adexo3
۵۷۹۴۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آرژانتین – اروگوئه،میزبانان مشترک جام جهانی

فیفا می خواهد تولد ۱۰۰ سالگی مسابقات جام جهانی را در این دو کشور برگزار کند و مشغول بررسی شرایط آنها برای میزبانی بزرگترین تورنمنت فوتبالی دنیاست

آرژانتین – اروگوئه،میزبانان مشترک جام جهانی






روزنامه تماشا: فیفا می خواهد تولد ۱۰۰ سالگی مسابقات جام جهانی را در این دو کشور برگزار کند و مشغول بررسی شرایط آنها برای میزبانی بزرگترین تورنمنت فوتبالی دنیاست.

خولیو گروندونا، رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین مدعی شده که فیفا درصدد است تا میزبانی رقابت های جام جهانی ۲۰۳۰ را مشترکا به آرژانتین و اروگوئه بدهد. به گزارش «رویترز»، در سال ۱۹۳۰، اروگوئه که بعدها موفق شد دو بار قهرمان المپیک شود، آرژانتین را در استادیوم «سنتناریو» در مونته ویدئو و در مقابل چشم ۸۰ هزار تماشاگر با نتیجه ۴-۲ شکست داد. این بازی فینال تورنمنت «اینائوگورال» بود. حالا این دو تیم می خواهند به طور مشترک میزبان جام جهانی باشند.

رئیس فدراسیون آرژانتین می گوید: «فیفا امیدوار است که تولد ۱۰۰ سالگی مسابقات جام جهانی را در آرژانتین و اروگوئه جشن بگیرد و من این خبر را تائید می کنم.»

او در ادامه به خبرنگار «رادیو ۱۰» آرژانتین گفت: «اقدامات اولیه هم برای کسب میزبانی انجام شده است و فدراسیون های فوتبال آرژانتین و اروگوئه با هم توافق کرده اند. حالا باید صبر کنیم و ببینیم که چه می شود. باید ثابت کنیم که می توانیم جام جهانی با کیفیتی برگزار کنیم.»

آخرین میزبانی مشترک مسابقات جام جهانی مربوط به کره و ژاپن در سال ۲۰۰۲ بوده است. با توجه به آن میزبانی می توان فهمید که کسب میزبانی مشترک نیازمند کمیته هایی است که باید بین دو کشور تشکیل شود و البته این کمیته ها به تائید فیفا هم برسند.

رقابت های جام جهانی ۲۰۱۴ در برزیل است. روسیه توانسته میزبانی رقابت های سال ۲۰۱۸ را به دست آورد و میزبانی سال ۲۰۲۲ به قطر رسیده است. با این برنامه ریزی فیفا تا ۳ دوره اخیر میزبان ها را مشخص کرده و تنها برنامه ای که در این رابطه دارد رسیدگی به اعتراضات در مورد هوای گرم قطر در زمان میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ است. کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی هم حمایت کامل خود را از اقدام برای کسب میزبانی دو کشور آرژانتین و اروگوئه برای میزبانی جام جهانی سال ۲۰۲۰ اعلام کرده است.

گفته می شود که تنها واکنش بلاتر به این درخواست تقاضا برای بررسی امکانات دو کشور برای میزبانی بوده است و او خواسته استادیوم های این دو کشور را بیشتر مورد بررسی قرار دهد. البته صحبت هایی در مورد تغییر شیوه رای گیری در مورد انتخاب کشور میزبان بعد از انتخاب روسیه و قطر به گوش می رسید و باید دید که تا قبل از انتخاب شدن آرژانتین و اروگوئه این تغییرات اعمال می شود یا قبل از اعمال شدن این تغییرات فیفا میزبانی را به دو کشور آمریکای جنوبی می دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج