اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۷۶۴۹
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

علی آبادی: از همه اصلح ترم!

محمد علی آبادی می گوید در انتخابات کمیته المپیک شرکت می کند حتی اگر تنها یک رای داشته باشد.

خبرآنلاین: محمد علی آبادی از انتخابات کمیته ملی المپیک و اتفاقات روزهای اخیر حرف زد.رئیس کمیته المپیک که یکی از نزدیک ترین یاران احمدی نژاد در ۶ سال اول دو دولت گذشته بود اما در این دو سال آخر رابطه ای مغشوش با دوست پیشینش داشت از میان همه مدیران ارشد کشور ، تقریبا تنها رئیسی هست که در تیم دولت پیشین بوده است. ریاستی که احتمالا تنها تا ۳۰ دی ادامه خواهد داشت و او هم به پایان راه ریاست نزدیک می شود. البته علی آبادی می گوید مشکلی ندارد اگر ریاستش به پایان برسد. اگرچه اتفاقات یک سال گذشته ، این باور را حتی برای همقطارانش در دولت سابق هم سخت کرده بود. آیا علی آبادی نتیجه انتخابات را بر می تابد؟

*انتخابات دوباره عقب می افتد؟

نه اصلا. حتی یک روز هم انتخابات را عقب نمی اندازیم. من خیلی مخالفم و به هیچ وجه اجازه این کار را نمی دهم.

*شما مخالفید؟ یعنی نامه ای به وزیر ننوشتید که انتخابات عقب بیفتد؟

به هیچ وجه. تکذیب می کنم. من حتی یک بار هم نخواستم که انتخابات عقب بیفتد. همه چیز برای برگزاری مجمع آماده است و همه باید تلاش کنیم که این اتفاق بیفتد. حالا اگر چند نفر در این میان بد اخلاقی کردند ، ما نباید آن را به کل فضای ورزش مان تعمیم بدهیم.

*پس این بحث تعویق از کجا آمد؟

این بحثی بود که کمیته ۵ نفره مطرح کرده بود. دلیل شان هم این بود که شاید نتوانند صلاحیت ها را در زمان کافی بررسی کنند و زمان کافی برای طرح شکایت ها باشد اما هم من و هم دیگر اعضای هیات اجرایی تاکیدمان بر این بود که انتخابات کمیته در تاریخ مقرر برگزار شود. برگزار هم می شود.

*حساسیت شیخ احمد چطور؟

این موضوع هم که آقای افشارزاده انجا بوده و درباره اش حرف زده است. ما اجازه دخالت را نمی دهیم. وزارت ورزش و دولت هیچ مشکلی برای انتخابات نداشتند. من هم می گویم اصلا کار درستی نیست که در شرایط حساس فعلی با انتخابات کمیته ملی المپیک کام مردم را تلخ کنیم. در شرایطی که دولت محترم به موفقیت های بزرگی در ژنو رسیده است. درحالی که قرار است بسیاری از مشکلات کشور حل شود ، نباید ما با این موضوع انتخابات حساسیتی ایجاد کنیم. باید همه تلاش مان این باشد که انشالله عصر دوشنبه هیات رئیسه جدید در میان اعتماد همه کارش را شروع کند. من خودم اگر حقم هم ضایع بشود یا تلاشی باشد که در انتخابات خدشه ای وارد کند ، اعتراضی نمی کنم و نمی گویم در انتخابات تقلب شده است. اگر رای نیاوردم ، کمیته را در آرامش کامل تحویل می دهم و پی کارم می روم.

*ولی الان بیشترین حاشیه ها از اردوگاه شماست. بحث جدید میان شما و آقای قدمی...

من مشکلی با کسی ندارم. متاسفانه بعضی از دوستان عادت دارند به این بداخلاقی ها.

*ولی تقریبا همه معتقدند این دعوای بین شما زرگری است . قدمی خیلی رابطه صمیمی و نزدیکی به شما داشت. اصلا بسیاری از این اتفاقات جنجالی اخیر را شما با سفارش او انجام دادید؟

مگر خسروی وفا با من بد بود؟ او که تا همین چند ماه قبل همیشه کنار ما بود. یکدفعه شرایط که تغییر کرد ، مواضع شان هم عو.ض شد. قدمی هم تهمت های زیادی به من زده. من این حرف ها را وارد بحث انتخابات نمی کنم اما از حقم هم نمی گذرم. من از او و خسروی وفا در مراجع قضایی شکایت کردم و حقم را پیگیری می کنم. این تهمت ها ، به ناحق به من زده شده است و نمی توانم از این حرف ها بگذرم.

*ولی به نظر می رسد این هم بخشی از یک سناریو است. چون اگر واقعا قدمی از شما فاصله گرفته باشد دیگر هیچ رایی برای محمد علی آبادی باقی نمی ماند.

من حرف تان را قبول ندارم. گفتم حقم را از قدمی می گیرم و او باید پاسخگوی اتهاماتش باشد. درباره آرا هم این مجمع است که اعتماد می کند و رای می دهد. اعتقادی به سبد رای مشترک ندارم. بعید می دانم این طور باشد که شما می گویید.

*ولی جنجال های زیادی بین منتقدان شما و شما بر سر کارشناسان نخبه ایجاد شد. بحث آیین نامه هم همین طور. تمام این اتفاقات را هم آقای قدمی مدیریت کرده بود.

من قبول ندارم. خیلی از کارشناسان خبره را قدمی پیشنهاد داد اما هر کسی که انتخاب شد با رای همه اعضای هیات اجرایی انتخاب شده است. به هر حال اگر اشتباهی هم شده باشد یک اشتباه جمعی است. این طور هم نبود که ما افراد را بچینیم که فقط به خودمان رای بدهند. به هر حال اعضا منتخب هر ۱۱ عضو هیات اجرایی هستند و من نگران نیستم. به نظرم اعضای دیگر مجمع هم به خوبی نامزدها را می شناسند.

*ولی واقعیت این است که اگر آن افراد به شما رای بدهند ، رایی ندارید...

مهم نیست. من نگران نیستم. من نگران این چیدمان و آرایی که می گویید نیستم. به نظرم هم تحلیل تان اشتباه باشد. اینکه یک گروه یا به من رای بدهند یا قدمی را قبول ندارم و باورم این نیست که مجمع به شکلی باشد که شما می گویید.

*اگر رایی نداشته باشید بهتر نیست که انصراف بدهید؟

من انصراف نمی دهم. تا آخر در انتخابات می مانم. حتی اگر یک رای هم داشته باشم در انتخابات می مانم. این را باور دارم و برایم مهم نیست چه اتفاقی می افتد. می مانم حتی اگر فقط یک رای بیاورم. از این اتفاق هم نمی ترسم اما میدان رقابت را خالی نمی کنم. ولی اگر باختم هم حرفی راجع به تقلب نمی زنم و رای مجمع را می پذیرم و کمیته را در کمال آرامش تحویل می دهم.

*پای این حرف های تان می مانید؟ یعنی خودتان هم باور دارید که دوره ریاست تان تمام شده و دیگر باید بروید؟

اصلا این طور نیست. من می خواهم در انتخابات بمانم چون باورم این است از همه نامزدهای دیگر برای این انتخابات اصلح تر هستم. تجربه ام و عملکردم نشان می دهد از دیگر نامزدها توانایی بیشتری برای اداره کمیته ملی المپیک دارم و برای همین هم خودم را به رای اعضای مجلس می گذارم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سروش

      علی آبادی جان مادرت برو ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج