اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۴۸۳۵
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

حذف عربستان از کاندیداهای جام ملت ها

يک مقام کنفدراسيون فوتبال آسيا از احتمال حذف عربستان از کانديداهاي ميزباني رقابت‌هاي جام‌ ملت‌هاي آسيا در سال ۲۰۱۹ خبر داد.

تسنیم: يک مقام کنفدراسيون فوتبال آسيا از احتمال حذف عربستان از کانديداهاي ميزباني رقابت‌هاي جام‌ ملت‌هاي آسيا در سال ۲۰۱۹ خبر داد.

يک مقام رسمي کنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC) روز گذشته (دوشنبه) در گفت‌و‌گو با روزنامه «الشرق» عربستان گفت: يکي از دلايل اصلي که احتمال حذف نام عربستان از بين کانديداهاي کسب ميزباني جام‌ ملت‌هاي آسيا در سال ۲۰۱۹ را افزايش مي‌دهد ممنوعيت سفر بانوان مجرد به اين کشور است. چند فاکتور ديگر هم وجود دارد که مي‌تواند رياض را از کسب ميزباني معتبرترين تورنمنت فوتبال قاره کهن در سال ۲۰۱۹ محروم کند. بانوان مجرد نمي‌توانند بدون خويشاوندان مرد خود وارد اين کشور شوند و تيم مورد علاقه خود را مورد حمايت قرار دهند و اين امتياز منفي براي اين کشور محسوب خواهد شد که فرصت انتقاد را به منتقدان ميزباني اين کشور خواهد داد.

اين روزنامه عربستاني نامي از اين مقام رسمي AFC که چنين اظهاراتي کرده نبرده است. اين مقام مسئول مشکلي براي برگزاري اين مسابقات توسط عربستان نمي‌بيند و معتقد است هواداران اين کشور مي‌توانند ورزشگاه‌ها را در زمان برگزاري مسابقات پر کنند.

وي در ادامه به اين روزنامه گفت: عربستان تجربه چشمگيري در برگزاري تورنمنت‌هايي اينچنيني و در اين سطح دارد . با توجه به حجم زائراني که هر سال به اين کشور وارد مي‌شوند شکي نيست که عربستان ظرفيت برگزاري اين تورنمنت را دارد اما حضور بانوان در ورزشگاه‌ها هم مسئله مهمي است. تيم‌هاي مختلفي در رقابت‌هاي جام‌ ملت‌هاي آسيا حضور پيدا خواهند کرد و همواره بانوان بخشي از هواداراني بوده‌اند که براي حمايت از تيم‌شان به محل برگزاري اين تورنمنت سفر مي‌کنند. مشکلي که عربستان در حال حاضر دارد ممنوعيت ورود بانوان مجرد بدون خويشاوندان مردشان به اين کشور است.

ورزشگاه‌هاي عربستان معمولا در زمان برگزاري مسابقات فوتبال مملو از مردان سفيدپوش مي‌شود ولي احتمالا چنين مشکلاتي کانديداتوري اين کشور را در اين رقابت‌ها به خطر مي‌اندازد.

ابتدا ۱۱ کشور خواهان ميزباني رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا در سال ۲۰۱۹ بودند که لبنان، مالزي و ميانمار از اين فهرست کنار گذشته شدند. حالا ۸ کشور ايران، چين، بحرين، کويت، عمان، عربستان، تايلند و امارات نامزد برگزاري اين تورنمنت هستند.

کنفدراسيون فوتبال آسيا براي تکميل و ارسال مدارک به AFC تا ۳۱ آگوست ۲۰۱۳ (۹ شهريور) به اين ۸ فدراسيون فرصت داده است.

کنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC) پيش از اين اعلام کرد برنامه‌اي ۲روزه را در تاريخ‌هاي ۱۰ و ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۳ (۱۹ و ۲۰ شهريور) در کوالالامپور مالزي طرح‌ريزي کرده تا فدراسيون‌هايي که خواهان ميزباني رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا در سال ۲۰۱۹ هستند، را در جريان بيشتر فرآيند برگزاري اين مسابقات قرار دهد.

در کارگاهي که به اين مناسبت برگزار خواهد شد اطلاعاتي در مورد حقوق، قوانين و مسئوليت‌ها، الزامات کنفدراسيون فوتبال آسيا و ديگر عناصر کليدي که در ميزباني رقابت‌ها تأثيرگذار هستند به اعضاي شرکت‌کننده داده خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو کشور ما هم اگرچه بانوان مجرد اجازه ورود به خاکمون رو دارند ولی اجازه حضور دراستادیوم رو ندارند
      پس به نوعی ما هم حذف شدیم

    • کاربر

      دوستمون راست میگه. ماهم مث عربستانیمو حق بانوانو داریم میخوریم تو بازیهای بین المللی از کشور تیم رقیب حضور بانوان اشکالی نداره اما حضور بانوان خودمون اشکال داره این یه نوع تبعیض نیییییییسسسسسسسسسسسسسسسستتتتتتتتتتتتتتتتتتتت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج