adexo3
۵۹۱۷۴
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

اینترنت کشور از کجا می‌آید؟

طبق اعلام مسوولان شرکت ارتباطات زیرساخت که وظیفه تامین پهنای باند اینترنت را برعهده دارد، در حال حاضر ۲۰ درگاه بین الملل داریم که از هشت درگاه آن پهنای باند اینترنت کشور تامین می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: طبق اعلام مسوولان شرکت ارتباطات زیرساخت که وظیفه تامین پهنای باند اینترنت را برعهده دارد، در حال حاضر ۲۰ درگاه بین الملل داریم که از هشت درگاه آن پهنای باند اینترنت کشور تامین می‌شود.

مدیرکل مهندسی عملیات شبکه دیتای شرکت ارتباطات زیرساخت اظهار کرد: طی سال‌های گذشته به منظور افزایش امنیت تامین پهنای باند، شمار مسیرها را افزایش داده‌ایم تا در صورت اختلال و یا قطعی در یک مسیر ظرفیت پهنای باند از دیگر مسیرها تامین شود.

حسن کریمی همچنین عنوان کرد: نقاط اتصال ما با دیگر کشورها برای تامین پهنای باند اینترنت هشت نقطه است که به ترتیب در سمت جنوب: چابهار(کابل فالکون و کابل پیشگامان)، جاسک و بندرعباس، ترکیه: سرو و بازرگان، آذربایجان: آستارا، ارمنستان: نوردوز را داریم و به زودی GBI در بوشهر نیز به این درگاه‌ها افزوده می‌شود و تعداد این درگاه‌ها به ۹ نقطه افزایش پیدا می کند.

بر اساس آخرین اعلام های رسمی تا آبان ماه سال گذشته، دو درگاه اینترنتی در مرزهای چابهار هر یک با ظرفیتی معادل STM۱ ۶۴ و درگاه بندر‌عباس با ظرفیتی معادل STM۱ ۵۵ فعال بوده اند.

درگاه آستارا نیز حدود STM۱ ۵۶ و نوردوز STM۱ ۶۴ از پهنای باند کشور را تامین می‌کردند و درگاه بازرگان با ظرفیت STM۱ ۹۶ فعال بود. درگاه‌های سه‌رود و جاسک نیز به ترتیب با ظرفیت‌های ۶۴ و STM۱ ۴ دیگر درگاه‌های اینترنتی کشور به‌شمار می‌روند که البته همان طور که گفته شد ظرفیت این درگاه‌ها بر اساس آنچه آبان ماه گذشته اعلام شد در این گزارش آمده است.

حسن کریمی در گفت‌وگویی که آبان ماه سال گذشته با ایسنا داشت یادآور شده بود که از طریق ۹ درگاه اینترنتی کشور ظرفیتی معادل STM۱ ۴۶۷ تامین می‌شود و قرار است در آینده نزدیک ظرفیت مرز آستارا تا STM۱ ۷۲ و نوردوز تا STM۱ ۶۴ افزایش پیدا کند.

وی همچنین از آغاز به کار درگاه بوشهر در آینده ای نزدیک خبر داده و ظرفیت این درگاه را حدود STM۱ ۶۴ دانسته و اظهار امیدواری کرده بود طی چند ماه آتی STM۱ ۲۰۰ به ظرفیت درگاه های کشور افزوده شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اراک

      پدر سرعت و دانلود رو در آوردن با این کارشون بذارید با همون قدیمیه راحت تر بودیم حیف از پول که به adsl میدیم خدا شاهده

    • رضا

      "قرار است در آینده نزدیک ظرفیت مرز آستارا تا STM1 72 و نوردوز تا STM1 64 افزایش پیدا کند."
      نوردوز که همون 64 بود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا اشتباه گفته یارو تو مغزش یه چی دیگه بوده

    • dalton

      كابل از خونه عمه خدا بيامرزم ميكشيدين بهتر بود .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج