اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۲۰۰۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نظر مهدوی کیا درباره بیت آشور

مهدي مهدوي‌کيا گفت: اگر در آخرين تمرين تيم ملي زير ۱۷ ساله‌ها مسئولان مي‌آمدند براي اين نوجوانان دلگرمي بود.

خبرگزاری فارس: مهدي مهدوي‌کيا گفت: اگر در آخرين تمرين تيم ملي زير 17 ساله‌ها مسئولان مي‌آمدند براي اين نوجوانان دلگرمي بود.

مهدي مهدوي‌کيا در حاشيه آخرين تمرين تيم ملي نوجوانان پيش از اعزام به رقابت‌هاي جام جهاني در خصوص شرايط اين تيم عنوان کرد: من نبايد در اين باره صحبت کنم، کادر فني و مسئولان تيم بايد اظهارنظر کنند اما در مجموع آنچه که در کنار تيم ديدم و بازيکنان را ديده‌ام شرايط خوبي داشته‌اند و آمادگي کامل را براي حضور در مسابقات دارند.

وي در مورد اينکه هزينه‌هاي تيم ملي نوجوانان را براي برپايي اردو در آلمان متقبل شده در حالي که فدراسيون فوتبال با مشکلات مالي زيادي روبرو بوده، يادآور شد: ما وسيله بوديم به هر حال در کنار من دوستان ديگري از جمله هدايتي و نراقي کمک کردند تا اردوي خوبي در آلمان برگزار کنيم و بازي‌هاي دوستانه مناسبي با حريفان داشته باشيم. اردوي خوبي بود و آن چيزي که من مشاهده کردم اين بود که توانستيم آبرومندانه بازي کنيم و عملکرد خوبي داشته باشيم.

مهدوي‌کيا در مورد اينکه اگر او اين هزينه‌ها را متقبل نمي‌شد معلوم نبود چه بلايي بر سر اين تيم مي‌آمد، گفت: به هر حال مشکلاتي وجود داشت، من با کفاشيان هم صحبت کردم، فدراسيون فوتبال مشکلات مالي داشت و قرار بود که تيم در ايران اردو برگزار کند اما احتياج به برپايي اردوي خارجي داشت که خدا را شکر همانطور که گفتم اين اردو اجرايي شد و بازيکنان از لحاظ روحي و رواني در شرايط بسيار خوبي قرار گرفتند.

وي در مورد اينکه فدراسيون فوتبال اسپانسر ميلياردي جذب کرده و ديگر نبايد مشکلاتي داشته باشد، گفت: من نمي‌توانم در اين باره صحبت کنم، به هر حال آنچه که انتظار مي‌رود اين است که حمايت‌هاي لازم صورت بگيرد، بايد به فوتبال پايه مخصوصا در رده‌هاي ملي توجه بيشتري شود، در آخرين تمرين مسئولان مي‌آمدند و دلگرمي براي نوجوانان بودند تا پيش از اعزام به رقابت‌هاي جام جهاني بتوانند عملکرد خوبي داشته باشند.

مهدوي‌کيا در واکنش به اين موضوع که در آخرين تمرين تيم ملي نوجوانان هيچ مسئولي از فدراسيون فوتبال حاضر نشده است، با لبخند گفت: من زياد نمي‌توانم در اين باره توضيح بدهم، به هر حال بازيکنان عازم مسابقات جام جهاني هستم و همانطور که براي بزرگسالان ما برنامه‌هايي تدارک ديده‌ايم براي اين بازيکنان که آينده فوتبال ما هستند هم بايد برنامه‌ريزي داشته باشيم، آنها در مظلوميت کامل قرار دارند، شما تيم جوانان را ببينيد که در مسابقات مقدماتي آسيا توانست پس از چند سال عربستان را شکست دهد اما متأسفانه هيچ مسئولي آنها را نديد در حالي که آنها صعود کردند، بايد توجه بيشتري صورت بگيرد و تيم‌هاي پايه مورد توجه قرار گيرند.

مهدوي‌کيا در مورد کنار گذاشتن 6 بازيکن تيم ملي نوجوانان به دليل صغر سني تأکيد کرد: به هر حال اين هم يکي از مشکلات بود که گريبانگير شد، بهتر بود اين موضوع چند ماه جلوتر اعلام مي‌شد تا کادر فني دستش براي انتخاب بازيکن بازتر باشد.

وي در مورد اينکه آيا اين بازيکنان جزو نفرات اصلي بودند، افزود: من نمي‌توانم در اين باره نظر بدهم، به هر حال آنها 2-3 سال در کنار تيم بودند و در اردوها شرکت کردند متأسفانه در آستانه مسابقات آنها کنار گذاشته شدند، اين هم يکي از معضلات است. من نمي‌توانم در اين باره نظر بدهم عزيزان بايد پاسخگو باشند، بهتر بود چند ماه جلوتر اين اتفاق رخ مي‌داد.

بازيکن سابق تيم ملي در مورد انتقادهايي که اين روزها نسبت به اسامي دعوت شدگان به تيم ملي صورت مي‌گيرد، اظهار داشت: من خودم يکي از منتقدين بودم که چرا در روزهاي فيفا بازي نداريم و اين روزها را از دست مي‌دهيم. سرمربي حق دارد که به اين مسائل معترض باشد، هر مربي‌‌اي دوست دارد تيمش به نحو احسن آماده شود، تيم ملي فوتبال هم خود را براي جام جهاني آماده مي‌کند که بايد بهترين شرايط براي آنها فراهم باشد. قرار نيست ما در جام جهاني زنگ تفريح باشيم، تيم ملي فوتبال ايران چهارمين حضور خود را در مسابقات دارد و دوست دارد عملکرد بهتري نسبت به گذشته داشته باشد و متفاوت از گذشته باشد، انتقاد هميشه وجود دارد اما اين مسائل بايد سازنده باشد. کي‌روش هم اولين و آخرين سرمربي ايران نخواهد بود بايد انتقادهايي انجام دهيم که راهکار داشته باشيم.

وي با اشاره به اينکه همه بازيکناني که در تيم ملي قرار مي‌گيرند ايراني هستند، افزود: ايرادي ندارد اگر از بازيکنان شاغل در ليگ‌هاي ديگر استفاده مي‌کنيم، همه ما ايراني هستيم و هر کسي که مي‌تواند به تيم ملي کمک کند خوب است که در تيم حضور داشته باشد اما بايد به موضوعي توجه داشته باشيم که کسي به آن اشاره نمي‌کند اينکه فارسي بلد نيستند مهم نيست بايد توجه کنيم که فوتبال ما دچار چه مشکلي شده که سرمربي تيم ملي بازيکنان از خارج دعوت مي‌کند اين موضوع نشان مي‌دهد که ما عدم سازندگي داشته‌ايم و به تيم‌هاي پايه توجه نداشته‌ايم. ما بايد به اين مسئله توجه کنيم، چرا پديده‌هاي قبلي در تيم وجود ندارد، هيچ کس به اين مسائل نمي‌پردازد، اين موضوع پيامدهاي بدي براي ما دارد.

مهدوي کيا در مورد حضور بيت‌آشور در تيم ملي و هم‌پستي او تصريح کرد: متأسفانه ما فوتبال او را نديده‌ايم و نمي‌دانيم چگونه بازي مي‌کند اما قطعا فوتبال قابل قبولي انجام مي‌دهد که سرمربي او را دعوت کرده است، او هم به من لطف داشته که به واسطه بازي ما در ايران و اروپا نسبت به من آشنايي داشته و مسائلي را مطرح کرده است، همه آرزوي من اين است که بازيکناني مثل داوري و قوچان‌نژاد، داژگه و ساير افراد بتوانند عملکرد خوبي داشته باشند، قوچان‌نژاد توانست دو گل مهم مقابل کره جنوبي و قطر را به ثمر برساند.

وي در مورد اينکه آيا عدم آشنايي بيت‌آشور به زبان فارسي مشکلي را به وجود نخواهد آورد، گفت: فوتبال يک زبان دارد حتي آنهايي که زبان هم‌تيمي‌ها را بلد نيستند مي‌توانند به خوبي در کنار آنها بازي کنند، خود من سال اولي که در آلمان بازي مي‌کردم هيچ چيز در اين زمينه نمي‌دانستم اما بازي خوبي توانستم انجام دهم، اميدوارم هر چه زودتر بازيکنان زبان فارسي را فرا گيرند، بازيکني که اسم ايراني را يدک مي‌کشد زبان فارسي را بلد باشد، خوب حرف بزند، من ياد فريدون زندي افتادم که زماني که به تيم آمد و اولين حضورش بود به سختي با بازيکنان صحبت مي‌کرد اما کم کم بازيکنان کمک کردند و او توانست شرايط خوبي به دست آورد.

مهدوي کيا در مورد اينکه در مسابقات جام جهاني از سوي AFC مسئوليت دارد، گفت: من سفير فوتبال پايه هستم، اميدوارم که تيم ملي تا فينال راه يابد و اين توانايي را دارد اما من تا پايان رقابت‌ها در آنجا خواهم بود و همه بازي‌ها را از نزديک مشاهده مي‌کنم، امروز هم با مسئولان تماسي خواهم داشت تا درباره شرايط صحبت کنيم.

مهدوي‌کيا در مورد اينکه خودش در سن و سال اين نوجوانان راهي تيم ملي شده بود، گفت: در سفر آلمان من هم ياد خودم افتادم که در همين سن 16 سالگي در تورنمنت آلمان حضور پيدا کرده بودم و تجربه خيلي خوبي بود. من دوست دارم در کنارشان باشم مخصوصا اينکه شخصي بالاي سر آنها است که از نظر فني و اخلاقي بهترين شرايط را دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج