adexo3
۹۳۰۰۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بایرن - آرسنال، آزمون دشوار باواریایی ها

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهاشنبه آرسنال در خانه از مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها، بایرن مونیخ پذیرایی خواهد کرد. میلان هم در خانه به مصاف آتلتیکو مادرید می‌رود.

ایسنا: در یکی از حساس‌ترین بازی‌های دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهاشنبه آرسنال در خانه از مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها، بایرن مونیخ پذیرایی خواهد کرد. میلان هم در خانه به مصاف آتلتیکو مادرید می‌رود.

تنور رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا پس از چند هفته تعطیلی سه‌شنبه دوباره روشن خواهد شد و چهارشنبه شب نیز ادامه خواهد داشت که در حساس‌ترین بازی‌ آرسنال در خانه برابر بایرن مونیخ به میدان می‌رود. دو تیم در شرایطی به مصاف هم می‌روند که در اوج آمادگی به سر می‌برند و چنانچه در قرعه به هم نمی‌خوردند چه بسا به فینال صعود می‌کردند.

آرسنال یکی از موفق‌ترین فصل‌های فوتبال خود را پشت سر می‌گذارد و با یک امتیاز کمتر از چلسی در رده دوم لیگ برتر انگلیس قرار دارد و از شانس‌های اصلی قهرمانی در لیگ برتر انگلیس به شمار می‌آید. توپچی‌های لندن اکنون با ۵۶ امتیاز پس از چلسی در رده دوم قرار دارند. از طرفی هم بایرن‌مونیخ برترین تیم قاره اروپا بوده است. آنها در آلمان بی‌رقیب هستند و با فاصله زیاد نسبت به بایرلورکوزن در صدر جدول جا خوش کرده‌اند. آنها دوست دارند تا با قهرمانی در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا به اولین تیمی تبدیل شوند که از قهرمانی خودش دفاع کرده است.

آرسنال در آغاز هفته نتیجه بسیار خوبی را به دست آورد و موفق شد در یک هشتم نهایی جام حذفی انگلیس تیم آماده لیورپول را با دو گل شکست دهد تا با روحیه خوبی پای به دیدار حساس چهارشنبه شب گذارد. از طرف دیگر هم بایرن‌مونیخ همچون آرسنال در شرایط خوبی به سر می‌برد. شاگردان پپ گوآردیولا یکه‌تاز رقابت‌های بوندسلیگای آلمان محسوب می‌شود و اگر این روند را ادامه دهدٰ خیلی زود قهرمانی را در بوندسلیگا قطعی خواهد کرد. آنها نه تنها در لیگ که در جام‌حذفی نیز تیم آماده‌ای بودند و با برتری برابر هامبورگ بحران‌زده به مرحله یک چهارم نهایی رسیده‌اند.

بایرن‌مونیخ در آخرین بازی خود در رقابت‌های بوندسلیگا جشنواره گل به راه انداخت و موفق شد در خانه فرایبورگ را با چهار گل از پیش رو بردارد تا برای آرسنال در دیدار چهارشنبه شب خط و نشان بکشد و با خیال راحت به صدرنشینی خود در رقابت‌های بوندسلیگا ادامه دهد. خبر خوب برای بایرن بازگشت ماریو گوتسه به آمادگی مطلوب است. از سویی غیبت فرانک ریبری، برترین بازیکن فصل گذشته اروپا است که به دلیل عمل جراحی دیدار رفت را از دست داده و همین باعث نگرانی هواداران این تیم آلمانی شده است. البته درخشش ماریو ماندزوکیچ در چند بازی اخیر بایرن‌مونیخ باعث شده است غیبت فرانک ریبری حس نشود.

عملکرد دو تیم در مرحله گروهی

بایرن‌مونیخ در گروهی که منچستر‌سیتی، ویکتوریا پلژن و زسکا مسکو حضور داشتند موفق شد همه دیدار‌های خود را ببرد جز دیدار نهایی برابر منچستر‌سیتی که شکست خورد؛ شکستی که نزدیک بود مانع سرگروهی بایرن‌مونیخ در این فصل شود اما در نهایت این تیم توانست به عنوان تیم نخست راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.

آرسنال نیز در مرحله گروهی عملکرد خوبی داشت و توانست از گروه مرگ صعود کند. آنها در دور مقدماتی با تیم‌های بوروسیا دورتموند، ناپولی و مارسی همگروه بودند و در نهایت به عنوان تیم دوم توانستند جواز صعود به مرحله بعد را به دست آورند. البته آرسنال معمولا در لیگ قهرمانان در مرحله یک هشتم حذف می‌شود با این حال باید دید آیا شاگردان آرسن ونگر توانایی پیروزی برابر بایرن مونیخ را دارند یا خیر.

بازیکنان مصدوم

بی شک بزرگ‌ترین غایب این هفته لیگ قهرمانان اروپا فرانک ریبری است که دیدار رفت را از دست داده اما مشکلی برای بازی در دیدار برگشت نخواهد داشت. ریبری که نتوانست به عنوان مرد سال فوتبال جهان انتخاب شود، امیدوار است تا بتواند بازی‌های خوبی را در این فصل برای بایرن انجام دهد.

خبر خوب برای آرسنال بازگشت جک ویلشر از بند مصدومیت است اما آرون رمزی دیگر بازیکن شاخص آرسنال نیز در این دیدار غایب است همچنین کیم کالستروم که به تازگی به جمع توپچی‌های لندن اضافه شده ولی به دلیل مصدومیت این دیدار را از دست داده است.

اظهارنظر بازیکنان

این دیدار برای یک بازیکن از جذابیت زیادی برخوردار است و آن مسوت اوزیل هافبک آرسنال است که همراه لوکاس پودلسکی و پر مرته‌ساکر دیگر آلمانی‌های آرسنال فرصت رویارویی با هم‌تیمی‌های خودشان را در تیم ملی آلمان دارند.

مرته‌ساکر

مدافع بلندقامت آرسنال معتقد است که هم‌تیمی‌هایش از شکست سال گذشته برابر نماینده آلمان درس گرفته‌اند. آرسنال در حالی چهارشنبه شب در لندن میزبان مدافع عنوان قهرمانی است که فصل گذشته درست در همین مرحله به دست همین تیم حذف شد. مرته‌ساکر، مدافع قدبلند و آلمانی آرسنال به خبرنگاران گفت: باید برای غلبه بر آنها دو بازی ایده‌آل داشته باشیم. می‌دانیم که اکنون می‌توانیم آنها را شکست دهیم و شاید از نظر ذهنی در شرایط بهتری نسبت به سال گذشته قرار داشته باشیم.

این مدافع ملی‌پوش ادامه داد: سال گذشته و در بازی رفت احترام بیش از اندازه‌ای نشان دادیم و کار را برای آنها ساده کردیم. از شکست سال گذشته درس‌های زیادی آموخته و می‌خواهیم این بار بهتر عمل کنیم. حالا یک شانس دیگر داریم که قهرمان را شکست دهیم. می‌خواهیم به چیزی قابل ملاحظه در این فصل دست پیدا کنیم و برای این کار باید بهترین‌ها را شکست دهیم. این بازی برابر منچسترسیتی و چلسی نیست. این بازی برابر بایرن‌مونیخ است در لیگ قهرمانان.

آرسنال در آخرین بازی خود یکشنبه شب دو بر یک از سد لیورپول گذشت.

در دیگر دیدار چهارشنبه شب میلان در خانه از آتلتیکو مادرید اسپانیا پذیرایی می‌کند. دو تیم فصل متفاوتی را پشت سرمی‌گذارند. میلان با هدایت کلارنس سیدورف اولین بازی خود را در لیگ قهرمانان اروپا تجربه خواهد کرد و از طرفی آتلتیکو مادرید در یکی از بهترین فصل‌های فوتبالی خود قرار و با تفاضل گل در رده سوم جدول لیگا قرار دارد. البته آنها هفته گذشته با شکست از رئال‌مادرید از رقابت‌های حذفی اسپانیا حذف شدند.

دیگو سیمئونه اسامی بازیکنانی که در دیدار چهارشنبه شب در سفر به میلان تیم را همراهی خواهند کرد را اعلام کرد. در لیست ۱۹ نفره مربی آرژانتینی نام داوید ویا هم دیده می‌شود؛ بازیکنی که چند بازی اخیر تیمش را به دلیل مصدومیت از دست داده بود و تردیدهایی در مورد حضورش در سن سیرو نیز وجود داشت. تنها غایبان آتلتیکو در این دیدار فیلیپه لوئیس، تیاگو و خاوی مانکیو خواهند بود.

آتلتیکومادرید چهارشنبه و در دور یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های این فصلش را برگزار خواهد کرد. دیگو کاستا، ستاره برزیلی‌تبار این تیم در صحبت‌هایی به آنالیز بازی ۴شنبه شب تیمش مقابل میلان پرداخت.

کاستا در مورد مصاف با میلان گفت: بازی زیبا و در عین حال سختی خواهد بود ولی باید بازی بی‌عیب و نقصی را ارائه دهیم تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

چهارشنبه

آرسنال - بایرن‌مونیخ

میلان - آتلتیکو مادرید

انتهای پیام

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج