اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۸۷۱۰
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

وزارت ورزش خلاف کرد

خداداد: به AFC و فيفا شکايت مي‌کنم

خداداد عزيزي گفت: براي احقاق حق ابومسلم و مردم شهر مشهد به کنفدراسيون فوتبال آسيا و فيفا شکايت خواهم کرد.

تسنیم: خداداد عزيزي گفت: براي احقاق حق ابومسلم و مردم شهر مشهد به کنفدراسيون فوتبال آسيا و فيفا شکايت خواهم کرد.

خداداد عزيزي با اشاره به اينکه وقتي در برنامه ۹۰ بيش از ۷۰ درصد مردم به وجود مشکلات داوري در فوتبال ايران راي مي‌دهند، نگاه مردم به وضعيت فوتبال مشخص است، گفت: من فکر مي‌کنم نظر مردم در ورزش ما مهم نيست و اينکه آنها چه مي‌گويند شنيده نمي‌شود.

وي افزود: مدت‌هاست که بحث ابومسلم را پيگيري مي‌کنم و ديگر از اين موضوع خسته شدم، اما به راحتي حق هواداران مشهدي را ضايع مي‌کنند. ۳ سال است که اين باشگاه ابومسلم توسط بخش خصوصي اداره مي‌شود آن وقت روز گذشته در جلسه‌اي که در کميسيون ماده ۵ وزارت ورزش تشکيل شد اين باشگاه را به صورت غيرقانوني به مديرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوي واگذار کردند چرا که تنها او اعلام کرده همه جوانب مربوط به اين تيم را قبول مي‌کنم.

بازيکن پيشين تيم ملي تاکيد کرد: کسي در اين ميان نمي‌پرسد که مردم چه مي‌شوند و چرا مديرکل استان خراسان رضوي مي‌خواهد تيم را براساس رفاقت به کسي که پول ندارد واگذار کند. وزارت ورزش هم مي‌گويد چون همه مسئوليت‌ها را قبول کرده‌اند اين باشگاه را به آنها واگذار مي‌کنيم. براي من جالب است که در جلسه روز دوشنبه مسئولان وزارت ورزش اذعان کردند مديرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوي خطا کرده و کار او اشتباه بوده اما باز هم برخلاف قانون تيم را به خود اين اداره‌کل واگذار کردند.

عزيزي ادامه داد: در اين جلسه رسولي نژاد رئيس کميته ماده ۵ وزارت ورزش و جوانان، جواهري مديرکل ورزش و جوانان استان، چمنيان سرمربي موردنظر آقايان براي اين تيم و وفايي حضور داشتند و براي من بسيار جالب بود که در نهايت تصميم غيرقانوني گرفته شد. سوال من از صالحي اميري سرپرست وزارت ورزش اين است که چرا زيرمجموعه او غيرقانوني عمل مي‌کند؟ مگر اين کميسيون اجازه دارد باشگاهي را از مالک خصوصي آن گرفته و به بخش دولتي واگذار کند؟ مانند آن است که اين کميسيون بگويد سعيد آذري صلاحيت مديريت باشگاه ذوب‌آهن را ندارد و بعد باشگاه را از مجموعه ذوب‌آهن بگيرد و به اداره‌کل ورزش اصفهان واگذار کند.

وي تصريح کرد: با اين شرايط مشخص است که صالحي اميري اصلا خبر ندارد در ورزش ما چه مي‌گذرد و زيرمجموعه‌هاي او چه کارهاي غيرقانوني انجام مي‌دهند اما من کوتاه نخواهم آمد به وفايي هم گفتم که مجموعه او بايد به AFC و فيفا شکايت کنند و بي‌ترديد خود من هم اکنون که تا اينجا پيش آمده‌ام حتما به اين نهادها شکايت خواهم کرد. مستندات خود را ترجمه و براي آنها ارسال مي‌کنيم چرا که وزارت ورزش به عنوان نماينده دولت حق دخالت در ورزش را ندارد.

عزيزي گفت: رئيس اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوي به خاطر خودش و دوستانش با ابومسلم بازي مي‌کند و تنها براي آنکه قدرت‌نمايي کند مي‌خواهد اين تيم را به کساني واگذار کند که يک ريال هم پول ندارند. از يک ماه پيش بود که اداره کل ورزش خراسان اين بحث را پيش کشيد و ما آن را به فدراسيون فوتبال ارجاع داديم که فدراسيون تا زمان تعيين تکليف مالکيت اداره باشگاه را به وفايي و مجموعه خصوصي او سپرد. با اين حال کميسيون ماده ۵ روز گذشته به صورت شفاهي اعلام کرد اين باشگاه را به اداره کل ورزش و جوانان واگذار خواهد کرد و به وفايي هم گفتند که اگر معترض است به مراجع قضايي شکايت کند.

سرمربي پيشين تيم ابومسلم افزود: ۳ سال پيش زماني که ابومسلم روي زمين مانده بود و کسي اداره آن را قبول نمي‌کرد وفايي با ۸۰۰ ميليون اين تيم را از تعليق درآورد و در اين ۳ سال ۱۱،۵ ميليارد براي ابومسلم هزينه کرده و آن وقت آقايان در وزارت ورزش به راحتي مي‌گويند شما که مالک نبوديد نبايد براي اين باشگاه هزينه مي‌کرديد. گويا قرار است هر چند وقت يک بار تيم را به کسي واگذار کنند و در نهايت به او بگويند بي‌خود کردي که براي اداره باشگاه هزينه کرده‌اي.

وي گفت: باز هم تاکيد مي‌کنم دخالت وزارت ورزش در اين موضوع خلاف قوانين AFC بوده و ما در اين زمينه به AFC شکايت خواهيم کرد. متاسفانه فدراسيون فوتبال ما نيز مستقل نيست، نهادي که هيچ قدرتي نمي‌تواند رئيس آن را عوض کند در اينجا نمي‌تواند از حق ما دفاع کند و به دليل عدم استقلال فدراسيون بايد اين بحث به کميسيون ماده ۵ وزارت ورزش برود و آن وقت هم چنين تصميم غيرقانوني گرفته شود.

خداداد عزيزي تاکيد کرد: وقتي کار غيرقانوني به اين شکل و در مقابل چشمان ما صورت مي‌گيرد ديگر نبايد انتظار داشته باشيم در بحث داوري و به عنوان نمونه مشکلي که ميان پرسپوليس و محسن قهرماني پيش آمد به جايي برسيم چرا که درباره قهرماني مدارک و مستنداتي وجود ندارد اما در مورد ابومسلم مقابل چشمان ما و در وزارت ورزش کار غيرقانوني انجام شده است.

وي اضافه کرد: من هم معتقدم قهرماني در بازي سپاهان - پرسپوليس اشتباه کرد، حال چه به عمد بوده و يا غيرعمد، علي دايي حق دارد ناراحت باشد چرا که شايد همين ۳ امتياز قهرماني يا کسب سهميه آسيا را از او بگيرد. اشتباه محسن قهرماني به هيچ عنوان اشتباه کوچکي نبود. نمي‌دانم چه بايد بگويم اما مدت‌ها بود که مي‌گفتم اشتباهات داوري در فوتبال ما بيداد مي‌کند. شايد بايد بگوييم خوشبختانه اين بار اين اشتباه براي پرسپوليس رخ داد تا عالم و آدم متوجه آن شوند.

عزيزي يادآور شد: بيش از اين هر بار صحبت از اشتباهات داوري مي‌شد حسين عسگري پاسخ مي‌داد که تيم‌ها باخته‌اند و چون نمي‌توانند تيم خود را جمع کنند به داوران ايراد مي‌گيرند، اما ديگر اشتباه قهرماني براي پرسپوليس همه چيز را ثابت کرد و من هم با آن ۷۰ درصدي که در برنامه ۹۰ انتقادها به داوري را وارد دانستند اعلام همراهي و هم نظري مي‌کنم.

بازيکن اسبق تيم ملي فوتبال ايران درباره عملکرد استقلال در ليگ قهرمانان آسيا به تسنيم گفت: من بازي قبلي استقلال مقابل بوريرام را ديدم و برخلاف کساني که مي‌گويند استقلال خوب نبود، تاکيد دارم که اتفاقا استقلال بسيار خوب بازي کرد. اين تيم بازيکنان باتجربه‌اي دارد که در حفظ و سرعت دادن به بازي بسيار خوب کار مي‌کنند. اگر استقلال در سئول گل نخورد به راحتي مي‌تواند تيم کره‌اي را در ايران شکست دهد.

عزيزي افزود: استقلال در تهران جدا از حضور پرتعداد تماشاگرانش نشان داده که بسيار قدرتمندانه بازي مي‌کند و به نظرم مي‌تواند يک پاي فينال ليگ قهرمانان آسيا باشد.

بازيکن اسبق تيم ملي فوتبال درباره دورنماي تيم ايران در جام جهاني گفت: دورنمايي وجود ندارد چرا که فوتبال ما هيچ اردو و بازي تدارکاتي انجام نمي‌دهد بازيکنان ما به جام جهاني مي‌روند و تفريح خواهند کرد. آنها دور هم ۳ بازي انجام خواهند داد و به ايران بازمي‌گردند. کي‌روش هم اگر مي‌خواهد دائم قهر کند و از ايران برود همان يک بار برود و برنگردد بهتر است.

عزيزي ادامه داد: کي‌روش به خاطر کارنامه‌اي که دارد و تيم را به جام‌جهاني برده قابل احترام است، اما فراموش نکنيد اگر اين کار را انجام داده وظيفه‌اش بوده، چرا که پول اين کار را از ايران گرفته و اگر قرار بود او ايران را به جام جهاني نبرد پس چه کسي مي‌خواست اين کار را انجام دهد.

وي در پايان گفت: اصلا نبايد درباره ماندن کي‌روش تا جام جهاني صحبت کنيم چرا که او قرارداد دارد و وظيفه‌اش است تا جام‌جهاني بماند؛ سوال اين است که آيا کي‌روش مي‌تواند به مرحله دوم مسابقات ببرد يا توانسته تحولي در فوتبال ايران ايجاد کند که به نظر من در اين کار ناموفق بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عشق است خداداد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج