۱۰۰۷۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

در ازای هر دستگاه اندرویدی

سامسونگ به مایکروسافت باج میدهد

رویای گوگل که در آغاز بسیار زیبا بود ولی اکنون به یک کابوس برای سازندگان دستگاه‌های اندرویدی تبدل شده است و در تازه‌ترین این کابوس ها ،سامسونگ باید در ازای هر دستگاه اندرویدی شامل تلفن همراه و تبلت به مایکروسافت غرامت پرداخت کند

رویای گوگل که در آغاز بسیار زیبا بود ولی اکنون به یک کابوس برای سازندگان دستگاه‌های اندرویدی تبدل شده است و در تازه‌ترین این کابوس ها ،سامسونگ باید در ازای هر دستگاه اندرویدی شامل تلفن همراه و تبلت به مایکروسافت غرامت پرداخت کند.

این خبر که بصورت رسمی توسط سامسونگ پذیرفته شده است یک توافقنامه بین دو طرف و به نوعی پیشگیری از شکایت مایکروسافت از این شرکت در مراجع قانونی است و دلیلی آن نیز نقض حق ثبت اختراع ثبت شده انحصاری مایکروسافت توسط سیستم عامل اندروید گوگل است.

سامسونگ به مایکروسافت باج میدهد

پیش تر از این نیز شرکت تایوانی htc که بیش از نیمی از فروش خود را مدیون کابران آمریکایی است به پرداخت غرامت مشابهی به مایکروسافت در ازاری هر دستگاه ۵ دلار محکوم شده بود و به طور حتم پرداختی سامسونگ به بیشتر خواهد بود و بعد از سامسونگ موتورولا نیز باید خود را آماده مواجه با مایکروسافت کند زیرا موتو توسط گوگل خریداری شده و جدال قانونی دو غول دیدنی خواهد بود.

زمانی که گوگل سیستم عامل خود را به صورت اوپن سورس و رایگان عرضه کرد هیچ گونه پشتیبانی حقوقی از سیستم عامل خود را برای شرکت های سازنده تقبل نکرد ولی سیاست مایکروسافت برعکس بوده و این شرکت از تمامی سازندگان تلفن همراه ویندوز فون ۷ پشتیبانی حقوقی بدون چون و چرا کرده و در تمامی مراجع قانونی حاضر بوده و خسارات احتمالی را پرداخت می کند.

سامسونگ به مایکروسافت باج میدهد

چندی پیش سامسونگ اعلام کرد که موفق به فروش ۱۰ میلیون تلفن همراه گالاکسی اس ۲ شده است(در اینجا بخوانید) و تنها در این مورد باید بیش از ۵۰ میلیون دلار به مایکروسافت پرداخت کند و اگر این شکایات و نقض اختراعات و عدم پشتیبانی گوگل ادامه داشته باشد دیگر باید کم کم شاهد رویگرداندن سازندگان تلفن همراه از اندروید و توجه به سایر پلتفمرها از جمله ویندوز فون ۷ باشیم.

منبع : فـــارنت
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج