۱۱۴۹۹۲۴
۶ نظر
۵۰۳۴
۶ نظر
۵۰۳۴
پ

زنگ خطر برای عاشقان FIFA و PES به صدا درآمد

در جریان مراسم افتتاحیه گیمزکام ۲۰۲۱، استودیوی بازی‌سازی Strikerz Inc با انتشار تریلری از شبیه‌ساز جدید فوتبال خود تحت عنوان UFL پرده‌برداری کرد.

برترین‌ها: در طول سالیان گذشته، خیلی از سرمایه گذاران و استودیو‌های باری سازی سعی کرده اند تا با ساخت یک بازی فوتبال در خور، پا به عرصه رقابت میان دو غول این حوزه، یعنی فیفا و پس بگذارند. اما متاسفانه تمام آن‌ها به شکلی شکست خوردند و فرار را به قرار ترجیح دادند. با این وجود هنوز هم استودیو‌هایی هستند که امید به رقابت با فیفا و پس دارند. جدیدترین بازی شبیه ساز فوتبال که اخیرا معرفی شده است و اتفاقا سازندگان آن وعده داده اند می‌تواند رقیب قدرتمندی برای PES و FIFA باشد، UFL نام دارد. همانطور که گفته شد، UFL به تازگی معرفی شده است، اما طبق گفته سازندگان، توسعه بازی از پنج سال پیش یعنی سال ۲۰۱۶ آغاز شده است.

زنگ خطر برای عاشقان FIFA و PES به صدا درآمد

UFL یک بازی شبیه‌ساز فوتبال رایگان است که قرار است برای تمامی کنسول‌ها و پلتفرم‌های بزرگ منتشر شود. نام دقیق پلتفرم‌ها و تاریخ عرضه‌ی بازی به‌زودی اعلام خواهد شد. شرکت استرایکرز درباره‌ی این اثر می‌گوید: «UFL یک لیگ جهانی فوتبال آنلاین است که فقط مهارت‌های شما در آن اهمیت دارد. به این تغییرات انقلابی که امروز دنیای شبیه‌سازی فوتبال را برای همیشه تغییر خواهند داد، بپیوندید.»

یوجین نشیلوف (Eugene Nashilov)، مدیرعامل شرکت استرایکرز، درباره‌ی بازی UFL توضیح می‌دهد: «ما طرفداران فوتبال و گیمر‌های پرشور هستیم - سال‌های زیادی است که بازی‌های ویدیویی فوتبال را انجام می‌دهیم و دقیقاً می‌دانیم که مردم می‌خواهند در یک شبیه‌ساز فوتبال چه چیز‌هایی را ببینند. ما می‌خواهیم بازی‌های ویدیویی فوتبال را از ابتدا اختراع کرده و به بازیکنان در سراسر جهان تجربه‌ای انقلابی، هیجان‌انگیز و عادلانه ارائه دهیم. نمی‌توانیم بیش از این منتظر بمانیم تا جزئیات بیشتری را از این بازی با شما به اشتراک بگذاریم.»اگرچه تریلر معرفی این شبیه‌ساز بسیار کوتاه بود و عملا اطلاعات زیادی از آن ارایه داده نشده، اما باتوجه به اینکه تیم سازنده برای توسعه این بازی از موتور بازی‌سازی آنریل استفاده کرده، به‌نظر می‌رسد با یک محصول باکیفیت طرف خواهیم بود.

زنگ خطر برای عاشقان FIFA و PES به صدا درآمد

اما با توجه به بخش‌هایی از تریلر می‌توان به نورپردازی خیلی خوب بازی پی برد. همچنین با توجه به اینکه UFL روی موتور گرافیکی نام آشنای Unreal Engine ۵ توسعه داده شده است، احتمالا گرافیک فنی یو اف ال چیزی از FIFA و Efootball کم نخواهد داشت. همانطور که گفته شد، هنوز هیچ اطلاعاتی از گیم پلی یو اف ال منتشر نشده است، اما با توجه به وعده‌های سازنده بازی یعنی Strikerz Inc گیم پلی بازی UFL بسیار مهارت محور است و خبری از Pay To Win، مانند FIFA در آن نخواهیم بود و اگر این مسئله حقیقت داشته باشد، میتواند برگ برنده‌ای برای UFL باشد.

یکی از موانع مهمی که باعث شده بسیاری از استودیو‌ها با تردید به ورود به دنیای بازی‌های فوتبال نگاه کنند، موضوع لایسنس‌ها یا همان حق امتیاز لیگ‌ها و باشگاه‌های مختلف است. دو شرکت الکترونیک آرتس و کونامی - به‌خصوص الکترونیک آرتس - حق امتیاز‌های بزرگی را در اختیار دارند و همین کار را برای هر کدام از رقبا دشوار می‌کند. شاید یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های UFL و هر بازی فوتبالی دیگری همین موضوع باشد. با این حال، سازندگان UFL به فکر چاره‌ای برای این مشکل بوده‌اند. در بازی UFL، شما می‌توانید باشگاه‌های خود را خلق و از ۵۰۰۰ فوتبالیست واقعی که برای بازی لایسنس شده‌اند، استفاده کنید. البته ممکن است به‌مرور آن‌ها به دنبال لایسنس‌های بعضی از باشگاه‌ها هم بروند.

زنگ خطر برای عاشقان FIFA و PES به صدا درآمد

همچنین UFL در روز معرفی خود با دو باشگاه وست هام یونایتد (West Ham United) و هشتگ یونایتد (Hashtag United) قرارداد همکاری امضا کرد. ورزشگاه المپیک باشگاه وست هام یونایتد در بازی حضور خواهد داشت. علاوه بر این، شرکت استرایکرز برای داده‌ها و آمار فوتبالیست‌های حرفه‌ای با شرکت InStat قرارداد همکاری امضا کرده است. InStat یکی از بهترین و معروف‌ترین شرکت‌های تحلیل‌گر ورزشی است که داده‌های دقیق و آمار به‌روزی را برای هر بازیکن ارائه می‌دهد. همان‌طور که اعلام شد، تاریخ عرضه‌ی بازی UFL مشخص نشده است، اما آن‌ها وعده داده‌اند که به‌زودی این اثر عرضه خواهد شد.

زنگ خطر برای عاشقان FIFA و PES به صدا درآمد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی

      یوهوووو

      پاسخ ها

      • ارش کمانگیر

        این باشگاها و بازیکنانش هستند که باعث زیبایی بازی فوتبال میشن ،اگر این نباشه فوتبال لذتی نداره.

    • بدون نام

      خوبه رقابت کیفیت میاره بر عکس چیزی که تو ایران میبینیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو ایران مرزارو میبندن نه ماشین وارد شه نه موادغذایی و....بعد میگن گرونیه فقط یه هفته مرزا باز شن تموم ماشینا ایرانا صدتومن میخوابن

    • بدون نام

      قطعا ورود این بازی باعت بالاتر رفتن کیفیت فیفا و پی اس هم میشه

    • بدون نام

      هیچی فیفا نمیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج