اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۷۱۰۳
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

افشاگری عجیب آرمسترانگ:

بدون دوپینگ قهرمانی غیر ممکن است!

دوچرخه‌سوار سرشناس آمریکایی قهرمانی در تور دو فرانس را بدون دوپینگ غیر ممکن می‌داند، این سخنان می‌تواند چالش جدیدی برای این رشته ورزشی باشد.

ایسنا: دوچرخه‌سوار سرشناس آمریکایی قهرمانی در تور دو فرانس را بدون دوپینگ غیر ممکن می‌داند، این سخنان می‌تواند چالش جدیدی برای این رشته ورزشی باشد.

فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری به دنبال محرز شدن دوپینگ آرمسترانگ او را برای همیشه از فعالیت ورزشی محروم کرد و تمام عنوان‌ها و افتخارهای او از جمله هفت قهرمانی در تور فرانس را پس گرفت.

آرمسترانگ در گفت و گویی که با مجله "لوموند" داشت به آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ تاخت و در اظهار نظری جالب گفت که قهرمانی در رقابت‌های معتبر دوچرخه‌سواری بدون استفاده از مواد نیروزا غیر ممکن است.

این دوچرخه‌سوار آمریکایی، گفت: بدون دوپینگ نمی‌توان قهرمان توردو فرانس شد. این رقابت سخت است. اکسیژن برای بدن ضروری است و در نتیجه‌ همه ورزشکاران برای قهرمانی و درخشیدن به دوپینگ و استفاده از موادنیروزا نیاز دارند. من مثالی برای شما بیاورم. ماده "ایبو" در قهرمانی یک دونده در ماده ۱۰۰ متر تاثیر نخواهد گذاشت اما در دو ۱۰ هزار متر موثر است. من که مواد نیروزا را اختراع نکرده ام. این مواد مدتها است که وجود دارند و هیچگاه هم از بین نخواهند رفت.من تنها جزئی از این سیستم دنباله دار بودم بودم. به هر حال من هم انسان هستم.

آرمسترانگ تنها ورزشکاری نیست که چنین سخنانی را به زبان می‌آورد. پیش از او دوچرخه‌سواران دیگری همچون اولریس آلمانی،‌ برایان ریس دانمارکی و بونتانی ایتالیایی هم به چنین موضوعی اشاره کردند.

آرمسترانگ در ادامه سخنان خود به انتقاد از آژانس مبارزه با دوپینگ و رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری پرداخت و گفت: آنها خواستند مرا نابود کنند، چرا که من تنها استفاده کننده از مواد نیروزا نبودم. هیچ وقت از دادن تست دوپینگ نترسیدم، بلکه تنها از ژاندارم‌ها و گمرکی‌ها ترسیدم. الان هم چیزی تغییر نکرده است. ماکوید، رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری هر آنچه که را بخواهد بر زبان می‌آورد تا زمانی که او در ریاست باشد این سلسله ادامه دارد. چرا که او چیزی را تغییر نمی‌دهد.

افشاگری عجیب قهرماندر ۱۸ سپتامبر ۱۹۷۱ در تگزاس، آمریکا به دنیا آمد.او فاتح هفت دوره مسابقات تور دو فرانس و قهرمان عرصه نبرد با سرطان است؛ لانس آرمسترانگ در سال ۱۹۹۶ مبتلا به سرطان بیضه پیش رونده در ناحیه ریه و مغز می‌شود اما سر تسلیم در مقابل آن فرود نمی‌آورد و تصمیم می‌گیرد با بیماریش مبارزه کند و آن را به افتخار آمیزترین فرصت و بهترین رویداد زندگیش تبدیل کند؛ او پس از یک سال نبرد مداوم با حریف سرسختی همچون سرطان، در سال ۱۹۹۷ به تیم ملی دوچرخه سواری آمریکا پیوست و از سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ افتخار کسب قهرمانی مسابقات توردفرانس را از آن خود کرد. هر چند پس از مثبت شدن دوپینگ، عناوین او پس گرفته شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نادر

      ای وای جناب آرمسترانگ با این حرفت ثابت کردی کیسه کشی.یعنی تو هم داور،دوپینگ،تبانی؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج