۸۷۹۸۱
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

آندو: مستحق این همه فحش نبودم

قبل از بازی وقتی برای گرم کردن به زمین آمدیم عده زیادی از پرسپولیسی‌ها شروع به فحاشی کردند. آنها از الفاظ رکیکی علیه من و خانواده‌ام استفاده می‌کردند

سایت گل: آندرانیک تیموریان چهره انگشت‌نمای دربی ۷۸ در گفت‌وگوهایی متفاوت به دفاع از رفتار خود در این بازی می‌پردازد.

آندو که سامورایی‌وار همه دشمنان را از اردوی رقیب قلع و قمع کرد از نحوه بازی خود در این بازی حساس رضایت دارد. وقتی خبرنگاران از آندو در مورد خشونتش می‌پرسند. او توجه آنها را به این نکته جلب می‌کند که این فوتبال است، نه باله یا هر رشته دیگری که ظرافت چاشنی آن است ... البته آندو یک گله شدید هم خطاب به هواداران پرسپولیس می‌کند و از آنها بابت فحاشی بی‌پایانشان در این رقابت شدیدا گلایه می‌کند. آندو همچنین می‌گوید حرکت پیام صادقیان حتی در انگلیس با آن فوتبال خشن منجر به محرومیت چند هفته‌ای بازیکن می‌شود. او می‌گوید اگر کار غیرورزشی‌ای در دربی انجام داده از هواداران عذر می‌خواهد. مصاحبه آندو را به نقل از ایران ورزشی بخوانید، هافبکی که ستاره این فصل استقلال بوده است.

تب دربی فروکش کرد و حال فقط حرف و سخن‌های این بازی باقی مانده؛ می‌گویند یکی از بازیکنانی که باید در دربی اخراج می‌شد تو بودی.

برای نظر کارشناسان داوری احترام قایلم. اگر بگویند مستحق اخراج بودم می‌پذیرم اما در جریان بازی از این اتفاق‌ها می‌افتد. گاهی بازیکن از کوره درمی‌رود و حرکاتی می‌کند که طبیعی است. من رفتار غیرورزشی انجام ندادم. هرچه بود فنی بود.

زیاد فریاد می‌زدی و از نظر پرسپولیسی‌ها این رفتار می‌توانست برایت کارتی همراه داشته باشد.

من به نظر پرسپولیسی‌ها احترام می‌گذارم. البته پرسپولیسی‌های اصیل؛ آنهایی که بعد از بازی من را دیدند و به من خسته نباشید گفتند و کلی با هم شوخی کردیم. در مسیر که می‌آمدم پرسپولیسی‌های زیادی را دیدم که مودبانه برای من کری می‌خواندند. حتی به من می‌گفتند شش تایی اما من لبخند می‌زدم چون از شنیدن این کلمه اصلا ناراحت نمی‌شوم. ما هم به آنها می‌گوییم ۴ تایی‌ها و این اشکالی ندارد چون حرف نامناسبی نیست اما قبل از بازی اتفاقاتی افتاد که من را به شدت عصبی کرد.

اما کسی از این ماجرا خبری ندارد. داستان قبل از بازی چیست؟

قبل از بازی وقتی برای گرم کردن به زمین آمدیم عده زیادی از پرسپولیسی‌ها شروع به فحاشی کردند. آنها از الفاظ رکیکی علیه من و خانواده‌ام استفاده می‌کردند. هر چه خواستند گفتند و من چیزی نمی‌توانستم بگویم. خودتان تصور کنید با این شرایط روحی روانی من چطور می‌توانستم به اعصابم مسلط باشم. رفتار آنها خیلی زشت بود. خیلی زشت.

مگر پیشینه‌ای بین تو و پرسپولیسی‌ها وجود داشت که قبل از بازی آن رفتار را با تو کردند؟

هیچ مشکلی تا قبل از آن نداشتم. خودم هم تعجب کردم که چرا این رفتار را می‌کنند. نمی‌دانم شاید ناراحت بودند که من به تیمشان نرفتم اما این راهش نیست. من اول فصل نمی‌توانستم به پرسپولیس بروم چون وقتی دو فصل پیش از استقلال به الخریطیات رفتم قول داده بودم که دوباره برگردم استقلال اما انگار پرسپولیسی‌ها از این تصمیم خوششان نیامده بود و آمده بودند تلافی کنند اما من مستحق شنیدن این همه فحش از پرسپولیسی‌ها نبودم.

شنیدیم باشگاه استقلال را هم در جریان این ماجرا قرار دادی و به آنها گفتی موضوع را از طریق کمیته انضباطی پیگیری کنند.

بله، من از باشگاه استقلال خواستم این ماجرا را پیگیری کنند و حتما هم باید این کار را انجام دهند. من قبل از بازی نه رفتار ناشایستی با پرسپولیسی‌ها داشتم و نه حرفی به آنها زدم. بازی شروع نشده بود که آنها به من فحش دادند. باشگاه استقلال باید این ماجرا را پیگیری کند.

خودت را مستحق دریافت کارت از داوری نمی‌دانی؟

من کارشناس نیستم و کارشناسان داوری باید نظر بدهند. اگر مستحق باشم می‌پذیرم اما یک سوال از شما دارم. چرا صادقیان ابتدای بازی اخراج نشد؟

شاید مظفری‌زاده نمی‌خواست در آخرین قضاوتش خاطره بدی را از خود در ذهن هواداران دو تیم باقی بگذارد.

آقای مظفری‌زاده یکی از داوران با شخصیت فوتبال ایران است. من برای ایشان احترام قایلم اما اگر پیام صادقیان دقیقه ۵ از بازی اخراج می‌شد ما بازی را می‌بردیم. صادقیان با نوک استوک‌هایش به سینه اکبرپور کوبید. این حرکت به نظر من اخراج داشت. ضمن اینکه بعد از آن هم با خلعتبری درگیر شد. اگر چنین اتفاقی در لیگ انگلیس بیفتد بازیکنان هفته‌ها محروم می‌شوند.

شاید تو هم می‌توانستی یکی از اخراجی‌ها باشی.

کارشناسان داوری درباره رفتار من هر نظری بدهند می‌پذیرم اما همیشه سعی کردم رفتار غیرورزشی نداشته باشم. اگر هم گاهی از کوره در رفتم عذرخواهی می‌کنم.

این دربی هم با نتیجه تساوی به پایان رسید. خیلی‌ها انتظار داشتند اگر بازی مساوی می‌شود حداقل گل داشته باشد.

فوتبال همین است. به نظر من دو تیم از باخت در این بازی می‌ترسند. یکی از دلایلی که باعث می‌شود بازی‌ها گل نداشته باشد همین است. از طرفی استقلال بازیکنان بزرگی از دست داده و تیم از لحاظ تاکتیکی قدری با مشکل روبرو است. در خط حمله هم هنوز نتوانستیم به هماهنگی لازم برسیم. در طول فصل بازیکنان ما بارها مصدوم شده‌اند و هفته‌ها آنها را در اختیار نداشتیم. این وضعیت کار هماهنگی تیمی ما را با مشکل روبرو کرده است.

و در عین حال در صدر جدول هستید؛ دلیلش چیست؟

دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد. به نظر من پرسپولیس هم تیم کوچکی نیست اما آنچه باعث شده استقلال با وجود این همه مشکل و از دست دادن بازیکنانش در صدر جدول باشد امیر قلعه‌نویی است.

فقط قلعه‌نویی؟

موفقیت یک تیم گروهی به دست می‌آید اما به نظر من قلعه‌نویی عین تفکراتش را در تیم پیاده می‌کند. قلعه‌نویی مثل موم استقلال را در دستش دارد و هر شکلی که بخواهد به آن می‌دهد. ما هفته‌ها است نباختیم که این هنر مربی تیم را نشان می‌دهد. باور کنید جمع کردن این تیم در حالی که بازیکنان بزرگی را از دست داد و در طول فصل مصدوم‌های زیادی داشت خیلی دشوار است.

تفکر قلعه‌نویی را در این دربی می‌پسندی؟

خیلی سخت است که یک مربی در بازی بزرگی مثل دربی چیزی که می‌خواهد را در زمین پیاده کند. یکی از اهداف سرمربی ما مساوی بود که به آن رسیدیم. به نظر من هدف بسیار خوبی هم بود. استقلال در هفته‌ای که همه مدعیان مساوی کرده بودند از این بازی بزرگ هم به سلامت بیرون آمد و اختلاف ۴ امتیازی‌اش را با پرسپولیس حفظ کرد. قلعه‌نویی نتیجه‌ای که از دربی می‌خواست را گرفت.

با این نتیجه آینده تیمت را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟ استقلال می‌تواند با همین اختلاف امتیازی پیش برود؟

هفته‌های بسیار سختی پیش‌رو داریم و فردا هم یک بازی حذفی مقابل ذوب‌آهن هست که اهمیت زیادی برای ما دارد. به هواداران قول می‌دهیم با وجود شرایط دشواری که در این فصل بوده در دو جام مدعی باشیم. قهرمانی لیگ و قهرمانی جام حذفی را می‌خواهیم و سعی می‌کنیم به اهداف برسیم.

قهرمانی استقلال در دو جام با توجه به کمبود بازیکن آماده دشوار نیست.

خیلی دشوار است اما به مرور زمان مصدومان می‌رسند و بازیکنانی که داریم آماده‌تر می‌شوند. من به آینده امیدوارم. شاید در دشوار‌ترین فصلی که پشت سر گذاشتیم بتوانیم ۲ جام بگیریم. من امیدوارم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      آندو مظهر تعصب،غیرت دوست دارم

    • lمهدی

      باسلام.ازآقای آندوخان عزیزخواهش میکنم فقط یک نگاه کوچولوبه فیلم بازی وحرکات وژست های خودش بیندازدبعدقضاوت باخودش.موفق باشدانشاا... .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج