adexo3
۷۷۵۸۳
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

تمجید FIVB از والیبال ایران

موسوی و ایران، ایتالیا را بلوکه کردند

"موسوی و ایران، ایتالیا را بلوکه کردند." این تیتر گزارش سایت فدراسیون جهانی والیبال از عملکرد ملی پوشان ایران در مقابل ایتالیای‌هاست.

ایسنا: "موسوی و ایران، ایتالیا را بلوکه کردند." این تیتر گزارش سایت فدراسیون جهانی والیبال از عملکرد ملی پوشان ایران در مقابل ایتالیای‌هاست.

سایت فدراسیون جهانی والیبال(FIVB) در گزارش دیدار ایران و ایتالیا در رقابت‌های والیبال جام قهرمانان نوشت: "ایران امروز (چهارشنبه) با برگزاری یک دیدار حساس موفق شد با ارائه یک بازی برتر ایتالیا را با نتیجه‌ سه بر دو شکست داد.

ایتالیا که در بازی قبلی خود توانسته بود با یک بازی برتر روسیه را شکست دهد، در برابر تیم با انگیزه ایران قرار گرفت که در بازی اول خود به برزیل باخته بود. ایران و ایتالیا پیش از بازی این دیدار پنج بار با یکدیگر بازی کرده بودند که ایتالیا در چهار دیدار آن به پیروزی رسیده بود که از جمله آن می‌توان به برتری سه بر دو بر لیگ جهانی اشاره کرد. اما ایران که در این دیدار در کیوتو برگزار شد، قدرتمند ظاهر شد و موفق شد با نتیجه‌ سه بر دو ایتالیا را شکست دهد.

سید محمد موسوی در این دیدار بهترین بازیکن ایران بود که با دفاع‌های بی نقص خود هشت امتیاز از ۱۷ امتیاز خود در این دیدار را برای ایران به دست آورد. ایرانیان خیلی زود بازی را برای ایتالیا سخت کردند. سرویس‌های زیبای فرهاد قائمی و عادل غلامی باعث شد تا ایران خیلی زود از حریف پیش بیافتد.

ایتالیایی‌ها در ست نخست تمرکز خود را از دست دادند، اما در ادامه درخشش قائمی باعث شد تا ایران با پنج اختلاف امتیاز (۲۳- ۱۹ ) از حریف پیش بیفتد.

در ادامه ایتالیا با دفاع‌های بارانوویچ و بیرارلی خود را به ایران نزدیک کردند اما ایران در نهایت موفق شد ست نخست را با نتیجه‌ ۲۶ بر ۲۴ به سود خود به پایان ببرد.

در ست دوم نیز دو تیم بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند. ایوان زایتسف در این ست همراه محمد موسوی، دو بازیکن امتیازآور تیم‌هایشان بودند. آنها چندین بار همدیگر را دفاع می‌کردند، اما چند اشتباه از فرهاد قائمی باعث شد تا ایتالیا بازی را به دست بگیرد و ۱۴ - ۸ از ایران جلو بیفتد.

در ادامه، ولاسکو، رحمان داوودی به میدان فرستاد، اما ایتالیا هم چنان سوار بر بازی بود. اسپک‌های بیرارلی و زایتسف باعث شد تا ایتالیا با نتیجه‌ ۲۵ بر ۱۶ ست دوم را به سود خود به پایان برساند.

در ست سوم توماس برتا به میدان آمد و با سرویس‌های خود ایتالیا را جلو انداخت. ایتالیا دفاع‌های خود را در این ست به راه انداخته بود. اما در پایان این ایران بود که موفق شد، ست سوم را با نتیجه‌ ۲۵ بر ۲۳ به سود خود به پایان برساند.

محمد موسوی در ست چهارم نشان داد چرا او شایسته قرار گرفتن در بین بهترین مدافعان آسیا است. سه دفاع پی در پی باعث شد تا ایران پنج بر یک از حریف جلو بیفتد، اما ایتالیا با سرویس‌های قدرتمند لوکا وتوری موفق شد بازی را برگرداند. در ادامه کوار به کمک ایتالیا آمد و توانست این تیم ایتالیایی را به جلو بیندازد.

ایتالیای‌ها در نهایت موفق شدند با نتیجه‌ ۲۵ بر ۲۳ این ست را به سود خود به پایان برسانند.

ایران در ست پنجم بسیار قدرتمند ظاهر شد. محمد موسوی با چند اسپک بی نقص و یک سرویس خوب ایران را ۷ بر چهار جلو انداخت. در ادامه وتوری به کمک ایتالیایی‌ها آمد، اما در نهایت این موسوی بود که باز هم قدرت خود را نشان داد و با هفتمین دفاع خود ایران را ۱۲ بر ۷ جلو انداخت.

در ادامه شهرام محمودی به میدان آمد و ایران موفق شد ۱۵ - ۱۲ این ست را به پیروزی برساند و با نتیجه‌ سه بر دو برنده دیدار شود."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمتون گرم

    • محسن

      ایران توی لیگ جهانی یه بار ایتالیا رو برد و یه بار هم باخت پس توی 4 تای قبلی یه برد داشته نه همه رو باخته،کی این خبر رو نوشته؟؟؟؟؟

    • زهرا

      زنده باد سید محمد موسوی :)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج