۱۱۳۲۵۷۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

واکنش وزارت ورزش به ماجرای جنجالی بسکتبالسیت‌ها

معاون وزیر ورزش تأکید کرد که حواشی تیم ملی بسکتبال ارتباطی با کاپیتان این تیم نداشته و پرچمدار کاروان ایران در المپیک تغییر نمی‌کند.

تسنیم: معاون وزیر ورزش تأکید کرد که حواشی تیم ملی بسکتبال ارتباطی با کاپیتان این تیم نداشته و پرچمدار کاروان ایران در المپیک تغییر نمی‌کند.

مهدی علی‌نژاد درباره بررسی شرایط کاروان پارالمپیک کشورمان گفت: بازدیدی از اردوی تیم ملی والیبال نشسته داشتیم و سپس از اردوی تیم تیراندازی جانبازان و معلولین بازدید می‌کنیم. بچه‌ها برای پارالمپیک آماده می‌شوند و امیدواریم توفیقات خوبی در این رویداد کسب کنند.

وی درباره گلایه‌های بودجه پارالمپیک اظهار داشت: در مجلس چیزی حدود ۵۰ میلیارد به بودجه پارالمپیک اضافه شد و فکر می‌کنم عدد و رقم رضایت بخش است. گلایه قبل از این ماجرا بود. روی تخصیص بودجه گلایه وجود داشت که هفته گذشته مبلغی دریافت شد. خودمان هم پیگیر هستیم و کمک می‌کنیم تا کمیته پارالمپیک تخصیص بیشتری بگیرد.

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره اظهارات محمدمهدی فروردین، رئیس کمیسیون ورزش مجلس که درباره حضور افراد ناکارآمد در هیئت مدیره باشگاه استقلال صحبت کرده بود، خاطرنشان کرد: دیدگاه افراد محترم است و ما نمی‌خواهیم وارد بحث‌های اینچنینی شویم، اما حرف کلی زدن راهگشا نیست. درباره جزئیات و ریزه‌کاری‌ها صحبت کنیم تا مشکلات را برطرف کنیم. به آقای فروردین احترام می‌گذارم که از نمایندگان خوب مجلس هستند. خودش هم در تیم قشقایی مربیگری کرده و به واسطه فوتبال نیز اکنون در مجلس حضور دارند. طبیعی است که دغدغه فوتبال و این دو باشگاه را داشته باشند. با این حال اگر سابقه افرادی که در این دو باشگاه کار می‌کنند را ببینید، در فوتبال بی‌تجربه نبودند.

علی‌نژاد درباره حواشی تیم ملی بسکتبال که هنگام ورود به کشور اقلام ممنوعه همراه داشتند، گفت: رعایت شئونات و قوانین کشور از الزاماتی است که وزارت ورزش روی آن تأکید دارد. بلافاصله بعد از اینکه از این موضوع باخبر شدیم، روز گذشته هم بنده و هم مسئول حراست وزارت ورزش با رئیس فدراسیون بسکتبال صحبت کردیم و درخواست شد حتماً برخورد لازم با خاطیان انجام شود و امروز هم قرار است کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال جلسه داشته باشد تا با خاطیان برخورد شود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره حواشی برخی فدراسیون‌ها از جمله شطرنج، دوچرخه سواری، ژیمناستیک و زورخانه‌ای و اینکه قصد داشتند نفراتی منتسب به وزارت ورزش را در رأس این فدراسیون‌ها بگذارد، اظهار داشت: فدراسیون شطرنج و دوچرخه سواری که انتخابات‌شان برگزار شده و ژیمناستیک هنوز برگزار نشده؛ جنس اینها با هم فرق دارد. فدراسیون زورخانه‌ای هم زیر نظر بنده نیست و مربوط به معاونت همگانی است.

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش افزود: اینکه بنده بخواهم نیرویی در جایی بگذارم، مجامع این اجازه را نمی‌دهند. آنها دیدگاه‌های مختلف دارند و من هم عضوی از مجمع هستم و رأی خودم را می‌دهم. ممکن است گفت‌وگو کنم و دیدگاه‌هایم را بگویم که به عنوان عضو مجمع، حق طبیعی‌مان است، اما در نهایت آنچه مجمع تصمیم می‌گیرد، می‌شود.

علی‌نژاد تصریح کرد: وزارت ورزش با توجه به نقش نظارتی و حاکمیتی و کمک‌هایی که می‌کند، توقعاتی از فدراسیون‌ها داشته و ترجیحاتی در انتخاب افراد دارد که این بدیهی است و اگر نباشد، جای تعجب دارد. با این حال دخالت و مهندسی وجود ندارد و در اوضاع و احوال این روزها نمی‌توان به زور کسی را مجبور به رأی دادن به فردی کرد. در انتخابات‌ ممکن است دیدگاه بنده به عنوان صاحب رأی انجام شود یا در برخی از آنها انجام نشود، چون مجمع دیدگاه دیگری دارد. افرادی که بازنده هستند، سعی دارند دیگران را متهم به موضوعاتی کنند تا شکست‌شان را توجیه کنند. اگر آمال آنها اینگونه درمان پیدا می‌کند و آرام می‌شوند، ما نگرانی نداریم. فحش‌خورمان در این مدت که در معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش بودیم، مَلس شده است. در ووشو بودیم فحش نمی‌خوردیم، اما در این یک سال و نیم، فحش خورمان ملس شده است و مشکلی نداریم.

وی در خصوص اینکه برخی فدراسیون‌ها مشکلات داخلی را به مجامع بین‌المللی کشیده‌اند و اخیراً دو فدراسیون دوچرخه سواری و ژیمیناستیک چنین اقدامی را انجام داده‌اند و چنین مسئله‌ای را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: اقداماتی که در این راستا انجام می‌شود و اطلاعات عمدتاً دروغ به فدراسیون‌های بین‌المللی داده شده، اقداماتی ضد ملی، ضد وطن و ضد منافع ملی و به تعبیری وطن فروشی است.

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش افزود: از دستگاه‌های امنیتی می‌خواهم که برخورد جدی با افرادی کنند که ضد منافع ملی برخورد می‌کنند. کاری که انجام می‌شود کم از جاسوسی ندارد و امیدوارم کسانی که به خاطر خودشان حاضرند به ورزش کشور آسیب برسد، چشم‌شان را باز و وجدان‌شان را قاضی کنند و به خاطر جوانان این مملکت، به اتفاقاتی که قوانین کشور می‌گوید احترام بگذارند و دنبال باب کردن ورود خارجی‌ها به کشور نباشند. قطعاً فدراسیون‌هایی که دنبال چنین مسائلی هستند آسیب می‌بینند و مجموعه دولت و وزارت ورزش هم قرار نیست از نقش حاکمیتی خود کوتاه بیایند و اقدامات لازم را انجام خواهند داد. از نهادهای امنیتی می‌خواهم که به این مسئله ورود کنند.

علی‌نژاد در خصوص اینکه با توجه به حواشی اخیر بازگشت تیم ملی بسکتبال در فرودگاه امام خمینی (ره) احتمال تغییر پرچمدار کاروان المپیک که کاپیتان تیم ملی بسکتبال است وجود دارد یا نه، گفت: آنطور که به ما خبر داده شده، پرچمدار کاروان جزو گروهی که این اقدام متخلفانه را انجام داده نبوده و تغییری در این زمینه نخواهیم داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج