۳۳۵۳۸۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

ایران - ژاپن؛ فراموش کن و ببر

تیم ملی والیبال کشورمان با شکستی که روز گذشته مقابل فرانسه متحمل شد، صدرنشینی‌اش در مرحله انتخابی المپیک ریو را از دست داد.

روزنامه شرق: تیم ملی والیبال کشورمان با شکستی که روز گذشته مقابل فرانسه متحمل شد، صدرنشینی‌اش در مرحله انتخابی المپیک ریو را از دست داد. ملی‌پوشان ایران که در روز سوم این بازی‌ها به مصاف فرانسه رفته بودند، در دیداری تقریبا یک‌طرفه به نفع رقیب، در سه ست پیاپی تن به شکست دادند تا فعلا دلخوش به همان دو پیروزی از دو بازی اول باشند؛ یکی برتری سه‌امتیازی مقابل استرالیا و دیگری هم برد حماسی‌شان مقابل کانادا.شاگردان رائول لوزانو (سرمربی تیم ملی ایران) که در این دیدار امیر غفور را به دلیل مصدومیت زانو در اختیار نداشتند، سه ست تقریبا متفاوت را در زمین مسابقه پیاده کردند، سه ستی که سایت روزنامه «اکیپ» فرانسه برای هرکدام تعریف یک‌کلمه‌ای داشت.

این منبع فرانسوی ست اول بازی ایران و فرانسه را «متعادل» دانست؛ ست دوم را برای فرانسه «ساده» توصیف کرد و از ست سوم هم به عنوان ستی نام برد که فرانسوی‌ها «به دنبال امتیاز دویدند». با این حال و در مجموع، سایر رسانه‌های این کشور از یک پیروزی «راحت و ساده» مقابل ایران خبر دادند که در آن نشانی از سختی برای فرانسوی‌ها دیده نشد.البته فارغ از نظری که رسانه‌های فرانسوی داشتند، بازیکنان این تیم چندان از دیدار با ایران به عنوان یک بازی ساده نام نبردند؛ نیکلا لوگوف، یکی از بازیکنان این تیم بعد از بازی گفت: «نمی‌خواستیم حماقتی که مقابل لهستانی‌ها داشتیم را در بازی مقابل ایران تکرار کنیم. می‌دانستیم که مقابل تیم قدرتمندی بازی می‌کنیم و باید تمام توانمان را می‌گذاشتیم». آنتونن روزیه که با گرفتن ١٨ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن فرانسه هم بود، به سختی دیدار مقابل ایران اعتراف کرد و گفت: «ایران یکی از قوی‌ترین تیم‌های دنیاست و وقتی توانستیم این تیم را در سه ست پیاپی شکست دهیم، حسابی اعتمادبه‌نفسمان بالا رفت».

نوبت به آسیا رسید

البته رائول لوزانو، سرمربی تیم ملی کشورمان هم بعد از بازی پذیرفت که تیمش در حد‌واندازه‌های معمول بازی نکرده و از فرانسه ضعیف‌تر بوده است. او گفت: «فرانسه در تمام فاکتورها از تیم ما بهتر بود. آنها در سرویس، دریافت و حمله خیلی خوب کار کردند و این دلیلی است که ٣ بر صفر پیروز شدند. ما باید برای بازی فردا (امروز) آماده شویم. هدف ما کسب سهمیه المپیک است». از سوی دیگر سعید معروف، کاپیتان تیم ملی کشورمان، هم به طلسم ناکامی ایران مقابل فرانسه اشاره کرد و گفت: «در دو سال گذشته هر بار که با فرانسه بازی کرده‌ایم، شکست خورده‌ایم. آنها تیم بسیار قدرتمندی هستند و مشکلات زیادی را برای ما پدید آوردند. حالا باید بازی با فرانسه را فراموش کنیم و به مسابقه‌های پیش‌رو فکر کنیم».

مسابقه «پیش‌رو» یکی از سه مسابقه فوق‌العاده حساسی است که ایران در این تورنمنت دارد؛ در واقع از آنجا که بهترین تیم آسیایی قطعا به المپیک صعود می‌کند، بازی رودررو با آسیایی‌ها فوق‌العاده اهمیت زیادی برای ایران دارد. در واقع ملی‌پوشان کشورمان امروز به مصاف دومین تیم آسیایی حاضر در این رقابت‌ها که دست بر قضا میزبان این دوره هم هست، می‌روند: ژاپن. کشوری که پیش از شروع این تورنمنت به نظر می‌رسید تیم قدرتری باشد ولی با توجه به شکست‌هایی که داشته، به‌ویژه مقابل چین، نشان داده که از قدرتش کاسته شده است.حالا شاگردان لوزانو با فراموش‌کردن شکست مقابل فرانسه، مهیای رقابت امروز با ژاپن می‌شوند؛ بازی‌ای که اگر ببرند، دوباره سه امتیاز شیرین (اگر ٣ بر صفر یا ٣ بر یک ببرند) می‌گیرند و جایگاهشان در جدول رده‌بندی را بهبود می‌بخشند. ایران اولین تقابلش با تیم‌های آسیایی را برده؛ در واقع استرالیا اولین رقیب آسیایی بود که مغلوب شاگردان لوزانو شده و امروز ژاپن هم می‌تواند دومین قربانی لقب بگیرد. پیروزی در این بازی وقتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم امروز چین، جدی‌ترین خطر آسیایی ایران، باید با لهستان یکی از قوی‌ترین تیم‌های حاضر در این دوره از رقابت‌ها دیدار کند.

به غیر از فرانسه، سه تیم چین، کانادا و لهستان هم دیروز موفق شدند حریفان خود را شکست دهند. کانادا ٣ بر ٢ استرالیا را شکست داد. چین در سه ست پیاپی از سد ونزوئلا عبور کرد. لهستان هم با همین نتیجه از سد ژاپن گذشت. در پایان روز چهارم مسابقات، لهستان و فرانسه با هفت امتیاز و سه برد اول و دوم‌اند. چین با شش امتیاز از دو بردش در رده سوم قرار دارد. ایران هم با پنج امتیاز از دو برد خود در رده چهارم قرار دارد. در پایان مسابقات، بهترین تیم آسیایی و سه تیم برتر به المپیک صعود می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج