۷۰۶۵۲۹
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

طنز؛ نیاز مبرم کرمانشاه به «باید»های دولت

محمدعلی محمدپور در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: چند روز پیش فرماندار سرپل ذهاب، اعلام کرد با توجه به نزدیک شدن فصل گرما مردم این شهر نیاز مبرمی به وسایل سرمایشی دارند. ما همین‌جا به مردم عزیز کرمانشاه می‌گوییم عزیزان یک پاییز، یک فصل سرما و برفی و یک فصل بارانی را پشت سر گذاشته‌اید و فصل گرما را هم توی چادر و کانکس بگذرانید عملا بقیه وعده‌ها تکراری است و از این مسئولان آبی گرم نمی‌شود.

محمدعلی محمدپور در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: چند روز پیش فرماندار سرپل ذهاب، اعلام کرد با توجه به نزدیک شدن فصل گرما مردم این شهر نیاز مبرمی به وسایل سرمایشی دارند. ما همین‌جا به مردم عزیز کرمانشاه می‌گوییم عزیزان یک پاییز، یک فصل سرما و برفی و یک فصل بارانی را پشت سر گذاشته‌اید و فصل گرما را هم توی چادر و کانکس بگذرانید عملا بقیه وعده‌ها تکراری است و از این مسئولان آبی گرم نمی‌شود. کلا مسئولان عادت دارند در حالت ولرم باشند که نه سیخ بسوزد (میز مدیریت‌شان) نه کباب (مناطق زلزله زده).

اما نکته دیگر این است که کسی این موضوع را اعلام کرده که خودش نماینده دولت در آن منطقه است. پس این نوع اعلام قطعا جنبه خبری دارد و قرار است آقای خیابانی، آقای زیباکلام، آقای حافظ ناظری و من و شما را به خودمان بیاورد.

الان دو روز بعد به آقای فرماندار بگویند چرا کاری نکردی، قشنگ می‌تواند مستند بگوید: «این هم خبرش که اعلام کردم، نگین نگفتی!».

البته توجه کنید که الان چند ماهی از زلزله گذشته و مسائل جدیدی پیش آمده که در اولویت بالاتری قرار دارند و دولت دارد انرژی و وقتش را روی آن‌ها می‌گذارد. به عنوان مثال دو دقیقه دولت حواسش نیست می‌آیند در مناطقی از کشور کنسرت می‌گذارند که حتی شوخی‌اش هم خوب نیست. الان لابد می‌گویید اصلا برنامه از اول کنسرت نبوده که بنده باید عرض کنم: «بعدش که بوده».

به همین علت، الان شما بروی به مسئولان بگویی: «فصل گرما شما رو یاد چیزی نمیندازه؟» قطعا آمار تعداد ون‌های قبراق و سرحال سطح شهر را به شما یادآور می‌شوند و بعد که می‌گویی منظورمان مردم سر پل ذهاب است، از خودشان می‌پرسند: «یعنی اونجا هم لازمه ون بفرستیم؟»

اما استاندار کرمانشاه هم از بانک‌ها خواسته روی اعصاب مردم زلزله‌زده راه نروند. مگر بانک‌ها چه کار می‌کنند؟ خب بانک‌ها خیلی به فکر مردم هستند و به آن‌ها وام می‌دهند. منتها وقتی می‌خواهند اقساط را دریافت کنند در پیدا کردن خانه بعضی وام گیرندگان دچار سهو آدرس می‌شوند و هر چه می‌گردند، پیدا نمی‌کنند.

یعنی هر چه مبلغ وام بالاتر باشد، پیدا کردن آدرس سخت‌تر است. اما در مورد مردم زلزله‌زده فرق می‌کند و خانه‌های آن‌ها چادر و کانکس است و راحت پیدا می‌شود.

بعد در نظر بگیرید بانک‌ها خیلی به فکر این مردم عزیز هستند و هر صبح و شب به آن‌ها پیامک می‌فرستند در کنار یادآوری قسط، حال‌شان را می‌پرسند.

این مردم نازنین هم که در انتظار وعده‌های مسئولان هستند، زود پیام‌ها را سین می‌کنند اما بدهکاران بزرگ کلا سرشان شلوغ است و سین نمی‌کنند. به‌هرحال ما همچنان امیدواریم دولت کمی سرش خلوت شود و دوباره یاد مردم زلزله‌زده کرمانشاه هم بیفتد. حداقل دو تا «باید باید» کند، ما ته دلمان قرص شود!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای ول خوب گفتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج