adexo3
۵۹۲۸۵۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

غفور: هنوز با قدرت‌های جهان فاصله داریم

تیم‌ملی والیبال این روزها به دور از حاشیه و با آرامش بیشتری نسبت به ماه‌های قبل خود را برای حضور در جام بین قاره‌ای آماده می‌کند؛ مسابقاتی که تیم‌هایی چون ایتالیا، آمریکا، برزیل و فرانسه رقبای ایران محسوب می‌شوند و ژاپن هم به واسطه میزبانی در آن شرکت دارد.

شهروند: تیم‌ملی والیبال این روزها به دور از حاشیه و با آرامش بیشتری نسبت به ماه‌های قبل خود را برای حضور در جام بین قاره‌ای آماده می‌کند؛ مسابقاتی که تیم‌هایی چون ایتالیا، آمریکا، برزیل و فرانسه رقبای ایران محسوب می‌شوند و ژاپن هم به واسطه میزبانی در آن شرکت دارد. بازیکنی که در پست قطر پاسور بعد از کناره‌گیری شهرام محمودی فشار بیشتری را تحمل می‌کند، معتقد است تیم‌ملی در این رقابت‌ها می‌تواند روی سکو برود. در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» را با امیر غفور، بازیکن تیم‌ملی والیبال می‌خوانید:

بعد از رقابت‌های انتخابی قهرمانی جهان، برای جام بین‌ قاره‌ای استارت زدید. درباره شرایط تیم‌ملی بگو.

مسابقات انتخابی قهرمان جهان که در اردبیل برگزار شد، از چند جهت برای ما خوب بود. اول از همه این‌که اعتماد به نفس ما بعد از نتایجی که در لیگ جهانی گرفتیم، بار دیگر با برتری مقابل حریفان بالا رفت. از سوی دیگر نشان دادیم که هنوز هم فاصله والیبال ایران با آسیا زیاد است. حالا با روحیه بالاتری تمرین می‌کنیم و البته بازیکنان از مصدومیت رها شدند و آمادگی بالایی دارند.

خودت هم قبل از لیگ جهانی مصدوم بودی و شاید به همین دلیل آمادگی لازم را نداشتی.

دقیقا همین‌طور است. من در بازی‌های پایانی لیگ دچار مصدومیت شدیدی شدم و درست یک هفته قبل از لیگ جهانی توانستم تمرین کنم. حتی وقتی بازی می‌کردم، درد شدیدی داشتم اما نمی‌توانستم تیم‌ملی را تنها بگذارم چون در این پست با توجه به غیبت شهرام محمودی کمبود بازیکن داشتیم. البته الان وضعیتم خیلی بهتر است و از مصدومیت رهایی یافته‌ام.

به غیبت شهرام محمودی اشاره کردی. این موضوع چقدر روی عملکرد تو تاثیرگذار بوده است؟

شهرام همبازی و دوست خوب من است، با این حال تصمیم او به خودش ربط دارد. من معتقدم هر کسی پیراهن تیم‌ملی را بر تن می‌کند، قطعا لیاقتش را داشته است. شاید یک روز خود من هم در تیم‌ملی نباشم اما بقیه باید طوری کار کنند که جای خالی من احساس نشود.

به مسابقات جام بین قاره‌ای برسیم که با توجه به قدرتمند بودن حریفان، رقابت سختی است.

تیم‌هایی مثل ایتالیا، آمریکا، فرانسه و برزیل دیگر نیازی به تعریف و تمجید من ندارند. اگر بخواهیم منطقی نگاه کنیم، ما هنوز با تیم‌های قدرتمند دنیا فاصله داریم. شاید در ٣ بازی که انجام می‌دهیم، یک‌بار برنده باشیم اما آنها با تجربه‌هایی که دارند، از ما بالاتر هستند.

پس نباید امیدی به رفتن روی سکو داشته باشیم؟

هدف ما این است که بهتر از لیگ جهانی نتیجه بگیریم و شاید هم روی سکو برویم. از نظر من انتظارات نباید بالا برود. شاید اگر به مردم باشد، بگویند شما باید بروید و قهرمان این مسابقات شوید. در لیگ جهانی مشکلات زیادی داشتیم، اما الان تیم خیلی هماهنگ‌تر از قبل است و امید داریم که یکی از سکوها را به دست آوریم.

اتفاقاتی که منجر به اخراج عادل غلامی از اردوی تیم‌ملی شد، شایعات زیادی را پیرامون ارتباط ملی‌پوشان و سرمربی به وجود آورد. صحبتی در این‌باره داری؟

من می‌توانم این را بگویم که همه چیز در تیم‌ملی به کوری چشم حسودان آرام است. ارتباط خوبی بین بازیکنان و کادرفنی وجود دارد و در ماجرای عادل غلامی هم برخی بزرگنمایی کردند. آن مسأله یک بحث درون‌خانوادگی بود و بی‌جهت بزرگ شد. در هر خانواده‌ای بین برادر و خواهر و مادر و پدر هم دعوا هست. ما هم مثل یک خانواده هستیم و به کسانی که می‌خواهند به والیبال ضربه بزنند، توجهی نداریم. هیچ‌کس نیست که بگوید در خانواده‌اش بحث و دعوایی رخ نداده و ماجرای عادل غلامی و محمد موسوی نیز دقیقا همین‌طور بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج