adexo3
۲۶۰۵۰۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آهنگری: کواچ باید با اختیار تام بماند

مربی تیم والیبال متین ورامین با اشاره به لزوم تداوم همکاری فدراسیون با کواچ گفت: بازیکن سالاری در ورزش همه جای جهان هست و مختص والیبال ایران نیست.

خبرگزاری ایسنا: داوود آهنگری مربی تیم والیبال متین ورامین درباره شرایط تیم ملی والیبال اظهار کرد: پدیده بازیکن سالاری در همه جا هست اما شاید در ایران بیشتر است. امروز مسی در بارسلونا نقش دارد. امروز در زنیت‌کازان موزرسکی نقش دارد. حتی می‌تواند بازیکن و مربی جا به جا کند. من از هیچکس ترسی ندارم. نظر خودم را می‌گویم. بازیکنان بزرگ در باشگاه‌ها و حتی تیم‌های ملی نقش پررنگی دارند و نمی‌توانیم منکر این موضوع شویم. این هم بخشی از ورزش است.

وی ادامه داد: یک روز می‌گفتیم اگر ولاسکو به ایران بیاید او بیشتر از ما می‌برد. وقتی هم که ولاسکو رفت، اشتباه کردیم. ما چه نتیجه‌ای با ولاسکو گرفتیم. متاسفانه در بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک او را نداشتیم. اگر بعد از چهار سال به المپیک نرویم یعنی هیچ پیشرفتی نداشته‌ایم. الان شانس المپیکی شدن ۹۰ درصد است. نظر من این بود که با سرمربی خوب ایرانی هم می‌توانستیم نتایج کواچ را بگیریم اما حالا که با کواچ کار کردیم دیگر تغییر به صلاح نیست. حالا اگر هر مربی بزرگی هم بیاید فقط یک ماه فرصت دارد و می‌گوید که نمی‌تواند معجزه کند.

آهنگری خاطرنشان کرد: ممکن است که نتیجه خیلی خوبی نگرفته باشیم اما بازی‌های بدی نکردیم. این تیم می‌تواند به المپیک برود؛ به شرطی که بازیکنان همدل باشند و با جان و دل بازی کنند. بهترین مربی جهان هم بیاید و بازیکنان با جان و دل بازی نکنند، نتیجه نمی‌گیریم. بازیکنان مهم‌ترین ابزار هر مربی هستند. به همین خاطر همه می‌گویند مربی باید مدیر باشد. ولاسکو روزی که به ایران آمد این همه خواهان نداشت بلکه روزی که از ایران رفت این همه طرفدار داشت. انشاءالله که بازیکنانی چون سعید معروف، موسوی و عبادی‌پور باز هم در تاریخ ایران تکرار شوند. به نظر من یک مدیریت و هماهنگی خوب بین بازیکنان می‌تواند ایران را به المپیک برساند.

او بار دیگر تاکید کرد: من موافقم که کواچ بماند اما باید با او بنشینند و تمام کنند. حالا فردا کواچ بگوید که من با کادر فنی تحمیلی از سوی فدراسیون نتوانستم نتیجه بگیرم، چه پاسخی خواهیم داشت؟ کواچ باید با اختیار تام بماند. در کجای جهان یک مربی بزرگ می‌پذیرد که دستیارانش را فدراسیون تعیین کند. اگر این شرایط را بپذیرد، ضعف خود را نشان داده است. مربی باید کمکش را خودش تعیین کند. هر کسی حتی کواچ اگر مربی تیم ملی باشد، نباید در خارج از کشور بماند. بلکه باید به ایران بیاید و لیگ را از نزدیک ببیند.

کارشناس والیبال نیز تاکید کرد: والیبال ایران هر سال پیشرفت می‌کند. قطعا هر سال هم باید تیم‌های سوپرلیگی بهتر شوند. امسال نسبت به فصل قبل دو تیم کاهش پیدا کرد و تعدادی از بازیکنان تقسیم شدند. البته پدیده‌های کنونی والیبال ایران همین اعضای تیم نوجوانان هستند که تاکنون ندیدیم در لیگ بازی کنند. تیم‌هایی که بضاعت مالی خوبی ندارند، شاید نتوانند در بین هشت تیم برتر لیگ قرار بگیرند اما هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. می‌بینید که تیمی مثل گنبد چقدر خوب کار می‌کند. کیفیت تیم‌های والیبال امسال خیلی خوب است. از نظر قدرت و توان مالی باید تیم‌های بانک سرمایه، پیکان و ارومیه را از لیگ ایران جدا کنیم. آنها مثل رئال مادرید و بارسلونا هستند.

او با گلایه از پنهان کاری برخی باشگاه‌ها در اعلام رقم قرارداد بازیکنان افزود: یک بخش قراردادها در فدراسیون است. به نظرم باید با داورزنی رایزنی شود تا قراردادها را منتشر کند. ممکن است تعدادی از بازیکنان پیکان، بانک سرمایه و شهرداری ارومیه زیر یک میلیارد گرفته باشند اما بعید می‌دانم این شرایط برای همه بازیکنام این سه تیم صادق باشد. بانک سرمایه، ارومیه و پیکان تیم خود را برای قهرمانی بستند و حدود ۱۰ میلیارد سرمایه‌گذاری کردند. هیچ اشکالی هم ندارد.

مربی تیم والیبال متین صالحین ورامین خاطرنشان کرد: این حق بازیکنان ایران است که پول خوب بگیرند. ورزش حرفه‌ای طوری نیست که من و شما نرخ بازیکن را تعیین کنیم. دستمزد کریستیانو رونالدو را باشگاه‌ها تعیین می‌کنند. سعید معروف در لیگ ایران بالاترین دستمزدها را می‌گیرد و نوش جانش باشد. اگر فردا من نوعی به خود شما پیشنهاد کار در روزنامه‌ای با ۱۰ برابر دستمزد فعلی را بدهم مگر ممکن است که آن را رد کنید؟ تنها موضوع این است که چرا باشگاهی که تیم خود را برای قهرمانی بسته و خوب پول خرج کرده است، منکر این موضوع می‌شود.

داوود آهنگری درباره اسپانسر اصلی تیم متین نیز گفت: این قدر می‌دانم که نماینده و امام جمعه و شهرداری ورامین آمدند و رایزنی کردند و تیم والیبال این شهر را بستند. جلسه‌ای در فدراسیون گذاشتند و نماینده مردم در مجلس آمد و از تیمداری حمایت کرد. فکر می‌کنم تا حالا هیچ باشگاهی دستمزد آن چنانی پرداخت نکرده است. ما همین الان خیلی هزینه کردیم. پول فدراسیون، لباس، هواپیما و سایر موارد پرداخت شده است. اگر ورامین امسال تیم نمی‌داد، قطعا والیبال ضرر می‌کرد. باید قبول کنیم لیگ والیبال باید ۱۲ تیمی بماند و سهمیه تیم‌ها در لیگ ارزشمند باشد. سوپرلیگ باید ثابت باشد. ارزش امتیاز تیمداری در سوپر لیگ محفوظ بماند. امروز در اسپانیا ۲۰ تیم در لیگ فوتبال بازی می‌کنند. تیم بیستم هفته اول با رئال مادرید مساوی می‌کند. قرار نیست تیم بیستم لیگ قهرمان شود اما می‌تواند شگفتی خلق کند. این می‌شود که والیبال ایران پیشرفت می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج