adexo3
۵۴۵۸۹۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

حمله به چهارضلعی قهرمانی

از فردا، ٣ روز داغ والیبالی را در تهران شاهد هستیم؛ جایی که ایران در هفته دوم لیگ جهانی ٢٠١٧ میزبان ٣ تیم مطرح از اروپا و آمریکای ‌جنوبی است.

شهروند: از فردا، ٣ روز داغ والیبالی را در تهران شاهد هستیم؛ جایی که ایران در هفته دوم لیگ جهانی ٢٠١٧ میزبان ٣ تیم مطرح از اروپا و آمریکای ‌جنوبی است. با توجه به نتایج هفته نخست، هر ٤ تیم به دنبال افزایش شانس خود برای صعود به جمع ٨ تیم برتر این دوره از مسابقات هستند و باید دید در سالن مملو از تماشاگر آزادی چه نتایجی رقم خواهد خورد.

اعتراض به گرانی بلیت

بلیت‌فروشی ٣ مسابقه ایران مقابل تیم‌های بلژیک، صربستان و آرژانتین که طی روزهای جمعه تا یکشنبه برگزار می‌شود، طی ٢ روز گذشته از روی سایت فدراسیون والیبال انجام شد. این بلیت‌فروشی که مثل سال‌های گذشته کاملا به صورت الکترونیکی صورت گرفت، نکات جالبی را هم در خود جای داده بود. مهمتر از همه بالا رفتن قیمت بلیت مسابقات تا ٤٠‌هزار تومان بود که باعث اعتراض برخی از علاقه‌مندان به این رشته شد. بلیت مسابقات تا ‌سال قبل ٣٠‌هزار تومان به فروش می‌رفت و امسال با ١٠‌هزار تومان افزایش به ٤٠‌هزار تومان رسید. البته محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال معتقد است این رقم قیمت بالایی نیست: «درست است که برخی جوان‌های علاقه‌مند شاید توانایی تماشای هر ٣ بازی را به خاطر قیمت بلیت نداشته باشند اما در تمام دنیا قیمت بلیت مسابقات خیلی بیشتر از اینهاست.» از سوی دیگر بخشی هم برای فروش بلیت به بانوان در سایت بلیت‌فروشی وجود داشت که البته به نظر غیرفعال بود و روز جمعه مثل سال‌های قبل شاهد حضور کنترل‌شده تعداد محدودی از بانوان در سالن ١٢‌هزار نفری خواهیم بود.

جدال چهارضلعی

بعد از این‌که ایران در هفته نخست لیگ جهانی ٢٠١٧ در کشور ایتالیا ٢ شکست و یک پیروزی کسب کرد، این‌بار در تهران امید بیشتری دارد تا با حمایت تماشاگران خودی بتواند حریفان را از پیش رو بردارد. بلژیک اولین حریف ایران و البته رقیبی ناشناخته به شمار می‌رود که فقط یک‌بار در مسابقات رسمی برابر ایران قرار گرفته است. این تیم در مسابقات جهانی ٢٠١٤ با نتیجه ٣ بر یک مقابل ایران شکست خورد و در دومین بازی‌اش هم در تهران کار سختی خواهد داشت. دومین گام شاگردان کولاکوویچ برابر صربستانی خواهد بود که در سال‌های اخیر ٦ تقابل را با ایران تجربه کرده که سهم برتری ایران ٤ برد بوده است. نکته جالب در این بازی تقابل کولاکوویچ با شاگردان سابقش در تیم‌ملی صربستان به حساب می‌آید. درنهایت آرژانتین با خولیو ولاسکوی نام‌آشنا یکشنبه‌شب به مصاف ایران می‌آید که بلندقامتان کشورمان سابقه ٤ پیروزی مقابل این تیم آمریکای‌جنوبی را دارا هستند. با این حال ولاسکو که آخرین‌بار در المپیک ٢٠١٦ موفق به شکست ایران شد، درباره جدال با تیم سابقش می‌گوید: «سه بازیکن جوان به ترکیب تیم ایران اضافه شده اما این تیم هنوز هم خوب بازی می‌کند که این امر نشان می‌دهد والیبال ایران بسیار پیشرفت کرده است. به‌هرحال ایران تیم قدرتمندی است و من شناخت خوبی از این تیم دارم.»

در انتظار اعتماد به جوان‌ها

ایگور کولاکوویچ که در ابتدای مسیر خود با تیم‌ملی والیبال ایران قرار دارد، تنها برد خود را زمانی به دست آورد که به چند بازیکن جوان مقابل لهستان اعتماد کرد. با این‌که حضور موسوی در بازی‌های هفته دوم در ‌هاله‌ای از ابهام است و میرزاجانپور نیز به دلیل مصدومیت ٣ بازی پیش رو را از دست داده اما تماشاگران پرشور ایرانی انتظار دارند سرمربی مونته‌نگرویی بار دیگر به جوان‌های تیمش اعتماد کند. البته بازگشت سعید معروف به ترکیب تیم‌ملی می‌تواند خبر خوبی برای ایران باشد.

برنامه بازی‌های ایران در هفته دوم لیگ جهانی

جمعه ١٩ خردادماه: ایران - بلژیک (٢١:١٠)
شنبه ٢٠ خردادماه: ایران - صربستان (٢١:١٠)
یکشنبه ٢١ خردادماه: ایران - آرژانتین (٢١:١٠)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج