اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۷۰۶۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

علی‌آبادی: دولت بخواهد، انصراف می‌دهم

رییس کمیته ملی المپیک به ادعاهای مطرح شده از سوی نایب رییس این کمیته در قبال خود واکنش نشان داد.

ایسنا: رییس کمیته ملی المپیک به ادعاهای مطرح شده از سوی نایب رییس این کمیته در قبال خود واکنش نشان داد.

در واکنش به این ادعای مهدی قدمی، نایب رییس کمیته ملی المپیک مبنی بر این که علی‌آبادی در دوره قبل برای انتخاب نایب رییس کمیته ملی المپیک شب قبل از انتخابات به وی زنگ زده و از خسروی‌وفا حمایت کرده است، گفت: به یاد ندارم در این باره به کسی زنگ زده باشم. شاید شخصی مورد حمایت من بوده باشد ولی این که بخواهم آن را به کسی تحمیل کنم، به هیچ وجه صحت ندارد. البته در جاهایی که نظرم را می‌خواستند، من نیز آن را اعلام می‌کردم ولی این گونه که آقای قدمی ادعا می‌کند، صحت ندارد.

رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به ادعای دیگر قدمی در این مورد که او برای این که رییس کمیته ملی المپیک شود، اجازه نداده هیچ یک از معاونان، مدیران و روسای فدراسیون‌هایی که به علی‌آبادی نزدیک بودند در انتخابات کاندید شوند، اظهار کرد: به هیچ وجه قصد نداشتم که برای ریاست کمیته ملی المپیک در دوره قبل کاندید شوم اما به اصرار بسیاری از روسای فدراسیون‌ها و اعضای مجمع کمیته ملی المپیک کاندیدای این پست شدم و چنین ادعایی را قبول ندارم.

وی در پاسخ به ادعای دیگر نایب رییس کمیته ملی المپیک که گفته است علی‌آبادی به این دلیل که من در زمانی که معاون او در سازمان تربیت‌بدنی بودم، نمی‌گذاشتم در کار فدراسیون‌هایی مانند فوتبال دخالت کند، از کار برکنارم کرده است، گفت: کسی که رییس می‌شود این حق را دارد که معاونانش را خودش انتخاب کند و این طور نبوده است که می‌گوید. انتخاب معاونان جزو حقوق رییس یک سازمان است و دلیلی ندارد که بابت برکناری یک معاون مورد بازخواست قرار بگیرد. آن زمان فدراسیون‌ها از ایشان دلخوری داشتند و این جزو حقوق اساسی من بوده است که بخواهم وی را تغییر دهم. من به هیچ وجه در مسائل ورزشی فدراسیون‌ها دخالت نمی‌کردم و نظرات خود را از طریق شورای معاونین سازمان تربیت بدنی انتقال می‌دادم.

علی‌آبادی در واکنش به این ادعا که با عوامل رسانه‌ای خود سعی در تخریب قدمی در زمان معاونت سازمان تربیت‌بدنی داشته، تاکید کرد: من به هیچ وجه به دنبال تخریب کسی نیستم و معتقدم در کار و زندگی باید همواره با سلامت اخلاقی رفتار کرد. قدمی از دوستان من است و معتقدم توانایی‌های بسیار خوبی دارد و اگر برای ریاست کمیته ملی المپیک هم رای بیاورد، به او تبریک می‌گویم و حتی حاضرم اگر بخواهد در کنار او کار کنم و اگر هم نخواهد باز هم از او تشکر می‌کنم.

رییس کمیته ملی المپیک همچنین در واکنش به این صحبت قدمی که وی را فاقد توانایی‌های مدیریت برای انتخاب مجدد به عنوان رییس کمیته ملی المپیک دانسته است و همچنین او را به دلیل تعارضات با دولت جدید و ضربه خوردن ورزش کشور از این بابت، شایسته این پست نمی‌داند، گفت: چون آدم سیاسی نیستم، هیچ‌گونه تعارض یا اختلافی با این دولت ندارم کما اینکه از ابتدای انقلاب با همه دولت‌ها کمال همکاری را داشته‌ام. من یک آدم متخصص هستم و کاری به مسائل سیاسی ندارم. به هر شکلی که دولت جناب آقای روحانی بخواهد حاضرم با آنها همکاری کنم. حتی اگر دولت اعلام کند که علاقمند نیست بنده در این پست کاندیدا شوم، بدون هیچ‌گونه اعتراض و جوسازی رسانه ای کنار می‌روم. حتی در زمانی که آقای صالحی‌امیری در راس وزارتخانه قرار داشت نزد ایشان رفتم و نظر وی و دولت را برای حضور خودم در انتخابات کمیته ملی المپیک جویا شدم و گفتم که علاقهمندم برای ریاست در کمیته ملی المپیک کاندیدا شوم و به وی اعلام کردم اگر حتی به صورت ضمنی هم مخالفت خود را اعلام کنید، دیگر کاندید نمی‌شوم که او گفت این دولت، دولت تعامل و همکاری است و حتی این را هم گفت که من به ورزش نیامده‌ام که کسی برود بلکه آمده‌ام کسانی هم که رفته‌ام را بازگردانم که این بسیار برای من مسرت‌بخش بود.

وی ادامه داد: حتی با آمدن دکتر گودرزی به وزارت ورزش و جوانان باز هم نظر ایشان و دولت را برای کاندیداتوری خود در سمت کمیته ملی المپیک را خواستم که ایشان هم خیلی مثبت با این قضیه برخورد کردند و گفتند وزارت ورزش در انتخابات کمیته ملی المپیک هیچ‌گونه دخالتی نمی‌کند و با هرکسی که رای بیاورد، کمال همکاری را خواهد داشت که البته تا الان هم همین کار را انجام داده‌ و شاهد هیچ‌گونه دخالتی از سوی وزارت ورزش نبوده‌ایم که جا دارد از وزیر محترم کمال تشکر را داشته باشم. تا اینجا که من به عنوان رییس کمیته ملی المپیک رصد کرده‌ام، هیچ نوع دخالتی از وزارت ورزش و یا شخص دکتر گودرزی ندیده و نشنیده‌ام و اگر بخواهم دروغ بگویم مدیون می‌شویم. امیدوارم این سیاست وزارت ورزش تا پایان دهم به همین شکل ادامه داشته باشد.

علی‌آبادی با تاکید بر این که همه کاندیداها سال‌ها برای ورزش کشور زحمت کشیده‌اند، تصریح کرد: هر کدام از این عزیزان که رای بیاورند مطمئنا برای ورزش کشور مثمرثمر خواهند بود. معتقدم که رقابت نباید به تخریب کشیده شود. همانطور که در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری به واسطه برخی اظهارنظرهای نادرست از سوی بعضی از کاندیداها مشکلات زیادی برای کشور به وجود آمد و سطح ایران در میان کشورهای بین‌المللی تنزل پیدا کرد و همین‌گونه اظهارنظرها باعث زمینه‌سازی برای دخالت خارجی‌ها در امور داخلی ما شد اما در سال جاری انتخابات ریاست جمهوری در کمال آرامش و آزادی برگزار شد و کسانی هم که موفق نشدند رای بیاورند، به بهترین شکل با رییس جمهور جدید همراهی کردند و به وی تبریک گفتند که این شایسته تقدیر بود و اگر ما در مذاکرات ژنو با قدرت صحبت می کنیم و به نتیجه می رسیم حاصل این همدلی و یکپارچگی دولت و ملت است. امیدوارم همین اتفاق برای انتخابات پیش‌روی کمیته ملی المپیک هم بیفتد و شاهد یک رقابت مردانه و سالم باشیم و هرکسی که رای می‌آورد، خدا را شکر کند و اشخاصی هم که رای نمی‌آورند، هیچ‌گونه اعتراضی نداشته باشند و به منتخبین تبریک بگویند.

رییس کمیته ملی المپیک ادامه داد: اینکه چه کسی رای بیاورد مهم نیست. چرا که همه کاندیداها برای ورزش کشور زحمت کشیده و استخوان خرد کرده ورزش هستند. جامعه ورزش ایران کاملا باهوش است و می‌داند که باید به افرادی که بیشترین صلاحیت را دارند رای بدهند و معتقدم کسانی که رای می‌آورند باید صددرصد مورد حمایت قرار گیرند. انتخابات اخیر یکی از آزادترین انتخابات است؛ چرا که از مجموع ۶۲ نفر اعضای مجمع ۴۰ نفر از آنها کاندید شدند که این بسیار ارزشمند است و نشان از دموکراسی در انتخابات این کمیته دارد.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر برای خود جهت پیروزی در کسب مجدد کرسی ریاست کمیته ملی المپیک شانس قائل هستید، گفت: نمی‌توانم در این مورد نظر خاصی بدهم. چرا که بنده هم به عنوان یک عضو از میان دیگر اعضا شانس دارم و اگر موفق شوم رای بیاورم، دست همه اعضای مجمع را می‌بوسم و اگر رای هم نیاورم، باز هم دست آنها را می‌بوسم.

علی‌آبادی درباره ردصلاحیت هاشمی‌طبا برای حضور در انتخابات این کمیته نیز خاطرنشان کرد: نظر خاصی در این باره ندارم. ایشان فرد محترمی است که سال‌های سال برای ورزش کشور زحمت کشیده است اما بر اساس مصوبه هیات اجرایی، قوانین این را می‌گوید که کسانی می‌توانند برای هیات رییسه کاندیدا شوند که از اعضای رسمی مجمع باشند و اگر رییس یک فدراسیون به طور مثال در سفر باشد و نتواند در انتخابات شرکت کند، نماینده آن فدراسیون تنها می‌تواند رای خود را برای انتخاب اعضا انتخاب کنند و نمی‌تواند خود برای یک پست کاندیدا شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج