adexo3
۶۵۸۹۲۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

لیگ برتر والیبال؛ پرمدعی، کم‌بازده و بی‌برنامه

در سال‌های اخیر همواره شروع لیگ برتر والیبال ایران و معرفی تیم‌ها با حرف‌ها و حدیث‌های بسیاری همراه بوده ‌است و این موضوع هر سال لیگ برتر والیبال ایران را دستخوش تغییرات بسیاری کرده‌است که گاهی این اتفاقات کل فصل باشگاهی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و حتی روی تیم‌ملی نیز بی‌تاثیر نبوده‌‌است.

آسمان آبی: در سال‌های اخیر همواره شروع لیگ برتر والیبال ایران و معرفی تیم‌ها با حرف‌ها و حدیث‌های بسیاری همراه بوده ‌است و این موضوع هر سال لیگ برتر والیبال ایران را دستخوش تغییرات بسیاری کرده‌است که گاهی این اتفاقات کل فصل باشگاهی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و حتی روی تیم‌ملی نیز بی‌تاثیر نبوده‌‌است. معرفی تیم‌ها قبل از آغاز هر دوره لیگ برتر به‌نوعی برای فدراسیون و والیبال ما به یک معضل بزرگ بدل شده‌است که می‌توان دلیلش را بی‌توجهی قوانین وضع شده عنوان کرد.
زمانی که قوانین و مدیریت در لیگ فدراسیون به برقراری نظم در لیگ والیبال کمکی نمی‌کند؛ بهتر است هر سال اول مهر در آستانه لیگ برتر، تقویم‌ها را نیز عقب بکشیم تا بلکه باشگاه‌ها فرصت بیشتری برای سبک سنگین کردن اوضاع و احوالشان داشته باشند. ازجمله معضلات بزرگ لیگ برتر حضور تیم‌هایی با پشتوانه ضعیف مالی است که اقدام به جذب بازیکنان بزرگ می‌کنند و می‌خواهند در همان سال اول به نتیجه مطلوبی برسند، بدهی تیم‌ها به فدراسیون، پرداخت نشدن ورودی تیم‌ها برای حضور در لیگ برتر و اجازه حضور داشتن در بازی‌ها، منحل شدن تیم‌ها در نیم فصل و اختلالات بسیاری از این قبیل که در سال‌های اخیر دست به دامان لیگ برتر والیبال ما شده و عواقبش حضور تیم‌هایی است که یک‌شبه می‌آیند و عمرشان نیز کوتاه است.
لیگ برتر امسال نیز همانند سال‌های گذشته از این اتفاقات مستثنی نبوده و حضور یا نبود برخی تیم‌ها با اما و اگر زیادی همراه بوده‌است. مسئله مهمی که باید مورد بررسی قرار گیرد این است که اصولا تیم‌ها برای راهیابی به رقابت‌های سوپر لیگ باید از چه فیلترهایی عبور کنند؟! آیا پشتوانه آن‌ها به لحاظ مالی و سخت‌افزاری مورد بررسی قرار می‌گیرد؟ زمانی که یک موسسه قصد دارد در لیگ برتر تیمداری کند سازمان لیگ باید در این مورد بررسی‌های لازم را انجام دهد که این موسسه یا شرکت با چه هدف و انگیزه‌ای به دنبال تیمداری و تشکیل تیم است. برخی تیم‌ها با پشتوانه‌های قوی می‌آیند و در همین راستا قادر به انجام کارهای زیادی هستند اما برخی تیم‌های دیگر که حضور دارند یا قبلا در این عرصه بوده‌اند چون نمی‌توانند با این تیم‌های جدید رقابت کنند به احتمال زیاد شکست خواهند خورد، به‌خصوص تیم‌هایی که در شهرستان‌ها وجود دارند و به‌لحاظ مالی توانایی چندانی ندارند یا حتی موسسات و شرکت‌های بزرگ نیز پشتوانه آن‌ها نیستند اگر فدراسیون در سال‌های اخیر تدابیر بیشتری می‌اندیشید شاید مانع حضور چنین تیم‌های تازه‌ای در لیگ برتر می‌شد تا تیم‌ها بتوانند رقابت متعادل‌تری با هم داشته باشند ولی هر سال تعداد تیم‌هایی که به واسطه موسسات تاسیس می‌شوند بیشتر شده و متاسفانه در میانه فصل می‌بینند که مرد میدان نیستند و تیم به‌راحتی هر چه تمام‌تر منحل می‌شود.
مسئله دیگر این است که آیا تمامی تیم‌ها به شکل قانونی از رقابت‌های لیگ دسته یک وارد لیگ برتر شده‌اند!؟ مسلم است که نه…! هر سال، قوانین به این صورت است که در انتهای فصل، دو تیم از لیگ برتر به لیگ یک سقوط کنند و دو تیم از لیگ یک به لیگ برتر بیایند. اما تا به‌حال چنین اتفاقی در لیگ ما افتاده‌است؟ با این‌که این موضوع یکی از قوانین ثبت شده در فدراسیون است، اما متاسفانه در سال‌های اخیر حضور در لیگ برتر به میزان سنگینی جیب تیم‌ها یا حتی افراد بستگی دارد که اگر امسال جیب من سنگین‌تر است تیم من وارد لیگ شود و وقتی سال دیگر یا حتی میانه‌فصل اگر به ته‌خط رسیدم، یا کنار گذاشته می‌شوم یا فصل بعد پولدارترها جای من را خواهند گرفت. تا زمانی که تعادلی در تیم‌ها ایجاد نشود و کنترل تیم‌ها از طرف سازمان لیگ و فدراسیون صورت نگیرد شرایط به همین منوال خواهد بود همین‌طور که داماش، صنام، گیتی‌پسند و باریج اسانس و بسیاری از تیم‌های دیگر از لیگ کنار رفتند.

درنهایت مشکلات مالی باشگاه‌ها یکی دیگر از مسائل بغرنج در تیم‌داری ورزشی است. همین مسائل موجب می‌شود تا تیمی مثل رعد‌پدافند اصفهان که فصل پیش مجوز ورود به لیگ برتر را از لیگ یک به‌دست آورد، نتواند به لحاظ مالی خود را تقویت کند و هنوز هم حضورش در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد! با وجود این طبق گفته مدیرعامل پدافند، این تیم قطعا با در اختیار داشتن ملی‌پوشان سرباز در لیگ امسال حضور خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج