adexo3
۵۸۳۵۳
۷ نظر
۵۰۱۲
۷ نظر
۵۰۱۲
پ

ایران بازی با بزرگان را باید در خواب ببیند

کلمبیا، غنا، نیجریه، مالی و صربستان سرشناس ترین تیم هایی هستند که در روزهای فیفای سال ۲۰۱۳، هنوز حریف ندارند.

ایران بازی با بزرگان را باید در خواب ببیند

روزنامه تماشا: کلمبیا، غنا، نیجریه، مالی و صربستان سرشناس ترین تیم هایی هستند که در روزهای فیفای سال 2013، هنوز حریف ندارند

هر چند مسوولان فدراسیون فوتبال اعلام آمادگی کرده اند که با تیم های بزرگ بازی کنند اما به نظر می رسد که تیم بزرگی برای بازی با تیم ملی ایران وجود ندارد. البته قبل از این مشکل بزرگ ایران برای بازی های دوستانه شرایط مالی و روابط بین المللی بوده است. به همین دلیل هم هست که وقتی رییس فدراسیون فوتبال و اعضای هیات رییسه، حمایت دولت آینده و امکان برداشته شدن تحریم ها را می بینند به این نتیجه می رسند که بازی دوستانه با تیم های بزرگ خارج از دسترس نیست.

اما مشکل امروز فدراسیون فوتبال نه تحریم ها و نه مسائل مالی است که تیم های بزرگ اروپایی و آمریکای جنوبی برنامه شان را تا پایان سال 2013 کامل کرده اند. البته نه تنها تیم های بزرگ که تیم های متوسط هم شرایط مشابهی دارند و برنامه اکثر فدراسیون ها برای مسابقات دوستانه پر شده است.

تنها تاریخی که هنوز برنامه اش توسط فیفا اعلام نشده ورسمی نیست مربوط به سال 2014 است. تاریخ 5 مارس 2014 تنها روز فیفای باقی مانده تا جام جهانی است. چهاردهم اسفند 1392 تنها روزی است که فدراسیون فوتبال می تواند به برگزاری بازی بزرگ در آن امیدوار باشد.

از امروز تا برگزاری مسابقات جام جهانی حدود یک سال باقی مانده و 6 روز هم توسط فدراسیون جهانی برای بازی های دوستانه در نظر گرفته شده است اما با توجه به برنامه ریزی های انجام شده عملا فدراسیون فوتبال در 5 روز ابتدایی شانسی برای پیدا کردن تیم بزرگ ندارد. تیم های بزرگ در این روزها یا درگیر مقدماتی جام جهانی هستند و یا مسابقات دوستانه شان را از قبل هماهنگ کرده اند.

البته به نظر می رسد فدراسیون فوتبال برای پیدا کردن تیم در آن برهه هم با مشکلاتی مواجه باشد چه اینکه در میان کشورهای آسیایی فقط استرالیا موفق شده یک بازی با برزیل تا جام جهانی داشته باشد و سایر تیم ها بازی بزرگی در پیش ندارند.

در بین آسیایی ها البته ژاپن برنامه ریزی ویژه تری نسبت به سایر تیم ها داشته. این تیم که در جام کنفدراسیون ها بازی های خوبی برگزار کرده تا جام جهانی با اروگوئه، غنا، گواتمالا و صربستان بازی می کند. حتی کره جنوبی هم که بازی های ویژه ای ندارد یک بازی با پرو را تا امروز هماهنگ کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوبه دیگه از کشورهای ناشناخته دعوت کنن برای بازی بیچاره ها شاید با بازی کردن با ایران معروف شدن

    • بدون نام

      با سومالی و سوریه ....

    • علی

      با همون صربستان وکلمبیا بازی بزاره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفا قا کلمبیا تیم خوبیه

    • HRA

      تحریم کردن؟
      بهتره با همون کره بازی کنیم بازم روشونو کم کنیم

    • بدون نام

      ببخشيد تيم سوم دنيا تيم بزرگ نيست كه نوشتين وجود ندارد؟! كلمبيا تيم بزرگه ديگه(فالكائو گوارين رودريگز زاپاتا موريل و ...) رتبشم تو آخرين رنكينگ فيفا ٣ هست، كلمبيارو بتونن جور كنن خيلي خوب ميشه.

    • HosseiN

      کلمبیا...غنا ...و حتی صربستان...پس اینا که نوشتین چی هستن؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج