۱۰۷۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

روش‌هایی برای دوستی با لپ‌ تاپ

عادت کردن جزو جدانشدنی وجود ما آدم‌هاست. گاه به اشیا و وسایل اطرافمان آن قدر عادت می‌کنیم که یادمان می‌رود آنها هم به توجه نیاز دارند! مثل همین لپ‌تاپ که همیشه با ماست و کارهایمان را راه می‌اندازد.

روش‌هایی برای دوستی با لپ‌تاپ

عادت کردن جزو جدانشدنی وجود ما آدم‌هاست. گاه به اشیا و وسایل اطرافمان آن قدر عادت می‌کنیم که یادمان می‌رود آنها هم به توجه نی ا ز دارند! مثل همین لپ‌تاپ که همیشه با ماست و کارهایمان را راه می‌اندازد.

بهتر است پیش از آن که به خاطر یک سهل‌انگاری این رفیق شفیق را از خود برنجانیم، کمی بیشتر به آن التفات نشان دهیم تا هم خودمان از کار کردن با آن لذت ببریم و هم این که هر از چندگاهی هزینه‌ای اضافه را برای تعمیر متحمل نشویم. این مطلب چند پیشنهاد در این زمینه دارد که به نظر بد نمی‌آیند!

افزایش سرعت بالا آمدن

معمولا وقتی سرگرم کار با لپ‌تاپ هستیم، حواسمان نیست و هارددرایو را با فایل‌ها و نرم‌افزارهای مختلف و گاه بی‌استفاده پر می‌کنیم. بسیاری از این نرم‌افزارها سرعت بالا آمدن سیستم را کاهش می‌دهند. برخی از آنها حتی بعد از پاک شدن از سیستم، باز هم در هارددرایو باقی می‌مانند. آنها بدون این که دیده شوند سرعت کامپیوتر را کاهش می‌دهند.

یکی از بهترین روش‌ها برای پاک کردن برنامه‌های اضافه از لپ‌تاپ، استفاده از نرم‌افزاری به نام CCleaner است. شما می‌توانید این نرم‌افزار را به طور رایگان از نشانی اینترنتی www.piriform.com/ccleaner دانلود کنید. این نرم‌افزار سه گزینه متفاوت Registry ، ‌ Cleaner و Tools برای پاکسازی کامپیوتر دارد.

Cleaner

این گزینه امکان پاک کردن همه فایل‌ها و برنامه‌های اینترنتی قدیمی - همچون تاریخچه وب‌گردی‌ها، کوکی‌ها و فایل‌های موجود در سطل آشغال - را به شما می‌دهد. این عمل بسیار ساده، بیشتر از صدها مگابایت فضا از هارد را خالی و آزاد می‌کند.

Registry

کاربر با کمک Registry امکان منظم کردن و پاکسازی Windows Registry را پیدا می‌کند. با این گزینه می‌توان فایل‌هایی که حتی بعد از پاک شدن نیز در حافظه سیستم باقی می‌مانند به‌راحتی پاک می‌شوند.

Tools

این ابزار به کاربر کمک می‌کند نرم‌افزار و برنامه‌هایی را پاک کند که دیگر به آنها نیازی ندارد. با این عمل فضای زیادی از هارددرایو آزاد می‌شود.

با استفاده درست از CCleaner می‌توانید لپ‌تاپتان را همیشه در یک حالت بسیار خوب و مناسب نگهدارید.

حفظ اطلاعات

مهم‌ترین ویژگی لپ‌تاپ‌ها و نوت‌بوک‌ها قابل حمل بودنشان است و مسلما کاربر برای جابه‌جایی راحت آنها را می‌خرد. همین ویژگی آنها را همیشه در معرض دزدیده یا گم شدن قرار می‌دهد. اطلاعات داخلشان نیز از این خطر در امان نیستند.

شما نمی‌توانید همیشه چهارچشمی مراقب لپ‌تاپتان باشید. اما می‌توانید از اطلاعات شخصیتان به طور مناسب نگهداری کنید. یکی از راه‌های آسان، استفاده از رمز عبور برای آنهاست. با این کار دسترسی به اطلاعات شما برای سارق یا یابنده کنجکاو لپ‌تاپ تقریبا غیرممکن می‌شود.

نرم‌افزار رایگان TrueCrypt در این کار به شما کمک می‌کند. سیستم عملکرد این نرم‌افزار کمی پیچیده است اما کاربری آسانی دارد. این نرم‌افزار را می‌توانید از سایت www.truecrypt.org دانلود کنید.

کمک به خنک شدن

از آسانی جابه‌جایی لپ‌تاپ برایتان گفتیم. اما همان‌طور که می‌دانید رختخواب و مبل نیز محل‌های راحتی برای استفاده از آن هستند! تنها ایراد این کار، زود داغ شدن دستگاه است. هنگام کار با لپ‌تاپ در چنین موقعیت‌هایی باید مطمئن شوید که تهویه آن درست کار می‌کند.

وظیفه سیستم تهویه - همان‌طور که از اسمش پیداست - خنک نگه داشتن اجزای درونی دستگاه است. برای این که بدانید دریچه‌های خروجی آن درست کار می‌کنند، باید مطمئن شوید چیزی جلوی خروج هوا را نمی‌گیرد و مسدود نیستند. خارج نشدن هوای گرم، برای لپ‌تاپ کشنده و خطرناک است و امکان داغ کردن سیستم و در نتیجه از کار افتادن آن را افزایش می‌دهد.

یک پیشنهاد برای جلوگیری از بروز مشکل در این موقعیت، استفاده از سینی زیر لپ‌تاپ است!

افزایش عمر باتری

در مورد باتری لپ‌تاپ‌ها معمولا همه ما اشتباه می‌کنیم برای مثال، وقتی لپ‌تاپ را به برق می‌زنیم و از آن استفاده می‌کنیم، باتری آن را بیرون نمی‌آوریم. با این کار باتری به طور مداوم شارژ می شود! باید بدانید روشتان اشتباه است. زیرا این‌گونه شارژ کردن مداوم فقط به عمر باتری دستگاه لطمه می‌زند و آن را کوتاه می‌کند.

بهترین روش این است که هنگام استفاده از برق، باتری را در بیاورید و هنگامی که از باتری استفاده می‌کنید، اجازه دهید تا کاملا خالی شود؛ تا جایی که یعنی لپ‌تاپ خاموش شود. با این کار دیگر نیازی نیست هر چند ماه یکبار خودتان را به دردسر بیندازید و با صرف هزینه باتری جدید بخرید.

افزایش سرعت

روی بیشتر لپ‌تاپ‌ها تعداد بسیاری نرم‌افزار نصب است که جنبه آزمایشی و تبلیغاتی دارند. شاید کاربر هرگز از آنها استفاده نکند اما به محض روشن کردن دستگاه، همه آنها باید اجرا شوند.

حالا تصور کنید خود کاربر هم نرم‌افزارهای مورد نیازش را روی سیستم نصب کند! این گونه است که سرعت بالا آمدن کامپیوتر بسیار کند و وقت‌گیر می‌شود و حوصله کاربر را سر می‌برد.

برای افزایش سرعت راه‌اندازی یا همان بالا آمدن سیستم می‌توانید از نرم‌افزار رایگان Autoruns استفاده کنید. با کمک این نرم‌افزار به‌راحتی می‌توانید برنامه‌هایی را که هنگام راه‌اندازی دستگاه بالا می‌آیند و به آنها نیازی ندارید، حذف کنید. البته آنها در قسمت Notification Area لپ‌تاپ که پایین سمت راست صفحه‌نمایش قرار دارد، دیده می‌شوند. هرگاه دوباره به آنها نیاز داشتید می‌توانید از منوی start فعالشان کنید. برای فعال کردن آنها باید تیک کنارشان را که در Autoruns زده بودید، بردارید.

تمیز کردن

اولین کاری که برای تمیز کردن لپ‌تاپ باید انجام دهید این است که آن را از برق بکشید و خاموش کنید. بهتر است باتری‌اش را نیز در بیاورید. برای تمیز کردن بدنه از پارچه نرم و نمدار استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که فقط استفاده از یک پارچه خیس، کثیفی‌ها و آلوده‌گی‌ها را از بین نمی‌برد.

برای صفحه‌کلید می‌توانید از یک قلم‌موی نرم استفاده کنید تا گرد و غبار میان کلیدها از بین بروند. اما در مورد صفحه‌نمایش باید بیشتر حواستان را جمع کنید چون شکننده و حساس است و نباید خیلی آن را فشار دهید.

ارتقای حافظه

دفترچه راهنمای هر لپ‌تاپ به شما می‌گوید که آن دستگاه چه میزان حافظه دارد و تا چه اندازه می‌توانید آن را ارتقا دهید. حتی نوع و سرعت آن را نیز به شما نشان می‌دهد. اما اگر دفترچه را گم کرده‌اید، می‌توانید از مشاور اینترنتی حافظه‌های لپ‌تاپ به نام Crucial به نشانی اینترنتی www.crucial.com/uk کمک بگیرید.

وقتی به این سایت سر بزنید متوجه می‌شوید که همه مدل‌های لپ‌تاپ و حتی PC و مادربوردها را هم دارد. این مشاور به عنوان مثال به شما می‌گوید که می‌توانید PC2-4200 512 مگابایت را با دو تا PC2-5300 یک گیگابایت عوض کنید و هزینه آن هم 32 یورو است.

به همین راحتی می‌توانید حافظه لپ‌تاپتان را ارتقا دهید.


روش‌هایی برای دوستی با لپ‌ تاپ

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • faridehsamadi

      بسیار عالی متشکرم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج