مختلف به فساد در برزیل اعتراض داشتند رسانه ای کرد. نیمار در صفحه خود در فیسبوبک نوشت: «من برزیلی هستم و کشورم را دوست دارم. خانواده و دوستانی دارم که در برزیل زندگی می کنند. برای همین است که می خواهم برزیل جای با عدالت بیشتر، سالمتر و صادق تر باشد.

نیمار این پیغام را درست بعد از بازی برزیل و مکزیک که در آن درخشید گذاشت: «تنها راهی که می توانم با آن از برزیل دفاع کنم در زمین بازی و با فوتبال بازی کردن است. از حالا به بعد با الهام از این حرکت عمومی وارد زمین خواهم شد. من از اتفاقی که در برزیل می افتد ناراحتم. همچنین باور دارم اینکه به این نقطه برسیم که به خیابان ها برویم که حمل و نقل، بهداشت، آموزش و امنیت بهتری بخواهیم ضروری نیست. اینها تعهد دولت است. امروز قدردان موفقیتی هستم که شما برای من به وجود آورده اید. شاید عوام فریبی به نظر بیاید اما اینگونه نیست و می خواهم پرچم اعتراضات سراسر برزیل را حمل کنم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مملي

      بيا يه بار ما داريم بدون دردسر ميريم جام جهاني ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج