adexo3
۵۹۹۶۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

والیبال در یك قدمی سكوی جهانی

هفتمین دوره رقابت‌های والیبال «قهرمانان بزرگ جهان»، روز گذشته سومین روز خود را پشت سر گذاشت.

روزنامه قانون: هفتمین دوره رقابت‌های والیبال «قهرمانان بزرگ جهان»، روز گذشته سومین روز خود را پشت سر گذاشت. روزی كه ملی‌پوشان بلندقامت ایران، مقابل تیم ملی والیبال برزیل به میدان رفتند تا سومین مسابقه خود را برابر تیمی برگزار كنند كه سال گذشته مدال طلای المپیك را به گردان آویخته بود.

ایران مغلوب قهرمان المپیك شد

تیم ملی والیبال ایران در دو روز ابتدایی این مسابقات، دو پیروزی شیرین و دلچسب مقابل ایتالیا و آمریكا به‌دست آورده بود تا به صدرنشینی این مسابقات دست پیدا كند. برزیل سومین حریف ایران در این رقابت سخت بود كه در پایان، شاگردان ایگور موفق نشدند از پس این تیم قدرتمند برآيند و با حساب سه بر‌صفر مغلوب شدند. بازیكنان ایران در شرایطی نتیجه این دیدار را به زرد‌پوشان برزیل واگذار كردند كه در هر سه ست مسابقه، آغاز بهتری نسبت به حریف خود داشتند اما برزیلی‌ها با تكیه بر تعویض‌های به موقع و آنالیز دقیقی كه نسبت به بازیكنان ایران داشتند و البته با استفاده از سرویس‌های با برنامه و هدفمند كه موجب برهم ریختگی دریافت ایران می‌شد، نتیجه هر سه ست را به سود خود به پایان رساندند و در مجموع به پیروزی سه بر صفر دست پیدا كردند. شاگردان «دل زوتو» در حالی موفق به شكست دادن تیم ملی كشورمان شدند كه در مجموع مسابقه در بیشتر فاكتورها نسبت به ایران برتری داشتند. بازیكنان برزیل در این دیدار، ۴۴ اسپك موفق داشتند، آن‌هم در شرایطی كه ایران تنها ۲۴ امتیاز از اسپك‌ خود كسب كرد. عملكرد بازیكنان برزیل در دفاع نیز بهتر از ایران بود،اين تيم به تنهایی ۱۱ امتیاز از دفاع مستقیم گرفت،در حالي‌كه مدافعان روی تور ایران از دفاع مستقیم، تنها موفق به كسب چهار امتیاز شده بودند. نكته جالب توجه دیدار دو تیم ایران و برزیل تعداد خطای بالای هر دو تیم بود. تیم ملی والیبال برزیل ۱۷ امتیاز را روی خطای فردی به ایران داد و در آن طرف میدان نیز شاگردان ایگور كولاكوویچ ۲۰ امتیاز را به دلیل اشتباهات انفرادی به تیم حریف خود اهدا كردند. تنها فاكتوری كه ایران نسبت به برزیل در آن بهتر عمل كرده بود، كسب امتیاز از سرویس مستقیم بود. بازیكنان ایران پنج امتیاز مستقیم از سرویس گرفتند؛ در حالی كه شاگردان دل‌زوتو، تنها سه امتیاز از این ناحیه به نام خود ثبت كردند.

در یك قدمی سكوی جهانی

چهارمین روز رقابت‌های جام قهرمانان بزرگ جهان امروز پیگیری خواهد شد و ملی‌پوشان كشورمان در دیداری سرنوشت ساز باید به مصاف تیم ملی والیبال ژاپن بروند. تیمی كه از امتیاز میزبانی مسابقات بهره‌مند و از انگیزه بسیار زیادي در نبرد با تنها حریف آسیایی خود برخوردار است. ژاپنی‌ها كه با كسب شكست در بازی‌های اخیر خود، شانس كسب سكو را تا حد زیادی از دست داده‌اند در تلاش خواهند بود برای اعاده حیثیت هم كه شده مقابل ایران به پیروزی دست پیدا كنند.

با این حال، چشم‌بادامی‌های میزبان كار آسانی مقابل ایران نخواهند داشت و به خوبی می‌دانند پیروزی مقابل بلندقامتان ما، به راحتی براي‌شان به‌دست نخواهد آمد. اما در آن طرف میدان شاگردان ایگور‌كولاكوویچ، سرشار از انگیزه هستند و به خوبی می‌دانند پیروزی مقابل ژاپن، بخش عمده‌ای از راه كسب سكو در مسابقات قهرمانی بزرگ قاره‌ها را برای‌شان هموار خواهد كرد. هیچ بعید نیست كه پیروزی مقابل تیم ملی والیبال ژاپن در كنار سایر نتایجی كه در روز چهارم رقم خواهد خورد، خیال بلندقامتان ایران را از كسب سكو راحت كند و بازی آخر این تیم مقابل فرانسه (قهرمان قاره اروپا) تنها به منزله ارتقا سكو باشد. مردان والیبال ایران در چند سال اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای در سطح جهان داشتند و در این چند سال در تورنمنت‌های معتبر جهانی موفق به شكست دادن قدرت‌های جهان نظیر آمریكا، ایتالیا، برزیل، لهستان، روسیه و ... شده‌اند.

در این بین، جای سكوی جهانی در كارنامه افتخارات‌شان خالی است. افتخاری كه بلندقامتان ایران تنها یك گام با آن فاصله دارند و در صورت پیروزی مقابل ژاپن به احتمال فراوان صاحب نخستین سكوی جهانی خود خواهند شد. تیم ملی والیبال ایران ظهر امروز (شنبه) از ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه به وقت ایران در شهر اوساكا ژاپن به مصاف تیم ملی والیبال این كشور خواهد رفت تا سرنوشت خود را در این مسابقات رقم بزند؛ دیداری حساس و سرنوشت‌ساز كه همه دوست‌داران والیبال، چشم انتظار نتیجه رقم‌خورده در آن هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      انشاءالله که ژاپن رو هم ببریم

    • بایرام از منجقوق. لو

      کولا کویچ حیا نننننننکن. تیم ملی را رها ننننننننننننکن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج