۷۲۱۴۱۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

پیشگیری از متداول‌ترین نوع سرطان در کودکان

دانشمندان انگلیسی ادعا می‌کنند ممکن است یکی از انواع متداول سرطان در کودکان، قابل پیشگیری باشد. تاکنون بررسی‌های بسیاری موفق شده‌اند سرنخ‌های امیدوارکننده‌ای در مورد بیماری لوسمی در کودکان ارائه دهند و اکنون، پژوهشگران باور دارند این بیماری قابل پیشگیری است.

خبرگزاری ایسنا: دانشمندان انگلیسی ادعا می‌کنند ممکن است یکی از انواع متداول سرطان در کودکان، قابل پیشگیری باشد.

تاکنون بررسی‌های بسیاری موفق شده‌اند سرنخ‌های امیدوارکننده‌ای در مورد بیماری لوسمی در کودکان ارائه دهند و اکنون، پژوهشگران باور دارند این بیماری قابل پیشگیری است.

داده‌های این بررسی نشان می‌دهند " لوسمی حاد لنفاوی" (ALL)، ترکیب یک جهش ژنتیکی و قرار گرفتن در معرض یک عفونت متداول پس از زندگی سالم در اولین سال عمر است.

این موارد، از میان ۲۰۰۰ کودک یک نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهند و میزان آن در کشورهای ثروتمند حدود یک درصد در سال است. با این که دانشمندان، در حال حاضر می‌دانند عوامل ژنتیکی خطرناکی در این بیماری موثر هستند، پژوهش جدید، دلایل محکم دیگری در مورد مخرب بودن شکل‌های گوناگون سرطان ارائه می‌هد.

"مل گریوز" (Mel Greaves)، از "موسسه پژوهش سرطان" (ICR) لندن و از نویسندگان این پژوهش گفت: من بیش از ۴۰ سال را به پژوهش در مورد لوسمی دوران کودکی اختصاص داده‌ام و در طول این مدت پیشرفت بسیاری در درک زیست‌شناسی و درمان آن وجود داشته است؛ بنابراین امروز، حدود ۹۰ درصد موارد این سرطان درمان می‌شوند اما من همیشه باور داشته‌ام مشکل بزرگی در درک این موضوع وجود دارد. این که چرا یا چگونه کودکان سالم، به لوسمی دچار می‌شوند و آیا این سرطان قابل پیشگیری است.

گریوز، برای تشخیص چگونگی و دلیل شکل‌گیری این سرطان، مجموعه بزرگی از مقالات را بررسی کرد. او در این بررسی، این موضوع که چگونه تغییر ژنتیکی در رحم، موجب کلون پیش از لوسمی می‌شود، توضیح داد.

پیشگیری از متداول‌ترین نوع سرطان در کودکان

پس از تغییر ژنتیکی، در نخستین سال زندگی، عدم قرار گرفتن در معرض میکروب‌ها، سیستم ایمنی را از سر و کار داشتن با تهدیدهای زیستی بازمی‌دارد. سرانجام، در موارد کمی، یک عفونت متداول، دومین جهش را آغاز می‌کند و به رشد لوسمی حاد لنفاوی منجر می‌شود.

گریوز ادامه داد: این پژوهش ادعا می‌کند که لوسمی حاد لنفاوی، علت زیستی واضحی دارد. این بیماری، در کودکان مستعدی که سیستم ایمنی بدنشان فاقد آمادگی کامل است، با انواعی از عفونت‌ها آغاز می‌شود.

این بررسی، اوج کارهای دهه‌ها تلاش است و توضیحات معتبری را در مورد چگونگی گسترش نوع اصلی لوسمی دوران کودکی ارائه می‌دهد.

شواهد بسیاری که گریوز از آنها استفاده کرده، بررسی‌ روی حیوانات را هم شامل می‌شوند. این بررسی‌ها نشان می‌دهند رشد لوسمی در حیواناتی که در بدن‌شان میکروبی وجود ندارد، با قرار گرفتن در معرض عفونت بیشتر است.

پژوهش‌های دیگر نشان می‌دادند میزان ابتلا به لوسمی، در کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، به مهد کودک می‌روند یا خواهر و برادر بزرگتر دارند، کمتر است.

گریوز باور دارد که با این اطلاعات، می‌توان از پیشرفت این نوع لوسمی جلوگیری کرد.

این پژوهش، در مجله " Nature Reviews Cancer" به چاپ رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج