adexo3
۹۸۱۸۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

وینگادا: کی‌روش در حضورم تاثیر داشت

سرمربی تیم ملی امید ایران در نشست خبری صحبت‌های خود را بازگو کرد.

خبرگزاری فارس: نلو وینگادا در کنفرانس مطبوعاتی عقد قرارداد به عنوان سرمربی تیم ملی امید، گفت: این قرارداد امضا شد توافق نهایی انجام شد باید روشنفکری شود و به راهی که بررسی کردیم باید برسیم.

وی افزود: روحیه خوبی که در چند روز اخیر در رابطه با امضای قرارداد داشتیم در صحبت با هادی آیت اللهی و ترابیان خیلی مهم بود. من مربی حرفه ای هستم خوشحالم که در این پروسه که فوتبال ایران هست رسیدم امیدوارم تیم را به المپیک ۲۰۱۶ برزیل برسانیم تمام تورنمنت‌های روبرو به خصوص بازی های آسیایی مهم است.

جا دارد از دوست خوبم کارلوس کی‌روش تشکر کنم. او در اینکه من به این کار ترغیب شوم تأثیر داشت. در قطر صحبت‌هایی صورت گرفت. او من را ترغیب کرد و با صحبت‌هایی که انجام داد در انتخاب من بسیار موثر بود.

وی افزود: این توافق نهایی ما خیلی طول کشید. چند وقتی در فضای دوستانه و بسیار خوب بحث کردیم. همه جوره در خدمت تیم ملی هستم چه این مسئله ذکر شده باشد و چه اینکار صورت نگرفته باشد. این یک همکاری دو طرفه است.

وینگادا در ادامه خاطرنشان کرد: هنوز شرایط تیم‌ها برای صعود به المپیک معلوم نشده است. امشب به پرتغال باز می گردم. ما کارمان را از همین الان آغاز می‌کنیم. باز هم تأکید می‌کنم آسیا هنوز شیوه صعود تیم ها به المپیک را مشخص نکرده است باید به هدفمان فکر کنیم باید به بازی‌های آسیایی اینچئون فکر کنیم و این در حال حاضر هدف ما است.ایران موفق ترین تیم در بازی‌های آسیایی بوده است آخرین بار در سال ۲۰۰۲ ایران قهرمان شده است. این بازی‌ها نشان می‌دهد برای المپیک ۲۰۱۴ در مسیر خوبی قرار گرفتیم. باید بهترین راه را انتخاب کنیم. این موفقیت را داشتم. باید کارمان را برای بازی‌های آسیایی آغاز کنیم.

سرمربی تیم ملی امید در ادامه تأکید کرد: در ماه آوریل و می ۲۵ بازیکن را به اردو دعوت می‌کنیم تا به انتخاب بهترین نفرات برسیم در ماه ژوئن و جولای با برگزاری بازی‌های دوستانه خودمان را برای شروع مسابقات آماده می‌کنیم. بعد در سال ۲۰۱۵ کار جدیدمان شروع می‌شود خودمان را برای مسابقات انتخابی المپیک آماده می‌کنیم و باید بهترین نفرات انتخاب شوند.

وی افزود: ایران مدت زیادی است که به المپیک راه پیدا نکرده است. باید تلاش کنیم که به این مسئله دست پیدا کنیم. باید سال ۲۰۱۶ را برای المپیک ایران خوب کنیم خودم به این مسئله خیلی امید دارم.

سرمربی تیم ملی امید در ادامه در مورد دستیاران خود،گفت: در ۱۰ کشور مختلف کار کردم و همیشه از مربیان داخلی همان کشور استفاده کردم که توانستند به من کمک کنند. از ابتدای مذاکرات این برای من خیلی مهم بود که مربی داخلی باشد. خیلی دوستانه گفتم هر مربی که صلاح می‌دانید من به آنها خوشامد می‌گویم آیت اللهی شاهد است که گفتم به مربی ایرانی نیاز دارم و هر مربی ایرانی که فدراسیون فوتبال بخواهد با او همکاری می‌کنم. تمام دستیارانم نقش بسیار مهم در تیم من دارند و نظرشان می‌تواند کمک کند مربی ایرانی حاضر در کادر من نیز از این امر مستثنی نیست.

وینگادا در ادمه تصریح کرد: نمی‌گویم مربیان حاضر در کادر من قرار است از من آموزش بگیرند. خودم در حال یادگیری هستم. می‌خواهم دستیارانم به من نظر بدهند نه اینکه همیشه همه چیز را قبول کنند. دستیار ایرانی من از روحیه بازیکن ایرانی شناخت دارد و می‌تواند به من کمک کند.

وی افزود: امروزه مربیگری نسبت به ۲۰ سال قبل تغییر کرده است. دو مربی پرتغالی تمام وقت به کادرفنی ما اضافه می شود. مربی ایرانی هم داریم. ۲ مربی پرتغالی هم به صورت پاره وقت در اردوها به ایران می‌آیند و به ما کمک می‌کنند.

وینگادا یادآور شد: نقش مربی ایرانی در ابتدای کادر خیلی مهم است. یک خانواده پدر، مادر، همسر و ... هستند اما خانواده دوم من کادر فنی من هستند.

وی در مورد اینکه نحوه همکاری او با کارلوس کی‌روش چطور است،‌ گفت: می‌دانید توافق من روی تیم ملی المپیک است. آماده هستم همه جوره به فوتبال ایران کمک کنم. رابطه من و کی‌روش فراتر از دوستی است مثل دو برادر هستیم اگر او لازم بداند کمک می‌کنم اما همانطور که گفتم هدف اصلی من تیم المپیک است. در بازی قطر شرایط حساس بود کی‌روش محروم بود از من دعوت شد که آنجا حاضر شوم و آن اتفاق فقط یک مشاوره دوستانه بود.

سرمربی تیم ملی امید در پایان گفت: فقط ایران نه در تمام کشورها تیم بزرگسالان اهمیت زیادی دارد. علی کریمی و دو سه بازیکن هستند که هم می‌توانند به تیم بزرگسالان کمک کنند و هم به تیم امید. امیدوارم این بازیکنان در جام جهانی باشند تا تجربه آنها به ما کمک کنند. بازی‌های آسیایی در تقویم فیفا نیست. این بازی‌ها می‌تواند به تیم ملی کمک کند. اما بازهم می‌گویم اگر در جایی بازی‌های تیم المپیک و بزرگسالان یکی شد اولویت با تیم ملی بزرگسالان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج