adexo3
۶۸۳۱۲۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

طنز؛ چرا اثر پروانه‌ای اینجا اثر ندارد؟!

پوریا عالمی در ستون طنز روزنامه شرق نوشت: محمد دهقان، نماینده اصولگرای مجلس، گفت: «عده‌ای از مسئولان از داخل حکومت، مؤسسات مالی و اعتباری را تشکیل داده‌اند و اساسا تمام شرکت‌های بزرگ متعلق به اجزای مختلف حکومت است که با رانت به ثروت‌های آنچنانی رسیده‌اند».

پوریا عالمی در ستون طنز روزنامه شرق نوشت: محمد دهقان، نماینده اصولگرای مجلس، گفت: «عده‌ای از مسئولان از داخل حکومت، مؤسسات مالی و اعتباری را تشکیل داده‌اند و اساسا تمام شرکت‌های بزرگ متعلق به اجزای مختلف حکومت است که با رانت به ثروت‌های آنچنانی رسیده‌اند». بعد از اعلام این موضوع اتفاقات زیر افتاد:

- علاوه‌بر کافوهای مخابراتی، روی جدول‌های جوب‌های خیابان نیز شیروانی نصب شد.
- عوارض مسافرت به خارج سه‌برابر شد.
- آلودگی هوا ٦٠ برابر شد.

به‌قدری خاک در هوای خوزستان وجود داشت که مردم در آسمان مشغول به کشاورزی شدند. دولت مقرر کرد حتما پول «زمین هوایی» از مردم اخذ شود.مردمی که پول جمع کرده بودند سکه بخرند، متوجه شدند قیمت سکه دوبرابر شده و آنها نهایتا می‌توانند تخم‌مرغ بخرند.مردمی که پولشان را برای سرمایه‌گذاری در پیش‌خرید آپارتمان هزینه کرده بودند، وقتی فهمیدند مالک آنها ورشکسته است و رفته آب‌خنک بخوره، از خوشحالی سکته کردند.رانتی که به ژن‌های برتر بابت واردات و حفر چاه و ... داده می‌شد، یک لحظه به تعویق افتاد.تعدادی از کارگرانی که برای دریافت حقوق‌های معوق خود جلوی در خانه‌شان ایستاده بودند، به سمت افق راهنمایی شدند تا در افق گم شوند.عده‌ای از مال‌باخته‌های صندوق‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری رفتند پیش عده‌ای از مسئولان داخل حکومت که درباره اینکه «عده‌ای از مسئولان از داخل حکومت، مؤسسات مالی و اعتباری را تشکیل داده‌اند و اساسا تمام شرکت‌های بزرگ متعلق به اجزای مختلف حکومت است که با رانت به ثروت‌های آنچنانی رسیده‌اند»، اعتراض کنند که عده‌ای از مسئولان داخل حکومت گفتند صندوق‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری ما از صندوق‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری آن عده دیگر بهتر است، پولتان را بیاورید پیش ما!

جمع‌بندی: یک نظریه وجود دارد به نام Butterfly effect یا «اثر پروانه‌ای» که می‌گوید: «تغییر جزئی در شرایط اولیه - مثل بال‌زدن پروانه - می‌تواند به نتایج وسیع و پیش‌بینی‌نشده در کلیت یک سیستم - مثل توفان در نیمکره دیگر زمین - منجر شود».منتها همان‌طور که دقت می‌کنید، باترفلای افکت یا اثر پروانه‌ای وقتی اتفاق می‌‌افتد که یک اتفاق کوچک مثل بال‌زدن پروانه داشته باشیم! وگرنه این‌همه صندوق و مؤسسه که پول‌ها را هپلی‌هپو کردند اصلا اتفاق کوچکی نیست که تغییری در سیستم پولی و اقتصادی ایجاد کند. حالا چه صاحبانش مسئولان باشند یا یک عده کلاهبردار.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج