۸۷۱۹۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پلاتینی: شیوه انتخاب توپ طلا مشکل دارد

رییس اتحادیه فوتبال اروپا به انتقاد از شیوه رای گیری بهترین بازیکن جهان پرداخت. او از این که نام «رونالدو» و «مسی» همواره جزو نامزدهای برتر است، ناراحت به نظر می‌رسد.

ایسنا: فرانسوی‌ها امید زیادی داشتند که توپ طلای سال ۲۰۱۳ به فرانک ریبری برسد اما هافبک بایرن‌ مونیخ با وجود عملکرد درخشان در سال ۲۰۱۳ نتوانست این جایزه را به دست آورد.

میشل پلاتینی، رییس اتحادیه فوتبال اروپا از این که توپ طلا به ریبری نرسیده، ناراحت است. او می‌گوید پروسه دادن توپ طلا دچار نقص و خلل است و باید هر چه زودتر شیوه دادن این جایزه به بهترین بازیکن جهان تغییر کند.

پلاتینی گفت: در سال ۲۰۱۰ تیم ملی فوتبال اسپانیا موفق شد قهرمان جام جهانی شود اما جایزه توپ طلا به هیچ یک از بازیکنان این تیم نرسید و در نهایت مسی بود که این جایزه را از آن خود کرد. در سال ۲۰۱۳ هم بایرن‌ مونیخ عملکرد خیره کننده‌ای داشت و تمام جام‌های ممکن را به دست آورد اما هیچ بازیکنی از این تیم موفق نشد توپ طلا را از آن خود کند. این نشان می‌دهد که شیوه رای گیری مشکل دارد.

او افزود: کریستیانو رونالدو، بازیکن بسیار خوبی است و شایسته توپ طلاست. در سال بعد هم دوباره او و مسی را جزو نامزدها خواهیم دید. در دو سال آینده هم دوباره این دو بازیکن با هم رقابت خواهند کرد. من مخالف این دو بازیکن نیستم، چرا که آنها توانایی فردی بالایی دارند. نمی‌خواهم مهارت‌های فردی رونالدو و مسی را نادیده بگیرم، اما باید بگویم که فوتبال یک ورزش دسته جمعی است. بعضی از تیم‌ها وجود دارند که عملکرد بسیار خوبی دارند و عنوان‌های قهرمانی را به دست می‌آورند، اما در نهایت بازیکنی دیگر انتخاب می‌شود. ما باید قدر تلاش تیم‌هایی را که عنوان قهرمانی را به دست می‌آورند بدانیم و با جایزه از آنها تقدیر کنیم اما متاسفانه این کار صورت نمی گیرد.

اشاره رییس اتحادیه فوتبال اروپا به فرانک ریبری فرانسوی است. او در سال ۲۰۱۳ توانست با بایرن‌ مونیخ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، رقابت‌های بوندسلیگا، جام حذفی آلمان، جام جهانی باشگاه‌ها و سوپر جام اروپا را به دست آورد. اما نتوانست در رای گیری "توپ طلا" برنده شود. جالب این که ستاره فرانسوی بایرن‌ مونیخ حتی نتوانست در جایگاه دوم هم قرار گیرد، چرا که مسی با وجود آسیب دیدگی‌ طولانی مدت پس از رونالدو دوم شد!

رونالدو با کسب ۲۷.۹۹ در جایگاه نخست قرا گرفت. مسی با ۲۴.۷۲ و ریبری با ۲۳.۳۶ به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج